През зимата асфалтът върху мостовете изстива много по-бързо .
СНИМКА АПИ
Искат солта върху асфалта само на разтвор

Датчици ще следят за заледяване по мостовете

ВАСИЛ НАНЧЕВ - сряда, 23-11-2016 - 10:00

Пътищата по високите части вече се обработват срещу замръзване

Датчици, които ще следят температурата повърхността на платното ще бъдат монтирани в настилката по мостовете и виадуктите на главните пътища в страната, за да се прецени кога има риск от поледица, планират от АПИ.

По този начин ще може

 

да се вземат мерки преди още да се заледи асфалтът.

 

Причината за поставянето на оборудването по тези съоръжения е, че през зимата асфалтът им много по-бързо изстива и водата и рискът от замръзване на влагата или водата върху настилката е по-голям.

От пътната агенция обмислят още едно нововъведение. „Искаме да накараме поддържащите фирми не да хвърлят направо солта на платното. Стремежът ни е в бъдеще да се работи само със солени разтвори, защото когато солта хвърля на кристали тя не започва веднага да върши работа. С разтвора ефектът е много по-бърз”, обясни инж. Лазар Лазаров, председател на УС на АПИ в оставка.

Той информира още, че запасите от материали за зимната поддръжка на пътищата са на изискуемите за началото на сезона 60%, но продължават да се складират нови. „Фирмите, които не са закарали всички декларирани машини на определените опорни пунктове са пели ангажимент, че при разпореждане от АПИ ще го направят в срок от 24 часа. Става въпрос основно за камиони, които много

 

бързо могат да се преоборудват

 

за почистване на пътя или разпръскване на сол върху него. В момента тази техника работи на строителните обекти на фирмите за поддръжка”, уточни инж. Лазаров. Той добави, че няма наложени санкции за пропуски в подготовката на пътно-поддържащите фирми за зимата. Шефът на АПИ в ставка припомни, че през миналата година за недобре свършена работа по почистване на пътищата от сняг са били наложени санкции за 1 млн. лв. Най-често са санкционирани фирми в областите Перник, Смолян, Кърджали. Средствата, събрани от глобите са инвестирани за ремонт на пътищата.

Инж. Лазаров поясни, че за зимна поддръжка и тази година има заделени 60 млн. лв., като

 

много рядко се е случвало тези средства да не стигнат.

 

„Когато не бъдат изхарчени с остатъка се допълват средствата, използвани за пролетната подготовка на пътищата - изкърпването на шосетата, повредени след зимата”, уточни пътният шеф.

Той информира още, че във високите части на страната пътищата вече редовно се обработват срещу замръзване и се чисти, ако завали сняг. „Наскоро, когато падна първият сняг на прохода Петрохан, пътят беше изчистен перфектно. А покривката бе 30 см. Никакви затруднения нямаше за пътуващите”, похвали се инж. Лазаров.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.