Отпред има нови решетка и броня, добавени са биксенонови фарове и LED дневни светлини.
Снимки Владимир Мачоков и Тони Тончев

Volkswagen Amarok щурмува офроуда с мощен V6

Денислав Стоянов - събота, 10-12-2016 - 14:38

Обновеният пикап получи фейслифт и стана по-комфортен и технологичен

След 6 години компанията Volkswagen реши да оборудва своя пикап с по-мощен двигател. Заедно с модернизацията, Amarok получи превъзходния 3,0-литров турбодизелов двигател V6 TDI, който чудесно подхожда на лекотоварния модел. Една от основните причини за появата на по-мощния и силен дизелов двигател V6 е желанието на собствениците на Amarok за повече мощност на двигателя, което хората от ръководството на Volkswagen „Лекотоварни автомобили” са взели под внимание и са удовлетворили в обновения модел. Новият 3,0-литров V-образен 6-цилиндров турбодизелов двигател тип Common-Rail е взет от Audi, като в Европа се предлага в три варианта на мощност – със 163, 204 и 224 к.с.

Пикапът е с повишен пътен просвет и с постоянно задвижване на четирите колела с диференциал Torsen.

Най-мощната версия е комбинирана стандартно с 8-степенна автоматична скоростна кутия с хидравличен преобразувател на германската фирма ZF, а за средния вариант тя е опция. Серийна за двете по-малки мощности е 6-степенната ръчна трансмисия. Двигателят 3.0 V6 TDI е познат от Audi A6 и А7, и е известен като много здрав и надежден. Той е компактен и лесно е намерил място под големия преден капак на Amarok. Предното окачване на колата остава непроменено, тъй като новият двигател е само с 20 кг по-тежък от предишния. Променени са само спирачките, като са увеличени диаметрите на предните и задните дискове.

Системата за автоматично спускане се справя перфектно, като Amarok слиза равномерно и безопасно.

Пикапът с 8-степенната автоматична скоростна кутия има постоянно задвижване на четирите колела 4Motion с асиметричен Torsen диференциал, който разпределя тягата в съотношение 40% към предната ос и 60% към задната ос, без понижаващи предавки, като първата скорост на автоматичната трансмисия има и без това много голямо предавателно отношение. Понижаваща предавка имат пикапите с 6-степенна механична скоростна кутия. При тях основното задвижване е на задните колела, а предното се включва при понижено сцепление и на офроуд, като системата също се нарича 4Motion.

Арматурното табло е с нов дизайн, а в средата изпъква големият цветен дисплей на навигационната система.

На пътя най-мощната версия на двигателя V6 TDI с 224 к.с. еднакво уверено дърпа и от самото начало при старта, и при ускоряване за изпреварване. При позволената на магистралата скорост от 140 км/ч в купето на Amarok не се чува дразнещ шум от мотора. Като цяло новият дизелов двигател до голяма степен напомня на бензинов агрегат и по звука, и по плътността на тягата. За още повече мощност се активира функцията Overboost, която за кратко вдига мощността с допълнителни 21 к.с. и 50 Нм според пътната ситуация. С този мотор Amarok може да тегли ремарке с обща маса до 3,5 тона. Пикапът има отлично пътно поведение както на сухи, така и на мокри настилки. С четирима човека на борда, машината е като галопиращ кон и няма нищо общо с мудните реакции на конкурентите. Колата не се наклонява в завоите, не се люлее по неравностите, като демонстрира навици на чисто пътнически автомобил, а при резки маневри с волана реагира директно без никакво забавяне.

С мощния двигател Amarok щурмува без затруднения офроуда, преодолявайки неравности и коловози.

Истинското предизвикателство за обновения Volkswagen Amarok е шофирането извън пътя, където пикапът с 4х4 е в стихията си. С мощния двигател Amarok щурмува без затруднения офроуда, преодолявайки големи неравности и коловози, пясък, кал и сняг. Дори и без понижаващи предавки, на първа скорост на автоматика, пикапът перфектно преодолява наклон до 100% и страничен наклон до 50 градуса. Още с 1500 об/мин двигателят осигурява плътна тяга и пикапът се изкачва по билото на планината без дори мигновено колебание. Системата за автоматично спускане надолу също се справя перфектно, като колата се движи равномерно и безопасно на слизане, без да е необходимо водачът да докосва педала на спирачката.

Никой друг пикап не предлага толкова широко пространство между арките на колелата в товарния отсек.

Volkswagen Amarok е преди всичко един товарен автомобил с най-широката товарна платформа в класа с товарна площ 2,52 кв.м и с ширина от 1222 мм, което позволява напречното натоварване на европалет. Полезният товар достига до 1 тон. В същото време Amarok е един истински SUV, който може да качи 5-членно семейство високо в планината, заедно със спортни принадлежности или огромен багаж. Като опция се предлагат различни видове капаци и покриви над товарния отсек.

На задния ред седалки има пълноценни места за трима възрастни, така че в пикапа има място за петима.

Наистина Volkswagen Amarok е хубав и практичен автомобил, особено във високата версия на оборудване Highline. Промените във външния вид включват нова радиаторна решетка, биксенонови фарове и LED дневни светлини, ново оформление на предната броня и фаровете за мъгла, спортен капак на товарния отсек в цвета на каросерията, 20-инчови алуминиеви джанти и осветление за регистрационните табели и праговете на вратите. В интериора арматурното табло е с нов дизайн и впечатлява с изискан стил на хоризонтални линии, между които изпъква цветният мултифункционален дисплей на навигационната система. За водача и пътника до него са предвидени изцяло нови комфортни и ергономични седалки с електрическа настройка до 14 позиции, които да отговорят на всяка персонална необходимост. Официално продажбите на Volkswagen Amarok V6 TDI у нас стартираха, а първите автомобили вече са в дилърските центрове на марката.

Компактният дизелов двигател 3.0 V6 TDI лесно е намерил място под големия преден капак на Amarok.

Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6

3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

224 (245*) к.с. максимална мощност при 3000-4500 об/мин

550 (600*) Нм въртящ момент при 1400-2750 об/мин

7,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

193 км/ч максимална скорост

7,6 л/100 км среден разход на дизел

199 г/км емисии на СО2

*При Overboost

Тагове:  VolkswagenAmarokпикап

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.