Предният сплитер генерира притискаща сила, а въздушният поток се отвежда към радиатора и интеркулера.
Снимки Peugeot

Peugeot 308 TCR излиза на пистата

Денислав Стоянов - събота, 13-01-2018 - 13:37

Състезателният „лъв” ще зарадва пилотите с мощност 350 конски сили

През 2018 година гамата на Peugeot Sport е подсилена с новото Peugeot 308 TCR. Автомобилът е разработен на базата на 308 Racing Cup, който от своя страна е базиран на Peugeot 308 GTi, но със сериозни подобрения. Новият автомобил е предназначен за вълнуващата категория TCR, коронована от новите серии WTCR. След Peugeot 208 Racing Cup и 308 Racing Cup, които остават в гамата на Peugeot Sport, сега французите разгръщат експертния си опит и подсилват гамата си от пистови състезателни автомобили с новото Peugeot 308 TCR.

Окачването, двигателят, предавателна кутия и аеродинамика на тази спортна версия на Peugeot 308 са специфични за TCR и международни пистови състезания като VLN (в Германия), CER (в Испания), CITE (в Италия), BGDC (в Белгия), както и за други състезания за издръжливост като сериите „24-те часа на Льо Ман“. Поръчките започнаха от началото на 2018 г., като първите автомобили ще бъдат доставени през април 2018 г. Предлага се и каталог с технически опции. Новото Peugeot 308 TCR ще бъде изложено на щанда на марката по време на автосалон в Женева от 8 до 18 март.

Задната част на каросерията е с голям дифузьор, който генерира допълнителна притискаща сила.

Новото Peugeot 308 TCR е родено от Peugeot 308 Racing Cup - еталон за пистов състезателен модел в Peugeot Sport от 2016 г. Двата автомобила обаче се отличават с различни философии, тъй като Peugeot 308 TCR категорично се цели в абсолютната динамика. Бензиновият 4-цилиндров двигател с турбокомпресор 1.6 THP вече е демонстрирал възможностите си да издържа на значително натоварване. Конструкцията на всмукването на горивната смес, изпускателната система и турбокомпресора позволяват на двигателя да развива

максимална мощност 350 к.с. при 6000 об/мин и 420 Нм

въртящ момент от 3000 об/мин, като същевременно поддържа потенциала да покрие 5000 км - почти двойно повече от необходимото за цял сезон на WTCR. По отношение на трансмисията, Peugeot 308 TCR се възползва от специално проектирана 6-степенна секвенциална скоростна кутия, управлявана от монтирани на волана лостчета.

Каросерията е с оптимална аеродинамика на атлетичния силует и 18-инчови джанти с нископрофилни гуми.

Благодарение на значителното разширяване на следата и специфичното разположение на окачването, както и регулируемите антиролбари отпред и отзад, Peugeot 308 TCR печели от отлично влизане в завоите и идеално управляема задна част. Многобройните опции за настройка, налични за автомобила, като следа и наклон на колелата – както отпред, така и отзад, позволяват настройката на шасито да бъде променяна за всяка писта, според всеки пилот. Състезателното Peugeot 308 TCR е оборудвано с вентилирани спирачни дискове с диаметър 378x34 мм с 6-бутални спирачни апарати отпред и дискове 270x12 мм с 2-бутални спирачни апарати отзад. Новата кутия на педалите е проектирана изцяло с мисъл за състезанията и предоставя на пилота най-добрия начин за управление.

Поръчките за Peugeot 308 TCR вече са възможни на цена, фиксирана на 109 000 евро без ДДС. Предлага се и каталог с опции, приложими незабавно. Всички автомобили ще бъдат доставени напълно сглобени, като първите клиенти на Peugeot 308 TCR ще получават колите си от април 2018 г. Текущите разходи ще възлизат на около 4,50 евро на километър без ДДС и консумативи.

Тагове:  Peugeot308

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.