Сиренето е основен източник на калций
Интернет

1500 мг калций дневно осигурява здраве

МОНИТОР - четвъртък, 29-03-2018 - 10:00

Рискът от остеопороза може значително да се намали с правилно хранене, твърдят специалисти. Менюто ежедневно трябва да осигурява 1200-1500 мг калций. Един килограм мляко, например, съдържа 1000 мг. По-добре е обаче, калцият да се набавя с различни храни, като се яде разнообразно, но на малки порции. Млечните продукти са основен източник на ценната съставка, защото калцият от тях се усвоява най-пълно. С най-високо съдържание на калций са вносните сирена чедър и ементал, 100 грама от него съдържат 700 мг от ценната съставка, нашенското краве е с 500 мг. Сокът от моркови, соевите продукти, овесените ядки, чаят от босилек и коприва също са източник на калций.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.