Екзопланета като Земята открита в съзвездие Кит

Агенция Монитор - четвъртък, 20-04-2017 - 12:49

Астрономи откриха още една екзопланета, която е в обитаемата зона - нито прекалено гореща, нито прекалено студена, за да има на нея условия за живот, съобщи Асошиейтед прес.
Планетата LHS 1140b е голяма и скалиста като Земята, като не е и прекалено отдалечена от нас. Тя е в съзвездието Кит - на 39 светлинни години. Обикаля около червеното джудже LHS 1140, което изпуска по-малко високоенергийна радиация от други подобни звезди. Възрастта на планетата е пет милиарда години.
Големият размер на планетата - тя е 1,4 пъти по-широка от Земята, но масата й е 6,6 пъти колкото земната, я прави суперземя. Гравитационното притегляне там е три пъти по-силно. Докато много суперземи са прекалено големи, за да имат подходящи условия за живот, LHS 1140b е достатъчно малка, за да е подходящ кандидат. От откритите потенциално обитаеми планети, 32 са суперземи.
Това е петата планета с възможност за живот извън Слънчевата система, открита за по-малко от година. Астрономите вече са идентифицирали 52 екзопланети, които могат да са обитаеми, и над 3600 планети извън Слънчевата система. Първата екзопланета е открита през 1995 г.
Планетата е открита със осем малки телескопа в Чили. Тя редовно преминава пред звездата си, което улеснява изучаването й.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.