НАСА прави пътнически X-plane

Агенция Монитор - събота, 17-09-2016 - 14:28

През февруари, НАСА обяви, че иска да използва програмата си New Aviation Horizons за жъзрайдането на самолета X-plane, който е направил толкова много, за напредъка на следвоенната авиация. Сега агенцията е възложила шестмесечен договор за $ 2.9 млн. на базираната във Вирджиния компания Aurora Flight Sciences да разработи маломащабна демонстрационна версия на своя Aurora D8 дозвукови пътнически самолет, който е създаден да подобри значително ефективността на самолетите до 2027.

 

 

Според Aurora, D8 е вдъхновен от Boeing 707 от 1958 г., който не само предоставя на обществеността възможността за еднодневно пътуване по света, но също така се използва дизайн изпробван във въздушен тунел, който променя пътническите самолети. Това е първият търговски успешен пътнически реактивен самолет, който с дизайнерските и технически решения поставя стандарти и всички  модерни търговски самолети произхождат от Boeing 707.

За съжаление, Aurora твърди, че базираните на 707 самолети са достигнали до момент с намаляваща се възвръщаемост, като се подобрява само разхода на гориво с 1.5% на година. D8 е проектиран да избегне този проблем, като пресъздаде интегрирания дизайна на 707.

Последваля D8, кръстен на своя главен дизайнер Марк Дрела, прави стъпка напред в самолетния дизайн, като прави крачка назад. Вместо тесен фюзелаж, D8 използва "Double Bubble" фюзелаж направен от два свързани корпуса, подобни на този на Boeing 377 Stratocruiser от 1940 година.

 


Този дизайн не само осигурява много повече вътрешно пространство от 737-800, но също така предоставя допълнителна подемна сила. Освен композитните материали, по-малките вградени високо двигатели в задната част на фюзелажа подобряват ефективността на тягата, новият фюзелаж спестява тегло, като позволява използването на по-малки крила намаляващи съпротивлението.

 


Aurora казва, че D8 е проектиран да лети с Mach 0.764 (936 км/ч) с 180 пътници и обсег 5.500 км. Компанията също така казва, че дизайнът има потенциала да намали разхода на гориво с 71 процента, да намали шума с 60 EPNdB и емисиите на LTO NOx с 87 процента в сравнение с най-добрия теснофюзелажен самолет Boeing 737-800.

 



Като част от договора с НАСА, Aurora ще изгради тестови компоненти, тъй като компанията се разработва демонстрационен X-plane в мащаб 1: 2 през следващите три години. Aurora казва, че D8 може да бъде въведен в експлоатация до 2027 година.

 
 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.