В предната част се намират радарни сензори, фронталната видеокамера и лазерен скенер.
Снимки Audi

Автопилот поема управлението в трафик и задръстване

Денислав Стоянов - четвъртък, 03-08-2017 - 15:34

Новото Audi A8 потегля, ускорява, завива и спира напълно самостоятелно

Новото Audi A8 е първият серийно произвеждан автомобил, разработен специално с цел високо автоматизирано управление. Пилотната система Audi AI за движение в натоварен трафик и в задръстване поема управлението в условия на бавно движение с до 60 км/ч на скоростни пътни отсечки и магистрали, където двете основни платна за движение са разделени с физическа преграда. Системата се активира с натискане на бутона AI на централната конзола. Пилотната система за натоварен трафик и задръстване потегля, ускорява, завива и спира напълно самостоятелно колата, като в това време водачът може и да не наблюдава постоянно автомобила. Той може да пусне волана за неограничен период от време и в зависимост от изискванията на националното законодателство в съответната държава, да съсредоточи вниманието си върху други дейности, които автомобилът му предоставя, като например гледане на телевизия на екрана на арматурното табло.

С пилотната система за трафик и задръстване, А8 потегля, ускорява, завива и спира напълно самостоятелно.

В момента, в който системата достигне предварително определените си ограничения, тя приканва водача да поеме отново контрола върху управлението на автомобила. Пилотната система за движение в натоварен трафик и задръстване е революционна по своя характер. В процеса на пилотирано управление, централният модул за управление на системите за асистенция на водача вече създава постоянно виртуално изображение на заобикалящата среда, комбинирайки данните от различните сензори и съобразява действията си с промените в този модел. Освен радарните сензори, фронталната видеокамера и ултразвуковите датчици, Audi е първият автомобилен производител, който използва и лазерен скенер. До изясняване на законовите и нормативните условия на всеки отделен пазар, както и до създаване на национални правила за приложението и провеждане на изпитания на системата, Audi ще възприеме подход на постепенно внедряване на пилотната система за движение в натоварен трафик и задръстване в серийните автомобили.

Окачването с динамично завиване и на четирите колела помага за оптимално управление и стабилност.

Пилотната система за дистанционно паркиране и гариране Audi AI управлява напълно автономно голямата лимузина A8 при влизане или излизане на автомобила от паркомястото или гаража, като маневрите преминават под наблюдението на водача. При това не е необходимо той да се намира в автомобила, а съответната система се задейства от неговия смартфон чрез новото приложение MyAudi. За да наблюдавате маневрите за паркиране, трябва само да държите натиснат бутона Audi AI и да следите на екрана на смартфона картината на 360-градусовата панорама от бордовите камери в реално време. Новата система на окачването разполага с динамично управление на четирите колела, съчетаващо директното спортно управление с оптимална стабилност на пътя. Предавателното число на управлението на предния мост се променя в зависимост от скоростта на движение, докато колелата на задния мост се отклоняват в или срещу посоката на предните според скоростния диапазон, в който се движи автомобила.

Колелата на задния мост се отклоняват в или срещу посоката на предните според скоростта на движение.

Поведението на новия модел на пътя става още по-динамично и прецизно с помощта на спортния диференциал, разпределящ активно въртящия момент между задните колела, допълвайки действието на системата за постоянно двойно предаване Quattro, което е част от серийното оборудване на новото поколение A8. Активното окачване е в състояние да повдигне или да спусне всяко едно от колелата чрез електрически изпълнителни модули, в зависимост от желанията на водача и ситуацията на пътя. Тази гъвкавост варира от плавното комфортно движение на класическия луксозен седан до динамизма в поведението на расовия спортен автомобил. На основата на данните, подадени от системата за превантивна безопасност, каросерията може да бъде повдигната светкавично при установяване на опасност от страничен удар, намалявайки потенциалните последствия от катастрофата за всички в автомобила.

Тагове:  AudiA8

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.