Фаровете и широката решетка са поставени на различни нива, а светлините за мъгла са оформени в големи секции.
Снимки KIA

Новата KIA Sportage провокира със смело лице

Денислав Стоянов - сряда, 17-02-2016 - 16:00

Четвъртото поколение идва с различен стил, съвременни технологии и високо качество

През последните години Sportage е един от най-популярните модели в гамата на KIA в България, благодарение на комбинацията от красив дизайн, приятен интериор, добри двигатели и конкурентна цена. Четвъртото поколение на Sportage беше показано на изложението в София през октомври миналата година. Буквално преди дни стартираха и продажбите на кросоувъра у нас. Новият Sportage идва със смел и изцяло нов външен стил, множество съвременни технологии и още по-високо качество, с които да провокира интереса на потребителите и отново да бъде сред лидерите в сегмента си.

Външният вид на новата KIA Sportage е противоречив, тъй като предната част на модела е доста различна в сравнение с предшественика. Вместо досегашната радиаторна решетка тип „тигров нос” с интегрирани към нея фарове, светлините са извити около агресивния преден капак и издутите арки на калниците. Дизайнерите са разчупили фаровете и решетка на различни нива, като в същото време са оформили големи секции за светлините за мъгла. Решетката е разширена и позиционирана по-ниско, което придава по-внушителен и дързък външен вид.

Задните светлини са свързани със стилна хромирана лайсна, а мигачите и фаровете за заден ход са по-ниско.

В страничната линия на кросоувъра са запазени прозорците от предишното поколение, като профилът е по-спортен и скосен. Хоризонталните форми и обемни повърхности отзад подчертават широчината на автомобила и му придават по-мускулест вид. Задните стопове са свързани със стилна хромирана лайсна, а мигачите и светлините за заден ход са позиционирани по-ниско. На дължина новият Sportage е пораснал с 40 мм до 4,48 м, като широчината и височината са без промяна, а междуосието е нараснало с 30 мм до 2,67 метра.

Скосеният спортен волан е с намален диаметър, покрит с мека кожа и с удобни пластини за превключване.

Салонът на новия Sportage е напълно модернизиран. Централната конзола е леко обърната към водача, а бутоните са разположени на четири етажа, което ги прави ергономични за ползване. Мултимедийната система HMI може да бъде с 5-, 7- или 8-инчов сензорен екран според оборудването. В най-високото ниво GT Line има 320-ватова аудиосистема JBL с външен усилвател и 8 тонколони, включително и субуфер. На дисплея се показва изображението от камерата за задно виждане. Новата навигационна система TomTom може в реално време да обновява информацията за задръствания и в аванс да предупреждава за наличието на камери на КАТ по пътя.

Предните седалки се регулират електрически в осем посоки, а мястото е достатъчно и за високи хора.

За първи път за Sportage се предлага система за безжично зареждане смартфони и таблети. На таблото се е появил 4,2-инчов екран. Версията GT Line се различава по скосения спортен волан с намален диаметър, покрит с мека кожа и оборудван с удобни пластини за превключване на предавките. Приятно впечатление правят и множеството лакирани детайли, а качеството на материалите и сглобката са характерни за колите от по-висок клас. Това важи с пълна сила за пластмасата, както и за тапицерията на седалките. Увеличеното междуосие е допринесло за по-просторния салон. Мястото на предните седалки позволява удобно да седнат и високи хора.

Отзад има повече пространство за краката на пътниците, а седалките са с регулиране на наклона на облегалките.

В новия модел най-вече ще спечелят пътниците отзад, които разполагат с отопляеми седалки с регулиране на наклона на облегалките. Пространството за краката е увеличено, което прави възможно комфортното возене на високи хора отзад. Отворът на багажника е станал по-широк, а обемът е нараснал до 503 литра. При сгъване на задните седалки обемът се увеличава до 1492 литра. Товарният праг е свален с почти 50 мм. Багажната врата на новия Sportage се отваря с електрическо задвижване, като ако ръцете ви са заети с покупки е необходимо само да протегнете крак под задницата и след няколко секунди петата врата се отваря сама.

Отворът на багажника е станал по-широк, товарният праг е свален с почти 50 мм, а обемът е нараснал до 503 литра.

Новата KIA Sportage се предлага с два бензинови и три дизелови двигателя. Базовият мотор е бензиновият 1.6 GDI с директно впръскване и мощност 132 к.с. Следва изцяло новият бензинов турбомотор 1.6 T-GDI с мощност 177 к.с. Най-малък в дизеловата гама е 1,7-литровият турбодизел CRDi с мощност 115 к.с. По-големите са 2.0 CRDi в два варианта на мощност - 136 к.с. и 185 к.с. Скоростните кутии са познатите 6-степенна механична и 6-степенна автоматична, а за новия бензинов турбомотор се предлага изцяло новата 7-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител DCT.

Новата KIA Sportage се втурва напред много пъргаво и с лекота се ускорява динамично при изпреварване.

