Цифрово копие пресъздава актьорския образ в реално време

Агенция Монитор - събота, 24-03-2018 - 12:27

Фотореалистични цифрови ефекти променят коното

През тази седмица на Конференцията за разработчици на игри (Game Developers Conference) в Сан Франциско, компанията Epic Games направи забележителна демонстрация на най-новата си цифрова система за интерпретация в реално време, наречена Unreal Engine. Демонстрацията показа изцяло цифрово копие на актьора Анди Серкис, рецитиращ абзаци от Макбет, илюстрирайки невероятно бързото развитие на фотореалистичните цифрови ефекти.

През 2016 г. в Rogue One, част от поредицата „Междузвездни войни” се използва изцяло фотореалистичен, компютърно генериран образ на Петър Кушинг, който повтаряйки ролята си от първите „Междузвездни войни” от 1977г. От тогава се забелязва появата на различни фотореалистични дигитални образи във филмите, като компютърно генерирания по-млад Кърт Ръсел в „Пазители на Галактиката 2” (Guardians of the Galaxy Vol. 2) и възкръсналия от 80-те Шон Йънг в „Блейд Рънър2049” (Blade Runner 2049).

Фотореалистичните цифрови образи са комбинация от нови технологии на няколко различни компании, смесвайки постиженията при обемното заснемане с нова система за пресъздаване (рендинг) в реално време. Това позволява лицето и тялото на актьорите да бъдат заснети в реално време и да бъдат прехвърлени незабавно в образа на цифров аватар.
В демонстрацията участва актьора Анди Серкис, известен със своите критично приемани актьорски умения, като Голъм (Golum) във филмите "Властелинът на пръстените" или като Сноук (Snoke) в новите епизоди на "Междузвездни войни". За да покаже колко реалистично може да бъде цифровото копие, Анди Серкис рецитира части от Макбет, като напълно фотореалистично цифрово копие.


Резултатът е невероятно качествено изображение с невероятна дълбочина на детайлите, възпроизвеждайки микромускулните контракции на лицето на актьора в изключително живи детайли. Втората демонстрация беше също толкова впечатляваща, като прехвърляше, в реално време, данните заснети от изпълнението на актьора в изцяло различен цифров образ, чудовищно създание, наречено Osiris Black.

Epic Games също показаха видеоклип, представящ „цифров човек”, наречена Siren. Най-впечатляващото е, че Siren може да бъде контролирана в реално време от актьор човек. Като до сега, за създаването на този вид рендинг бяха необходими дни, но невероятната работа от Epic Games, заедно с няколко други компании, вече позволява тези образи да бъдат създавани незабавно.

Представянето на новата технология на Epic Games предполага, че е само въпрос на време, дигиталните образи вече да не се различават от истинските хора. Компанията смело казва: "... някой ден фотореалистично цифрови хора ще бъдат използвани за интерактивни развлечения, симулации, изследвания, невербална комуникация като интерфейс с машините, изкуствен интелект и приложения смесващи реалността ..."

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.