Гимнастиката в офиса спасява от атрофиране на мускулите
Yandex
15 минути почивка на всеки час спасяват ръцете от изтръпване

Каланетика и плуване премахват болките в раменете

Силвия Николова - четвъртък, 30-11-2017 - 08:00

Мускулите атрофират при продължително заседяване

Каланетика, пилатес, плуване и йога раздвижват гръбначния стълб, мускулите на раменния пояс и на корема. Тези спортове са много подходящи за хората, които работят по осем и повече часове в офис, казва физиотерапевтът д-р Росица Шейтанова.

Заседяването води неусетно до тежки заболявания, свързани със сериозни промени в костно-мускулната система. Едни мускули отслабват за сметка на натоварването на други. Започват болки в гърба, кръста и изтръпване на ръцете. Напоследък много често срещано заболяване сред работещите на компютър или извършващи еднообразни движения като шивачките например е т. нар. карпал тунел синдром. Заболяването е провокирано от продължително държане на ръката в неестествена позиция като работа с мишката. Когато това продължава много часове на ден, месеци и години наред, се получават болки и изтръпване на китките, пръстите и дланите на ръцете. Те са особено силни през нощта, а на сутринта ръцете са сковани и се раздвижват трудно и болезнено. Причината е в това, че карпалният канал, през който минава медианният нерв, се възпалява и притиска коренчетата на нерва. Човек започва да изпуска по-дребни предмети.

Състоянието не преминава нито след почивните дни, нито дори след отпуска. Когато заболяването не се хване и лекува навреме, може да прогресира за кратко време, ръцете да се отпуснат, да станат неподвижни и да се наложи операция. Тя обаче може да се избегне с медикаментозно лечение в комбинация с физиотерапия Освен това се правят компреси и се прави тотална корекция на стойката при работа, като се спазва правилото на всеки час пред компютъра 10-15 минути почивка или занимание с друга дейност. Столът трябва да е висок, гърбът при работа облегнат в право положение, мониторът на нивото на очите, за да не се навежда или изтегля нагоре главата при четене. Този режим на работа важи и за засегнати от други офисни заболявания, както и за всички с професии, изискващи прекомерното застояване на едно място и еднообразните движения.

Човешкият организъм не е създаден да бъде продължително в статично положение, в каквото ние твърде много го принуждаваме да бъде. Затова и т. нар. офисна болест е сред водещите не само в България, но и в световен мащаб. Тя започва с болки във врата и плешките в резултат на обездвижването. Като прибавим към това един-два включени климатика, течение от прозорците и изкривената и неудобна поза по 10 часа на ден, идват и оплакванията. Съвремието ни е свързано със заседяване на работното място. Движението е препоръчително. Ходенето пеша балансира човешкия организъм, защото в този процес се ангажират всички стави и мускули.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.