Новият 1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 177 к.с. няма нищо общо с нито един агрегат на KIA досега. В съчетание с новия автоматик, двигателят бодро тласка напред кросоувъра при тръгване и го ускорява отлично в средния работен режим. Максималният въртящ момент от 265 Нм е на разположение още от 1500 чак до 4000 об/мин. Новата 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител бързо сменя предавките и допринася за добрата динамика. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,1 секунди, а максималната скорост е 201 км/ч. Предимството на новия бензинов турбомотор изпъква при изкачване по планински път с много завои, които се описват лесно и елегантно. Изпреварванията със Sportage стават лесно, като особено динамичен е кросоувърът в режим Sport. Воланът се втвърдява при висока скорост и дава добра обратна връзка, като е много точен и доставя удоволствие от шофирането.

Пътният просвет е увеличен до 182 мм, напречните наклонявания са минимални, а возенето е по-стегнато.

Най-вълнуваща е топ модификацията GT Line с 2,0-литров турбодизел със 185 к.с. в съчетание с 6-степенна автоматична скоростна кутия. При него турбокомпресорът е претърпял промени, които са допринесли за по-бързите му реакции и по-мека работа. Увеличено е налягането на впръскване на горивото от 1700 до 2000 бара, като в същото време са намалени загубите от триенето в цилиндрово-буталната група. Всички тези подобрения са променили характера на 2,0-литровия турбодизелов двигател и са повишили въртящия момент до 400 Нм. При потегляне новата KIA Sportage се втурва напред много пъргаво и с лекота се ускорява динамично при изпреварване, тъй като има огромен запас от тяга. При активно шофиране средният разход е около 9 литра на 100 км, но ако не бързате за никъде, можете да изминете 100 км и с около 6 литра.

Системата за задвижване на четирите колела Dynamax AWD по-бързо преразпределя въртящия момент между осите.

Окачването принципно не се различава коренно от това на предшественика, но малките промени са подобрили пътното поведение на автомобила. Новият Sportage е получил независимо окачване с по-твърди носачи отпред и с двоен долен носач отзад, което е подобрило управлението и стабилността на колата, като в същото време е направило возенето по-стегнато. Пътният просвет е увеличен до 182 мм. Системата за задвижване на четирите колела Dynamax AWD по-бързо преразпределя въртящия момент, като разпознава нуждата от прехвърляне по-рано, отколкото преди. При нормални условия Sportage е с предно предаване, а при необходимост от повече сцепление, задните колела се свързват електронно от модерна програма за управление, която предварително разпознава ситуацията под колелата. Има и блокаж на диференциала, който фиксира разпределението на въртящия момент поравно 50:50 между предната и задната оси.

Най-високата версия GT включва богато оборудване като кожен салон и панорамен стъклен покрив с електрически люк.

Новата KIA Sportage се предлага в три нива на оборудване. Цената за България е много конкурентна и започва от 37 960 лева с ДДС. Още в базовото ниво LX в кросоувъра има ABS, ESC и 6 въздушни възглавници, двузонов климатроник, кожен волан и лост за скоростите, управление на аудиосистемата от волана, предни и задни електрически стъкла, подгряване на предните и задните седалки, централно заключване с дистанционно управление и сгъваем ключ, електрически управляеми и отопляеми странични огледала с LED мигачи и електрическо сгъване, круйз-контрол и ограничител на скоростта, фарове за мъгла, система за размразяване на предните чистачки, автоматични фарове, USB и AUX входове за външни източници, 17-цолови алуминиеви джанти и система за помощ при стартиране по нагорнище и спускане, и още много други удобства, характерни за далеч по-висок клас автомобили. В базовата версия задвижването е на предните колела, а скоростната кутия е 6-степенна механична. Второто ниво EX добавя важни екстри като навигационна система със 7-инчов дисплей, бутон за стартиране на двигателя, подгряване на волана, преден и заден парктроник, камера за движение на заден ход с динамично навигиране и USB вход и др. Най-високата версия GT Line се предлага за по-мощните двигатели и включва богато оборудване като кожен салон, панорамен стъклен покрив с електрически люк, навигационна система с 8-инчов дисплей, автоматично отваряне на багажната врата, аудиосистема JBL, 19-инчови алуминиеви джанти, 320W аудиосистема с външен усилвател и 8 тонколони, електрически и вентилирани предни седалки и LED фарове за мъгла. За сигурността на пътниците се грижат система за контрол на мъртвата зона, предупреждение за напречен трафик отзад и електрическа ръчна спирачка.

 

KIA Sportage 2.0 CRDi AWD GT

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор

6-степенна автоматична скоростна кутия

185 к.с. макс. мощност при 4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-2750 об/мин

9,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

201 км/ч максимална скорост

6,3 л/100 км среден разход на дизел

166 г/км емисии на СО2

68 970 лева цена на модела

Тагове:  KIASportage

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.