Около широката решетка са продълговатите фарове с LED светлини във формата на хриле.
Снимки Мото-Пфое, Пламен Кодров и Ford

Ford Mustang остава верен на традициите

Денислав Стоянов - неделя, 04-09-2016 - 22:00

Новото спортно купе е модерна интерпретация на оригинала от 1964 г.

Ford Mustang е един наистина легендарен автомобил. С появата си през 1964 година той предизвиква истинска сензация. Само за година и половина от него са били продадени един милион автомобили. Този спортен Ford се е превърнал в символ на една епоха и много се е харесвал на младите хора. Новото поколение на Ford Mustang е запазило характерните пропорции за Mustang с дълъг преден капак, висока линия на прозорците и изместен назад салон. Новият модел е изграден върху щателно модифицирана платформа на своя предшественик. Дължината от 4,78 м и междуосието от 2,72 м са се запазили, но купето е станало значително по-широко - 1,92 м и малко по-ниско – 1,38 м, поради което изглежда по-динамично. В базовия си вариант Mustang тежи 1655 кг.

Отзад изпъкват шестте тесни ленти на светлините, а версията GT има малък спойлер на багажника.

В дизайна на новия Ford Mustang се откриват черти на най-първия модел от 1964 година, но с модерна интерпретация. Около широката радиаторна решетка са разположени продълговатите фарове, допълнени от LED светлини във формата на хриле. Бронята е прорязана от трапецовиден отвор за въздух. На изпъкналия капак се забелязват вентилационните отвори. Издутите арки на калниците подсилват мускулатурата на релефните странични повърхности. Предните и задните стойки на покрива са силно наклонени, което прави профилът по-стремителен. Отзад се набиват на очи шестте тесни ленти на светлините. Версията 5.0 V8 GT се различава с аеродинамичен бодикит, малък спойлер на капака на багажника, 19-инчови алуминиеви джанти и две хромирани ауспухови тръби.

Класическият стил на оригинала от 60-те години доминира и в интериора на новия Ford Mustang.

Класическият стил доминира и в интериора на новия Ford Mustang. Предният панел е изработен в стила на моделите от 60-те години. Материалите и покритията са подобрени, като са се появили повече хромирани детайли, а на педалите са поставени метални пластини. Във варианта GT преобладава кожената тапицерия. Централният панел е по-компактен и леко наклонен. В него е интегриран чувствителен на допир дисплей на мултимедийната система SYNC 2. Скоростният лост е поставен малко по-високо и сега е само на една ръка разстояние. Кормилната колона се регулира по височина и в дълбочина.

Задното стъкло не е голямо, затова в оборудването е предвидена камера за задно виждане.

Предните седалки са удобни и в тях човек може да прекара часове без да почувства никакво умора. Позицията на седене във Ford Mustang е ниска, а видимостта напред и настрани е подобрена. Задното стъкло не е голямо, затова в оборудването е предвидена камера за задно виждане. Въпреки че Mustang има и задни седалки, на тях удобно могат да седнат само деца или хора с малък ръст и слабо телосложение. Пространството над главата не е много голямо, но салонът е станал по-широк в областта на раменете. Обемът на багажника е пораснал до 408 л.

Обемът на багажника е 408 литра – напълно достатъчно за багажа на двама млади за няколко дни.

Стандартното оборудване е много богато и сега включва система безключов достъп, електрически стъкла и огледала, автоматичен климатик, датчици за дъжд и светлина, аудиосистема със CD-плейър, 17-инчови алуминиеви джанти, стабилизираща система и др. В салона има 7 въздушни възглавници. Най-скъпата версия GT прибавя електрически, отопляеми и вентилирани предни седалки, двузонов климатроник и аудиосистема с 9 тонколони. Като опции се предлагат адаптивен круйз-контрол с автоматично намаляване на скоростта и система за проследяване на слепите зони.

Под капака на версията GT е скрит 5,0-литров V8 бензинов двигател с мощност 422 к.с. и тяга 524 Нм.

Най-напред се качвам зад волана на Ford Mustang с големия V8 двигател под капака. Този 5,0-литров двигател е получил нови разпределителни валове, клапани и цилиндрова глава, което е повишило мощността му до 422 к.с. при 6500 об/мин. Моторът се развърта с лекота и има мощна тяга от 524 Нм максимален въртящ момент, наличен при 4250 об/мин. Всяко натискане на газта е съпроводено от наситен рев на двигателя. Динамиката също е много добра. Купето ускорява от място до 100 км/ч за 4,5 секунди с 6-степенната механична скоростна кутия, а с 6-степенната автоматична за класическия спринт са необходими 4,8 секунди. При рязко стартиране се намесва технологията Launch Control, която предотвратява буксуването. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч.

Новият Mustang е запазил характерните пропорции с дълъг преден капак и изместен назад салон.

На магистрала Ford Mustang доставя огромна радост на водача. Звукът на двигателя V8 е прекрасен. На ниските обороти той мърка тихо, но ако натиснете газа, той веднага се събужда. При около 4000 об/мин тонът тотално се променя и сякаш се чува яростното препускане на цяло стадо необуздани коне. Автоматичната 6-степенна скоростна кутия дава възможност само да натискате газта, без да се налага да превключвате скоростите. Тя работи чудесно и веднага разбира кога искате да се ускорите мигновено. Ако не внимавате неусетно ще достигнете скорост от 200 км/ч, така че хвърляте по едно око на скоростомера. Според производителя средният разход на гориво е 12 л на 100 км, но ако искате постоянно да чувате подлудяващия рев на мотора, по-скоро се пригответе за около 20 на сто.

Новият Mustang вози значително по-комфортно, а неравностите се поемат без сътресения от окачването.

Новият Ford Mustang е с независимо многораменно задно окачване. То значително подобрява комфорта на возене и неравностите се поемат без сътресения. Кормилното управление е добро, благодарение на което колата завива прецизно и се държи стабилно на пътища със завои.

Кормилното управление е добро, благодарение на което колата завива прецизно по планинските пътища.

Ford Mustang 5.0 V8 GT

5,0-литров 8-цилиндров бензинов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

422 к.с. максимална мощност при 6500 об/мин

524 Нм въртящ момент при 4250 об/мин

4,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

12,0 л/100 км среден разход на бензин

281 г/км емисии на СО2

93 800 лева цена на модела

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.