Хромираната ивица от решетката продължава във фаровете със светодиодни дневни светлини.
Монитор Архив

Renault Kadjar за бягство от тълпата

Денислав Стоянов - вторник, 14-07-2015 - 22:10

Френският кросоувър е взел най-доброто от японските братя Nissan Qashqai и X-Trail

Пазарът на кросоувъри през последните няколко години се е увеличил 10 пъти. Това накара всички автомобилни производители да добавят в гамата си поне един такъв представител. Французите от Renault също не изостанаха от тази тенденция, но първият им опит за влизане в сегмента на кросоувърите беше неуспешен – дебютиралият през 2008 г. модел Koleos не се хареса на феновете на марката, а и нямаше с какво. През март тази година Renault показа на автосалона в Женева напълно новия си кросоувър, наречен Kadjar. Името Kadjar се състои от сричките Kad и Jar, като Kad черпи вдъхновениe от Quad или от света на ATV-тата, a Jar от френските думи за маневреност (agile) и изникване внезапно от някъде (jaillir). Произношението на името (“Каджар”) придава екзотично усещане, което навява бягство от тълпата и откриване на нови предизвикателства. Новото Renault Kadjar ще атакува пазара с вълнуващ дизайн, голямо вътрешно пространство, модерни технологии и ефективни двигатели. Новото Renault Kadjar е изградено на познатата модулна платформа CMF, използвана в Nissan Qashqai и Nissan X-Trail. Кросоувърът е с умерени габарити с дължина 4,45 м, широчина 1,84 м, височина 1,61 м и междуосие 2,65 м. Яркият модел планира да измести конкурентите си още сега, в началото на продажбите. Доказателство за това е големият интерес към новия модел, който отчитат дилърите на Renault у нас и в Европа. Цените за Renault Kadjar у нас вече са обявени и започват от 35 000 лева с ДДС.

Външният вид на Renault Kadjar изпъква с издължен и атлетичен силует, като дизайнът е напълно в унисон с облика на новите модели на марката. Кросоувърът притежава линии и контури, които го асоциират с всъдеходите, седаните и комбитата. Предната част е с дръзко излъчване, за което допринася долната хромирана U-образна ивица от решетката, навлизаща в заострените фарове със светодиодни дневни светлини. Плавният атлетичен силует е подсилен от мускулестите калници, изтеглени нагоре при линията на задните врати. Изваяният профил и мощните рамене завършват с високата задна броня, характерна всъдеходите, хоризонтални задни светлини и спойлер над багажника. Свободолюбивият дух на Kadjar е подчертан от големите 19-инчови джанти и колела. Защитните черни лайсни в долната част на вратите с хромирани вложки и алуминиевите релси на покрива подсилват солидното и динамично излъчване на модела, а черните разширения на арките на колелата удължават долната част на купето. Renault Kadjar изглежда най-предизвикателно в огненочервения цвят (на снимките), който разпалва страстите на своите водачи и ги

вдъхновява за вълнуващи приключения

Влизайки в новия кросоувър, ме посреща просторен салон с хоризонтални линии на таблото, които подчертават широчината и създават усещане за пространство. Това не е оптически трик, тъй като Kadjar е способен да предостави достатъчно място както отпред, така и отзад, даже със съществено изместени предни седалки. В по-голямата част от салона са използвани материали с високо качество. При създаването на модела дизайнерите и инженерите на Renault са обърнали сериозно внимание към детайлите в салона. По много параметри, имайки предвид базовата цена, специалистите от Renault са успели да попаднат точно в целта, тъй като повечето от потенциалните клиенти желаят модерен екстериор и интериор, без да плащат за това цяло състояние, а Kadjar им предоставя всичко това. Независимо от оборудването на централната конзола има 7-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система, на който се показват подробности за колата и всички мултимедийни функции. В най-високото ниво на оборудване Kadjar се предлага с куп електронни асистенти, като преден и заден парктроник, камера за задно виждане, система за контрол на сляпата зона, мониторинг и разпознаване на пътните знаци и др. Новата мултимедийна система R-Link е интуитивна и работи бързо. В купето има пространство с обем 30 литра за съхранение на различни по големина предмети. Предната пътническа седалка може да се наклони напред и да се превърне в малка маса. Задните седалки са разделени в съотношение 60:40 и се сгъват автоматично напред само с дърпане на дръжки в багажника. Максималният обем за товарене според конфигурацията с изцяло равен под варира от 472 до 1478 л. Багажникът може да се раздели на две или три секции за да се закрепят различните предмети по време на път.

Новото Renault Kadjar се предлага с три модерни турбодвигателя. Базовият е 1,2-литров 4-цилиндров бензинов мотор TCe с мощност 130 к.с. и 205 Нм въртящ момент, който ще се предлага само с предно предаване и 6-степенна механична скоростна кутия. Следва 1,5-литровият 4-цилиндров турбодизел dCi с мощност 110 к.с., който може да бъде свързан както с 6-степенна ръчна, така и с 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител EDC. Най-големият е 1,6-литровият турбодизел dCi със 130 к.с. и 320 Нм е съчетан само с 6-степенна механична скоростна кутия, но се предлага както с предно, така и с двойно задвижване 4х4. Ако шофирате основно в града, заложете на двигателя 1.5 dCi със 110 к.с., комбиниран с автоматик. Благодарение на въртящия момент от 250 Нм при 1750 Нм моторът е еластичен, а 6-степенната автоматична трансмисия сменя плавно предавките. Ако държите на динамиката, изберете по-мощния и гъвкав дизелов двигател 1.6 dCi със 130 к.с. и въртящ момент 320 Нм, с който Kadjar се ускорява плътно и бързо, като в смесен цикъл харчи не повече от 5-6 л/100 км.

Новото Renault Kadjar е доста

маневрен с диаметър на завой от 10,72 м Кормилното управление е много чувствително и предсказуемо, окачването отработва отлично неравностите и не допуска осезаемо странично наклоняване в завоите. Със системата за двойно задвижване 4х4 от Nissan новият Kadjar предлага подобрено сцепление и избор между три режима - 2WD, Auto и LOCK, които позволяват на водачите да изберат идеалния вариант за трансмисията във всяка ситуация. В режим Auto системата автоматично предава до 50% от въртящия момент на задните колела, ако установи загуба на сцепление на предните, а в режим LOCK тягата се разпределя поравно между предната и задната ос. Версиите с предно предаване са снабдени със системата Extended Grip, която подобрява сцеплението в трудни условия, подпомагана от монтираните гуми Mud and Snow, чиито грайфер е проектиран така, че да изхвърля калта и пясъка. Щедрият просвет от 200 мм и ъглите на заход от 18 градуса отпред и 28 градуса отзад гарантират висока проходимост, независимо от терена. На пясъчните дюни на брега на морето Renault Kadjar се представи зашеметяващо добре.Съвместната работа на френските и японските инженери е дала голямо предимство на новото Renault Kadjar в борбата за клиенти с останалите конкуренти. Новият модел безспорно е един от най-напредналите технически кросоувъри в своя ценови сегмент.