Google се бори с фалшивите новини

Агенция Монитор - сряда, 26-04-2017 - 12:07

Борейки се срещу типа „обидни или откровено подвеждащи” резултати, които съставляват около 0.25% от дневния трафик търсене в мрежата, Google очерта нови усилия, за да ограничи разпространението на фалшиви новини и друго нискокачествено съдържание, като неочаквани обидни материали и измислени конспиративни теории.

Първата линия на защитата на търсачката срещу това уникално за 21-ви век разпространение на дезинформация е всъщност старомодна, човешката интелигентност. Всеки би си помислил, че в днешно време се използват само алгоритми и изкуствен интелект (AI), но всъщност Google използва човешката оценка, хора извършват търсения, оценяват резултатите и предоставят обратна информация на компанията. Сега Google актуализира указанията за този екип от Search Quality Raters.

Оценяващите вече имат по-подробни инструкции за идентифициране на нискокачествени резултати от търсенето. Подобрената обратна връзка от тези изследователи ще води до промени в алгоритмите за търсене на Google, така че лъжливото и заблуждаващо съдържание да излиза по-надолу в резултатите.


Google също е коригирал знаците за класиране на резултатите с намерението да намали проблемното съдържание. Google не описва конкретните особености на тези промени, но посочва резултатите за отричането на Холокоста, които се появиха през декември 2016 г. като пример за вида на проблема, който се надява да реши.

Има и нови инструменти за директна обратна връзка, чрез които потребителите могат да сигнализират за проблемно съдържание, което се показва в функцията „Autocomplete and Featured Snippets” (Автоматично допълване и функционални фрагменти) на Google. Това са инструменти, които помагат на потребителя да достигне по-бързо в съдържанието, което търси, но тъй като съдържанието се генерира автоматично, понякога е проблемно. В полето за търсене на Google вече се показва връзка Report inappropriate predictions, а опцията Feedback се показва под обозначения фрагмент.

Google не е единствената голяма платформа, която се бори с фалшивите новини, социалният медиен гигант Facebook и други големи технологични компании също финансират решения за ограничаване на проблема.

 
Тагове:  GoogleK

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.