Снимки: PAL-V

PAL-V Liberty е готов да полети

Агенция Монитор - вторник, 14-02-2017 - 12:48

Холандския летящ автомобил PAL-V има за цел да бъде първия на пазара. След успешни изпитателни полети и усилия, за да отговарят на европейските и американските пътни и авиационни стандарти, компанията обяви, че приема предварителни поръчки за своя триколесен жирокоптер с два двигателя наречен Liberty.

 

„След години усилена работа, побеждавайки техническите и квалификационни предизвикателствата, нашият екип успя да създаде иновативен летящ автомобил, който е в съответствие с действащите стандарти за безопасност, определени от регулаторните органи по целия свят", каза Робърт Дингемансе, главен изпълнителен директор на PAL-V, в изявление за пресата.

PAL-V Liberty разполага с два двигател един двигател за движение по пътя и друг за летене, като е проектиран да бъде приблизително със същите размери, като на „обикновен автомобил” със снишено окачване и място за двама човека в пилотската кабина.

В режим за движение по пътищата, ротора е скрит вътре в автомобила, докато перките се съхраняват на покрива. Liberty разполага с двигател със 100 к.с., максимална скорост от 160 км/ч и ускорение до 100 км/ч за 9 секунди. Средния разход на гориво е 7.6 л / 100 км и разполага с пробег 1.315 км .

Когато дойде време да се издигне е небето, пилона на ротора се разгъва автоматично, а водача-пилот трябва да издърпа от опашната част и разгъне двете роторни перки, за да е готов за полет. Процесът за преминаване в режим за полет отнема между 5 и 10 минути. След кратка проверка преди полета, Liberty може да се отправи към небето с максимална височина на полета от 3500 м.

Във въздуха, Liberty разполага с двигател с 200 к.с., за който компанията твърди, че е шумен колкото двигателя на малък самолет с неподвижни криле и има максимална скорост от 180 км / ч, икономична круизна скорост от 140 км / ч или висока круизна скорост от 160 км / час, която обаче намалява с 10 % обсега, който може да достигне до 500 км, но 100 литровия резервоар ще трябва да се напълни при кацане. След като превозното средство кацне, опашката роторите и перките се сгъват в режим за шофиране.

 

Liberty е с дължина от 4 м и височина от 1.7 м в режим за шофиране и 6.1 м х 3.2 м в режим за полет. Превозното средство е широко 2 м, независимо от режима. Диаметъра на разгънатия ротор е 10.75 м, а теглото му е 664 кг.

Компанията е разработила и мобилно приложение, което сравнява пътуването с помощта на PAL-V с по-конвенционални видове транспорт и позволява на потребителите да знаят колко време са спестили, както и колко спирания ще бъдат необходими при дълги пътувания.

Liberty се предлага в две версии. Pioneer Edition предлага възможност на клиентите да персонализират интериора и екстериора и първи да получат своите превозни средства с цена от € 499.000. Стандартния модел Sport струва по-малко, € 299 000, но желаещите ще трябва да почакат малко повече за доставка.

PAL-V е като резервации за свободата сега и очаква да започнете да печелите от предварителното единици по-късно тази година, с автомобилния и въздушния-сертифицирани модели, определени за доставка до клиента до края на 2018.
 

За управлението на Liberty е необходима шофьорска книжка и лиценз за пилот, като действащите разпоредби не дават възможност да се излита и каца навсякъде. Компанията казва, че „PAL-V се нуждае от пространство за излитане с размери около 90 - 200 х 20 метра без околни препятствия. На практика всички малки летища, писти, и пространства за свръхлеки самолети са достатъчни. PAL-V Liberty могат да излита и каца на бетонни или тревни писти. С нарастване на популярността на PAL-V, се очаква да бъдат създадени още повече малки неконтролирани писти.

 
Тагове:  KPAL-VLiberty

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.