Камионите имат интелигентен пантограф, комбиниран с хибридна задвижваща система.
Снимки Siemens
За намаляване на потреблението на енергия и по-малко вредни емисии

Siemens прави електрическа магистрала за хибридни камиони

Агенция Монитор - вторник, 15-08-2017 - 13:49

Първият тест на концепцията е върху 10-километров участък в Германия

Концернът Siemens получи поръчка от германската провинция Хесен за изграждане на надземна контактна линия за електрифициран товарен транспорт върху 10-километров магистрален участък. Линията ще доставя енергия за електрическо задвижване на хибридни камиони. За пръв път Siemens  представи своята новаторска концепция за електрическа магистрала eHighway през 2012 г. Системата ще бъде инсталирана на федералната магистрала А5 между двата транспортни възела Цепелинхайм /Карго Сити Сюд край летището във Франкфурт и Дармщат/Вайтерщат. Това ще е първият тест за eHighway на обществена магистрала в Германия. Siemens ще отговаря за планирането, изграждането и като опция - за поддръжката на системата. Системата се изгражда като част от съвместния проект „Електрифициран иновативен тежкотоварен транспорт по автомагистрали” (ELISA) на германското Министерство на екологията, опазването на природата, сградите и ядрената безопасност. Проектът се ръководи от компанията Hessen Mobil, отговаряща за управлението на пътищата и транспорта в Хесен.

Първият тест на концепцията eHighway е направен върху 10-километров участък от магистрала в Германия.

„С концепцията eHighway предлагаме икономически приложимо решение за товарен шосеен транспорт, който не нанася вреди на климата. Нашата технология е налична и приложима алтернатива на камионите с двигатели с вътрешно горене”, казва Роланд Едел, главен технически директор на направление „Мобилити” на Siemens. Електрическата мрежа е два пъти по-ефикасна от двигателите с вътрешно горене. Това не само означава намаляване наполовина на потреблението на енергия, но и значително намаляване на замърсяването на въздуха. Основният елемент на системата е интелигентният пантограф на камионите, комбиниран с хибридна задвижваща система. Машините, оборудвани със системата, се движат без вредни емисии благодарение на електричество от надземната линия и автоматично преминават към хибридно задвижване по пътища без такива линии.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.