В предната част доминира внушителната осмоъгълна радиаторна решетка.
Снимки Ford

Универсален боец за града и планината

Денислав Стоянов - сряда, 06-07-2016 - 17:00

Ford EcoSport съчетава предимствата на компактна кола и кросоувър

Кросоувърите от В-сегмента са чудесно решение за хората, които нямат желание или възможност да притежават голям всъдеход, но мечтаят за универсален автомобил, с който да се придвижват основно в града и от време на време да пътуват в планината. Повечето собственици на тези автомобили шофират основно в града, но знаят, че автомобилът им има потенциал и за извънградско пътуване. Не случайно сегментът на компактните кросоувъри на европейския пазар постоянно продължава да расте. Днес всеки четвърти потенциален клиент в Европа иска да си купи кросоувър, а според прогнозите на Ford, до 2020 година този дял ще се увеличи до 27%. Мечтата на много от тези потенциални клиенти е новия Ford EcoSport, тъй като автомобилът с компактни размери – дължина 4,02 м и широчина 1,77 м, и повишен пътен просвет от 190 мм, съчетава предимствата на градска кола с функционалността на кросоувър.

Черната пластмасова обвивка в долната част предпазва кросоувъра EcoSport.

Въпреки компактните си размери, на външен вид Ford EcoSport впечатлява с модерен дизайн с ясно изразени акценти, които му придават сила и му помагат да изглежда като истински всъдеход. В предната част доминира внушителната осмоъгълна радиаторна решетка, а над нея се простират тесните фарове. Високата странична линия и черната защитна пластмасова обвивка в долната част издават, че EcoSport е кросоувър, макар и в компактен формат. С оглед на общата височина на каросерията от 1,67 метра, 16-инчовите серийни колела изглеждат малки, а много по-стилно стоят черните 17-инчови джанти.

Арматурното табло е в стила на Fiesta с дизайн на мобилен телефон и ергономичен волан.

Благодарение на междуосието от 2,57 м и височината от, в салона на Ford EcoSport има много пространството за водача и пътника до него. Седалката на шофьора се регулира по височина и дължина, а воланът се настройва в дълбочина и по ъгъл на наклон. Арматурното табло е близо, а предното стъкло е далеч напред. Благодарение на високата позиция на седене, водачът лесно вижда какво се случва на пътя. Като цяло таблото на EcoSport е в стила на Fiesta, а дизайнът е като на мобилен телефон. Пътниците на борда на EcoSport разполагат със системата SYNC, която им позволява чрез гласови команди да провеждат телефонни разговори и да избират музика от външни музикални устройства, свързани чрез Bluetooth или USB.

Задната облегалка се разделя в отношение 60:40 и се регулира по ъгъл на наклон.

На задните седалки има достатъчно място за двама пътници, а при необходимост могат да се возят и трима на кратки разстояния. Задната седалка е много удобна, а облегалката се регулира по ъгъл на наклон. Достъпът до товарното пространство се осъществява от петата врата, която се отваря настрани. Обемът на багажника е 375 литра, а при нужда задните седалки могат да се сгъват и обемът нараства до 1238 литра.

Вратата на багажника се отваря настрани, а товарното пространство е с обем от 375 до 1238 литра.

Новият Ford EcoSport се предлага с успешния 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с директно впръскване 1.0 EcoBoost във варианти със 125 и 140 к.с., както и с турбодизеловия мотор 1.5 TDCi с 95 к.с. Всички те са съчетани с 5-степенна механична скоростна кутия. Ако ще използвате Ford EcoSport основно в града и държите на автоматик, може да изберете автомобила с 1,5-литров бензинов двигател с мощност 110 к.с., съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия. При старта от място Ford EcoSport реагира пъргаво, но след 70 км/ч ентусиазмът му намалява. След 80 км/ч ускорява по-бавно, така че за изпреварване трябва да се подготвите по-рано. Шофирането на Ford EcoSport с автоматичната скоростна кутия в града е приятно, тъй като не се налага досадното „пълзене” на полусъединител. Компактните размери на колата позволяват лесно да намирате място за паркиране.

Потенциалът на Ford EcoSport извън пътя е подчертан от големия пътен просвет от 190 мм.

Новият EcoSport е изграден на базата на Ford Fiesta и използва независимо окачване тип McPherson отпред и торсионна греда отзад. Воланът с електрическо сервоуправление се върти лесно и дава директна връзка с пътя. Окачването е тихо, за което основна заслуга имат хидравличните буфери и допълнителна шумоизолация. Кросоувърът е с двойни уплътнения на вратите, подобрени уплътнения на стъклата и облицовка на салона, която поглъща шумовете. Потенциалът на Ford EcoSport извън пътя е подчертан от големия пътен просвет от 190 мм, както и от ъглите на атака - 21 градуса отпред, 33 градуса отзад и ъгъл на рампата от 23 градуса. Ford EcoSport може с лекота да преодолее водно препятствие с дълбочина до 550 мм. Моделът се предлага стандартно с ABS, ESP и асистент при потегляне по наклон.

Ford EcoSport 1.5 Duratec

1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

110 к.с. максимална мощност при 6300 об/мин

140 Нм въртящ момент при 4300 об/мин

14,1 секунди ускорение от 0-100 км/ч

172 км/ч максимална скорост

6,3 л/100 км среден разход на бензин

149 г/км емисии на СО2

32 600 лева цена на модела

Тагове:  Ford

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.