SQ7 TDI се отличава с нова радиаторна решетка със специфичен дизайн и по-големи отвори за въздух в бронята.
Снимки Audi

Audi SQ7 e най-мощният дизелов всъдеход

Денислав Стоянов - неделя, 13-03-2016 - 18:00

За първи път в света двигателят 4.0 TDI използва компресор с електрическо задвижване

При дебюта си през миналата година Audi Q7 се появи с бензинов турбодвигател 3.0 TFSI с мощност 333 к.с. и турбодизелов мотор 3.0 TDI със запас от 272 к.с. Съвсем скоро обаче марката ще предложи и новото Audi SQ7, което разполага с мощност от 435 к.с. и 900 Нм въртящ момент, като по този начин се превръща в най-мощният дизелов всъдеход на пазара в момента. Спортният всъдеход е водещ и в множество други технически области. Неговият модифициран двигател 4.0 TDI V8 разполага с първия в света електрически задвижван компресор, осигуряващ на SQ7 невероятна динамика при потегляне. Двигателят е с работен обем от 3956 куб.см. Двата турбокомпресора се задвижват селективно на базата на каскадното пълнене, като потокът от отработили газове се насочва към единия турбокомпресор при ниско и междинно натоварване. Втората турбина се активира само при голямо натоварване.

Изпускателната система завършва с четири тръби с правоъгълна форма, а колелата са 20 цолови с гуми с размер 285/45 R20.

Електрически задвижваният компресор допълва работата на двата турбокомпресора, особено в режимите на работа с ниски обороти, осигурявайки изключителна тяга при потегляне. Благодарение на трите компресора максималният въртящ момент от 900 Нм е наличен още от 1000 об/мин и остава постоянен до 3250 об/мин. Благодарение на огромната мощност от 435 к.с. високопроходимият модел се ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,8 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч. Задвижващият агрегат 4.0 TDI V8 е модифициран цялостно и съчетава най-добрата в класа динамика с нисък среден разход на гориво от едва 7,4 л/100 км дизел.

Новото Audi SQ7 TDI се отличава с впечатляващ баланс между могъщите форми, а дължината на каросерията е 5,07 метра.

Електрически задвижваният компресор е първият в света, използван в сериен автомобил. Той подкрепя двигателя най-вече при потегляне и ускоряване при ниско натоварване, осигурявайки чиста динамика без турбо закъснение. Той няма нужда от газов поток за да създаде налягане и може да бъде използван по всяко време, като компенсира слабостите на класическия турбокомпресор. Електрическият компресор осигурява на двигателя необходимото налягане за бързо развиване на мощността в рамките на 250 милисекунди. Задвижвано от компактен електрически мотор, неговото компресорно колело се развърта с до 70 000 оборота в минута. Тягата е на разположение веднага след натискането на педала на газта, което се усеща осезаемо при потегляне.

Пред водача е 12,3-инчовият екран, който осигурява логично структурирана информация с висококачествена графика.

Системата за каскадно пълнене контролира двата турбокомпресора така, че при ниски оборотни режими се използва само единия. Вторият се активира допълнително при високо натоварване и обороти на двигателя. Това допринася за по-добро развитие на кривата на въртящия момент и динамичната реакция в рамките на целия оборотен диапазон на двигателя. Двигателят постига максималната си мощност при битурбо режим. Превключването позволява бързо и прецизно активиране на втората турбина.

Седалките на кросоувъра са облицовани с алкантара и кожа, с електрическо регулиране и отопление.

Дизеловият V-образен двигател 4.0 TDI осигурява спонтанна реакция при натискането на газта, а звуковият активатор в изпускателната система усилва плътния звук на 8-цилиндровия агрегат. Водачите на SQ7 TDI могат сами да избират силата на звука с помощта на системата Audi Drive Select. Моторът работи съвместно с 8-степенната автоматична трансмисия Tiptronic с променена конструкция за по-висока ефективност. Скоростната кутия сменя бързо предавките, а при високи скорости позволява движение с изключена предавка на празен ход. Системата за постоянно двойно задвижване Quattro използва самоблокиращ междуосев диференциал за да предаде огромната тяга на четирите колела.

Седалките от допълнително предлагания трети ред се сгъват и разгъват с помощта на електрически механизъм.

Audi предлага SQ7 TDI с опционален пакет за контрол на динамиката включващ три технологични модула - спортен диференциал, електромеханична активна система за стабилизация и завиване на четирите колела. В новото SQ7 се използва контрол на окачването с високо ниво на интеграция. Той поема централно управление  на амортисьорите, пневматичните елементи, спортния диференциал и разпределението на силата за компенсиране на накланянето на активните стабилизиращи елементи. С групирането на всички функции на окачването в централно контролно устройство, конструкторите постигат оптимално мрежово взаимодействие и координация на функциите между тях.

Тагове:  Audi

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.