Комбинация от упражнения с тежести и кардио гори подкожни мазнини

30 минутната тренировка гони стреса и вдига тонуса

Мила Мишева - събота, 21-01-2017 - 15:00

Разходката в планината е за предпочитане пред фитнес в зала

Спортът и физическата активност са едно от задължителните условия за здравословен начин на живот, които често пренебрегваме и си намираме удобни оправдания. Дори и обаче да не сте  редовни във фитнес залата или да те тренираме някакъв спорт, е добре да намерим начин да повишим физическата си активност. 30-минутното раздвижване на ден със сигурност ще окаже благоприятно влияние върху целия организъм, ще ни зареди с тонус и ще намали натрупания стрес.
Ако имате парк наблизо, може да заложите на разходките – три-четири пъти седмично за около половин час дневно.
 За да има прогрес, след десетия ден раздвижване може да започнете да бягате, съветва фитнес инструкторът Иван Минчев.
Друг вариант са упражненията у дома, като се набляга на лицевите упори и коремни преси.
Затова вместо да седим пред дивана и да похапваме чипс или друго вредно лакомство, по-добре да изберем да направим нещо полезно за себе си, като се раздвижим.
Така ще засилим метаболизма си, ще подобрим общия си тонус и ще станем по-креативни и заредени за работа,  обясни още Иван Минчев. Спортът е и мощно оръжие в борбата със затлъстяването. Освен това по биохимичен път намалява нивата на стресовите хормони, сред които е кортизолът.
Изключително добър избор за физическата активност е походът в планината, защото освен че се движим, дишаме и чист въздух и насищаме организма си с кислород. В тази връзка разходката сред природата е по-правилния избор за релакс и активност пред тренировката във зала, защото оказва по-благоприятно влияние върху организма ни.
Ако обаче искаме да се стегнем, да натрупаме мускули и направим тялото си релефно, фитнес залата ни зове. Според треньора Иван Минчев начинаещите трябва да започнат спортната си програма с инструктор, който да изготви програма и да покаже правилната техника за отделните упражнения.
Фитнес тренировка трябва да бъде правилно подредена. В началото тя може да е само кардио, като няма да сбъркате на който и уред да се спрете.
Комбинацията от тренировка с тежести и кардио, обаче ще стимулира по-доброто изгаряна на калории и подкожни мазнини.

Иван Минчев

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Препоръчително е да прекарваме в залата около час, час и 15 минути, а за начинаещите – 40-45 минути, съветва още Иван Минчев, като допълни, че дългите тренировки от по два часа само ще ни направят по- уморени.

Минимум 7 часа сън

Правилният режим на хранене и сън също оказват важно влияние върху тонуса и целия ни организъм. За да има максимален ефект от спорта, който практикуваме,  трябва да спим достатъчно и да подбираме какво слагаме в чинията си.
Сънят ни трябва да е минимум 7-8 часа, за да имаме настроение за тренировка и мускулите ни да са се възстановили. Недостигът на почивка често води и до вълчи глад за въглехидрати.

Спортувайте сутрин, вместо вечер

За предпочитане е да спортуваме сутрин, когато нивата на кръвната захар са по-ниски, което също допринася за изгаряне на подкожните мазнини. Освен това, отлагайки тренировката за вечерта, има риск да я пропуснем, ако вече ни е налегнала умората или пък ни предложат да изпием бира с приятели.
Спортуващите трябва да пият и повече вода. Тренировките водят до загуба на течности, които трябва да бъдат компенсирани. Освен това водата забързва и метаболизма.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.