Моделът със задвижване на четирите колела 4х4 е истински всъдеход върху кални терени.
Снимки Пламен Кодров
Румънската марка Dacia е номер едно у нас за трета поредна година

Duster щурмува офроуда повдигнат и с 4х4

Денислав Стоянов - сряда, 02-11-2016 - 17:33

Всъдеходът се справя без затруднения с коловози и водни препятствия

За последните 3 години румънската марка Dacia успя да се наложи на българския пазар като безспорен лидер в продажбите на нови автомобили. Общо над 12 000 автомобила бяха продадени от 2013 година до днес, а пазарният дял на марката у нас е над 13%. Успехът на Dacia на българския пазар се дължи на няколко основни фактора. За последните 10 години потребителите на автомобили у нас се убедиха, че марката Dacia предлага надеждни и качествени модели, създадени за условията на пътищата в страната ни. Сред основните фактори за отличните търговски резултати на марката са атрактивните „честни“ цени, които спестяват губенето на време в търсене на по-изгодна оферта. Не на последно място от голямо значение за успеха е и широката продажбена и сервизна мрежа, работеща по най-високи стандарти, която през годините успя да спечели доверието на клиентите и да ги превърне в най-мотивираните посланици на марката. За да продължи да отговаря все по-добре на очакванията на своите клиенти, България ще е един от първите пазари, на които Dacia ще предложи последните си новости, представени на автосалона в Париж преди месец.

За посланик на марката Dacia у нас беше избран 8-кратният рали шампион Димитър Илиев (в дясно).

Клиентите на Dacia са в центъра на цялостната стратегия за развитието на марката в България. Техните мнения и съвети формират цялостната политика на марката, която съдейки по резултатите, е категорично успешна. За лице на марката в България е избран 8-кратният рали шампион Димитър Илиев и екипът на Safety Driving Academy. Клиентите на Dacia са били в основата на създаването на Duster Adventure Club, който няколко пъти годишно отправя офроуд предизвикателства към собствениците на един от най-популярните всъдеходи в страната. Качествата на Dacia Duster бяха доказани в тежкото състезание Balkan Offroad Rallyе, в което през последните 2 години моделът успешно премина повече от 2000 състезателни километра.

Просветът от 213 мм е от решаваща роля при щурмуване на водни препятствия и дълбоки коловози.

Външният вид на Dacia Duster загатва, че това не е автомобил само за пътищата, а е кола, която не се плаши да поеме към върховете. Защитните панели по периферията на каросерията определено не са поставени случайно, а за да я пазят от набезите на камъни, кал и клони. Просветът от 213 мм е от полза при щурмуване на дълбоки коловози и водни препятствия. Версията със задвижване на четирите колела 4х4 е истински всъдеход върху неравни терени, благодарение на късите надвеси и ъглите на атака от 29 градуса отпред и 35 градуса отзад, както и ъгълът на преминаване през рампа от 23 градуса. В долната част на централната конзола е разположен въртящ се контролер за управление на системата 4x4, който позволява на водача на Dacia Duster да промени лесно задвижването според условията.

Защитните панели по каросерията на Duster го пазят от набезите на камъни, кал и клони при „плуване”.

Системата 4х4 има три режима на работа - в 2WD тягата от двигателя се предава само към предните колела. Това е най-икономичният режим, подходящ за ежедневно шофиране върху сухи пътища. В режим AUTO въртящият момент се разпределя автоматично между предната и задната ос, като в нормални условия тягата се предава само на предните колела, а при загуба на сцепление към задните колела се прехвърлят до 50% от въртящия момент. В режим LOCK по електронен път трансмисията разпределя тягата в отношение 50:50 между предната и задната ос. Този режим на системата 4х4 е подходящ при настилки с ниско сцепление, като сняг, кал или пясък, и помага на автомобила да излезе от затъване, ако колелата му превъртат. За екстремен офроуд се предлагат 16-цолови гуми за кал, пясък и сняг със специален грайфер.

Новата Dacia Duster вози меко по неравностите, благодарение на еластичното окачване с високи пружини.

Възможностите на новия Duster извън пътя са допълнително подпомогнати от късата първа предавка на 6-степенната ръчна скоростна кутия, която позволява на колата да се движи с много ниска скорост по неравен терен, освен това спомага и за по-лесното потегляне, когато се тръгва от място или по стръмен наклон, както и за ефективно използване на двигателната спирачка при спускане. Duster се справя успешно с изкачването на стръмни наклони и кални коловози, като в същото време се движи идеално върху асфалт, което го превръща в универсален автомобил.

Големият просвет е комбиниран с къси надвеси и ъгли на атака от 29 градуса отпред и 35 градуса отзад.

Най-ефективен и способен двигател за Duster е 1,5-литровият турбодизелов мотор с мощност 110 к.с. Агрегатът е комбиниран с 6-степенна механична предавателна кутия и тегли уверено Duster дори и при изкачване по стръмно нагорнище. Освен че е доста пъргав, дизеловият двигател харчи средно 4,7 л/100 км. В офроуд условия, при динамично шофиране с висока скорост и в града, максималният разход на дизел е в рамките на 7 литра на 100 километра.

Dacia Duster dCi 110 4х4

1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

110 к.с. макс. мощност при 4000 об/мин

260 Нм въртящ момент при 1750 об/мин

12,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

168 км/ч максимална скорост

4,7 л/100 км среден разход на дизел

123 г/км емисии на СО2

35 190 цена на модела с ДДС

Тагове:  DaciaDuster

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.