kolednirecepti.com
Постилите да се захранват бавно и постепенно

200 грама месо на празничния обяд

Мила Мишева ­ - неделя, 24-12-2017 - 12:00

Страдащите от високо кръвно да внимават с течностите и солта

Коледната и Новогодишната трапеза традиционно изобилства от вкусотии. Но, за да не си вгорчим празниците трябва да се пазим от препиване и преяждане, за да не се озовем пред някой спешен кабинет.

Особено внимание трябва да проявят постилите. Те трябва да се възстановяват обичайния си режим на хранене постепенно и да се пазят от консумация на големи количества животинска храна. Това съветва, изпълнителният член на Европейската академия на науките по хранене проф. Светослав Ханджиев. Той обясни, че няма универсална доза на порцията и пиенето и че това зависи от организма и здравословното състояние на човека. Все пак обаче е добре на празничния обяд или вечеря да консумираме около 150 – 200 грама месо. Не е препоръчително да преяждаме с пържоли и различни колбаси, особено, ако сме постили. Добре е в менюто си да включваме и млечни продукти – като това може да е снежанката, сиренето към шопската салата или пък да заложим на напитка като айряна. Той припомни, че киселото мляко е спомага за подобряването и баланса на чревните микроорганизми и това е една предпоставка за предпазване от атерослероза и сърдечно съдови заболявания.

Няма лошо в смесването на храните, но това трябва да се случва постепенно и да се храним бавно, съветва още проф. Ханджиев.

Колкото до напитките той призовава всеки човек на базата на здравословното си състояние да прецени дозата в чашката си – дали ракията да 20 грама, 50 грама или пък изобщо да не се пие. Също така смесването на различни видове концентрат не е препоръчително.

Прекаляването с животински продукти и алкохол води до обостряне на жлъчно каменна болест, на бъбречно каменна болест, появата на панкреатит, на високо кръвно и затруднява се работата на сърцето. Именно затова след празниците след празниците спешните кабинети се пълнят с пациенти в т.н. „следбанкетно състояние“, вследствие на преяждане и препиване, които натоварват организма. Също така се увеличават заболяванията на сърдечно съдовата система като инфаркти и инсулти, обясни още проф. Ханджиев.

 

Хората с високо кръвно пък трябва да внимават с консумацията на течности и сол. Засегнатите от жлъчни заболявания пък трябва да внимават с похапването на жълтък, майонеза и мазни храни.

Проф. Ханджиев препоръчва още по време на празниците да не стоим само на масата, но и да заложим на танците, които увеличават енергоразхода.

Той обясни още, постите два пъти седмично – през сряда и петък, които са установени от Православната църква са полезни за организма ни.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.