Range Rover Sport следваше трасето, използвано от скиорите в състезанието „Инферно”.
Снимки Land Rover

Range Rover Sport стана скиор на офроуд

Денислав Стоянов - събота, 12-11-2016 - 16:08

Луксозният всъдеход направи майсторско спускане по стръмен наклон

Луксозният британски всъдеход Range Rover Sport стана първият сериен автомобил, осмелил се да атакува страховитата ски писта. Високопроходимият модел се справи с опасния терен на дългото 14,9 км трасе за спускане в Мюрен, Швейцария, като приключи за 21 минути и 36 секунди. Автомобилът беше управляван от известния пилот и каскадьор Бен Колинс. По време на спускането си от височина 2170 метра Range Rover Sport следваше трасето, използвано от скиорите при трудното състезание „Инферно”, което е едно от най-старите и най-предизвикателни ски спускания. Автомобилът преодоля сняг, лед, хлъзгави скали, кал, начупен асфалт, трева и чакъл, подпомаган от новаторската технология Terrain Response.

Range Rover Sport преодоля терени със сняг, лед, хлъзгави скали, кал, начупен асфалт, трева и чакъл.

Коварното, но красиво планинско трасе изпита проходимостта на Range Rover Sport с лед и киша на върха, където Колинс достигна 120 км/ч, и мъгла и мокра трева в края, където той закова 155 км/ч. По пътя си надолу върховият мощен всъдеход се справи с рисковани наклони, достигащи до 75% или реално по-стръмни от много черни писти в прочутите ски курорти като Шамони, при това при отрицателни температури. Постижението беше осъществено с Range Rover Sport с 5,0-литров бензинов двигател V8 с механичен компресор и мощност 510 к.с., стандартно оборудван с изключение на добавени с цел безопасност ролбар и подсилени гуми.

Зад волана беше известният пилот и каскадьор Бен Колинс, известен с ролята си на Стиг в Top Gear.

Британският състезател и каскадьор Бен Колинс, известен с ролята си на Стиг в Top Gear, беше предизвикан до краен предел от острите завои и опасните отвесни склонове. След изпитанието Колинс разказа впечатленията си: „Това наистина беше едно от най-трудните изпитания, които съм срещал в кариерата си на пилот. Маршрутът беше безумен и със сигурност една от най-тежките писти, които съм преминавал. Предизвиква те с всяко възможно препятствие от тази страна с разтопена лава и условията бяха толкова лоши, колкото не можете да си представите - проливни дъждове в комбинация със скали, дървета, всякакви неща, с които никак не искате да се сблъскате.

По пътя си надолу по пистата всъдеходът се справи с рисковани стръмни наклони, достигащи до 75%.

Може да има само един победител в това предизвикателство - планината или автомобилът. Ключът в това спускане беше прецизността - способността да се поддържа скоростта надолу по хълма по начина, по който го правят скиорите, чрез закантване в завоите. Range Rover Sport много ми помогна. Трябваше да използвам Terrain Response, защото тревата беше като ледена пързалка и това наистина ми спести проблеми. Вярвах в колата и заради това успяхме да спестим много време на пистата. За да бъда честен, аз злоупотребявах с нея, а тя просто продължаваше напред. Не бих могъл да искам по-добра машина за тази работа”, каза Колинс.

Range Rover Sport е оборудван с 5,0-литров бензинов двигател V8 с компресор и мощност 510 к.с.

Технологията Terrain Response съдържа шест режима, които адаптират настройките на автомобила към съответната повърхност. Например в режим Dynamic антиролбарът се втвърдява, за да намали клатенето на каросерията, режимът „Трева/Чакъл/Сняг” намалява недозавиването и прекомерното завиване чрез спиране на двигателя, докато в режим „Кал и Коловози” задният диференциал се заключва и позволява контролирано плъзгане на колелата за по-добро сцепление.

Всъдеходът преодоля опасния терен на дългото 14,9 км трасе за спускане в Мюрен, Швейцария.

Range Rover Sport беше въведен на пазара през 2013 г. и се превърна в истинска история на успеха за Land Rover. Автомобилът предоставя висока проходимост, очаквана от голям всъдеход, заедно с динамика, характерна за спортен автомобил. През август тази година към характеристиките на Range Rover Sport бяха добавени най-новата информационно-развлекателна система InControl Touch Pro на Land Rover, технологията за подпомагане на тегленето на ремарке и икономичният 2,0-литров турбодизелов двигател Ingenium.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.