Фабриката за фалшиви новини с нов орган

Агенция Монитор - петък, 03-03-2017 - 22:00

Тенденцията, наречена фалшиви новини (fake news), е пропагандното оръжие за манипулиране на обществото, изобретено от медийните пипала на магната Джордж Сорос и употребявано в угода на интересите му по цял свят.

Стартираме кампания, в която изобличаваме фалшивите новини, които слугите на Сорос у нас и по света публикуват с цел обслужване на конкретни олигархични интереси.

Издателите на новоизлюпения вестник „Прас прес“ тиражираха през „Фейсбук“ фалшивата новина, граничеща с клевета, че медията им не се разпространява по нареждане на Делян Пеевски. Естествено твърденията на издателите на „Прас прес“ моментално бяха подхванати и раздути от Фабриката за фалшиви новини, съставена от медиите от кръга „Капитал“ и присъдружните им сайтове, които веднага ги припознаха като свой новоприсаден орган. Това е поредният опит за заблуда на обществото, свързан с името на издателя ни Делян Пеевски. Публично доказуем и лесно проверяем факт е, че той няма нищо общо с разпространението на печатни медии.

„Прас прес“ ООД има договор за разпространение с „Национална дистрибуция“ АД. Това бе потвърдено от изпълнителния директор на фирмата Владимир Гергински. „Имам договор с тях, какъвто имаме с всички вестници в страната, и го изпълняваме“, обясни Гергински. Той беше категоричен, че компанията няма нищо общо с Пеевски, тя е акционерно дружество и всеки, който се интересува, може да намери публична информация за собствеността й.

Фактите, обаче явно не се вписват в рекламната стратегия на издателите на „Прас прес“, тъй като дуетът Иван Бакалов и Христо Комарницки упорито организират скандали. В това число и в офиса на разпространителската фирма. В опитите си за самореклама те дори въвлякоха национални телевизии. Истината е, че читателите са тези, които определят дали един вестник се търси, а не мними скандали. Проблем на самите издатели е дали опитът им за участие в медийния пазар ще бъде успешен, или вестникът им ще се окаже просто поредното бледо копие на легендарния „Стършел“. Такъв беше предишният несполучлив опит за издателска дейност на Чавдар Николов с вестник „Анти“. Неговите сегашни съдружници Иван Бакалов и Чавдар Георгиев пък са видна част от екипа на вестник „Новинар“, който има най-голяма роля за съсипването на медията и набутването й в огромни дългове. Немалка роля за успеха на един вестник има безпристрастността му, а доказателство за наличието на такива качества у издатели като Комарницки е фактът, че в своите среди той е известен с това, че прави подбор на личностите, които окарикатурява, и се фиксира в точно определени хора, като например бившия премиер Бойко Борисов. А други, от някои приятелски кръгове, четката му просто ги подминава. Какво да се прави – диалектика!

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.