Пистов суперавтомобил задвижван с водород

Агенция Монитор - събота, 05-03-2016 - 12:10

Италианската фирма за дизайн и инженеринг Pininfarina, която е често използвана от марки, като Ferrari и Maserati да проектира и изгражда техните прототипи, представи своя радикална концепция на суперавтомобил задвижван от водородна горивна клетка в Женева.

 

Наречения H2 Speed разполага с обща мощност от своите два електрически мотора от около 500 к.с. (370 кВт) - произведени с главозамайващите 13.000 оборота в минута. Изпускателната система изпуска единствено вода и компанията смята H2 Speed за олицетворение на спортния дух, производителност и истинското удоволствие от шофирането по опазващ околната среда начин.

 

Днес има автомобили използващи водородни горивни клетки, които са проектирани и създадени с цел да предлагат алтернатива на конвенционално задвижваните превозни средства, вариращи от компактни градски до големи семейни автомобили идващи от чертожната дъска на пътя.

 

Концепцията H2 Speed на Pininfarina е създадена да запълни нишата на пистовите суперавтомобил в ограничено производство.

 

 

Способен да достигне 100 км/ч за около 3.4 секунди и да измине 400 м (1/4 миля) от място за 11 секунди, H2 Speed  има  тегло и едва 1.420 кг., което му позволява да развие максимална скорост от около 310 км/ч. Компанията твърди, че това е първият в света задвижванот водород пистов суперавтомобил.

Задвижването на H2 Speed   е поверено на два електромотора и горивни клетки с двойна мембрана за обмен на протони произвеждащи 210 кВт и разработени от френско швейцарската компания GreenGT, която работи с технологията от 2008 г.

С шаси, предни и задни носачи изработени от въглеродни влакна, пистово окачване, специално излети OZ Racing джанти (11x19 отпред, 12x20 отзад) и въглеродни спирачки, H2 Speed спира мигновено, а директното (1: 6.3 съотношение) предаване към задните колела означава, че няма съединител, диференциал и нужда да се сменят предавки, предоставяйки на водача възможност да се концентрира единствено върху насочването към правилната линия.

 

 

Това става по-лесно посредством най-новата система, което обещава бърза и маневрена машина.

 

Дълъг 4.7 м. и висок 1.087 м., но широк 2 м. с форма следваща функцията, дизайнът на H2 Speed започва с поставянето на два 6.1 кг. водородни резервоара от двете страни на купето, които се зареждат за три минути, според Pininfarina и осигуряват канал за въздушния поток към задната част на автомобила. По същия начин, канали насочват въздуха около и през купето за максимална притискане и аеродинамична стабилност. На входа на две от тези канали, са разположени две радиатора, за да  охлаждат горивната клетка, а централно монтиран отпред отвор изтласква въздуха от страни на купето и в двигателя за охлаждане.


Тъй като H2 Speed е преди всичко платформа за научни изследвания и развитие за бъдещи проекти на Pininfarina или някои от клиентите му, за сега не се очаква производството му.

 
Тагове:  KH2-SpeedPininfarina

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.