Първият високопроходим електромобил на Jaguar стана сензация на автосалона в Ел Ей.
Снимки Jaguar

Jaguar направи спортен всъдеход на ток

Денислав Стоянов - сряда, 23-11-2016 - 15:23

Прототипът I-Pace набира стотака за 4 секунди и изминава над 500 км

На автосалона в Лос Анджелис Jaguar показва как ще изглежда първият досега електромобил на легендарната марка, захранван от батерия. Новият модел носи името I-Pace и не е просто концепция, а поглед към нов сериен автомобил с 5 места, който ще видим по пътищата през 2018 г. Бъдещият Jaguar I-Pace представлява ново поколение електромобил. Дизайнът на екстериора и интериора на кросоувъра е впечатляващ, с поглед в бъдещето, като в същото време носи автентичните гени на Jaguar, съчетани с красиви детайли и британско майсторство на изработката. С външния си вид новият I-Pace е един от най-силно въздействащите концептуални автомобили, произведени от Jaguar. Той съчетава авангарден дизайн с обтекаемия силует на купе и изнесен напред салон, вдъхновен от суперавтомобила C-X75. Дизайнът на прототипа е с удължено междуосие до 2990 мм и къси надвеси, което го прави още по-аеродинамичен, а профилните стени добиват по-мощни пропорции.

Широката радиаторна решетка с шестоъгълна мрежа в черен гланц дава началото на ниския преден капак.

Дължината е 4680 мм, а широчината достига 1890 мм. Това разширява вътрешното пространство, подобрява динамиката и видимостта. В просторния интериор има свободно място за коленете на задните седалки, което обикновено се среща само при големите всъдеходи и луксозните седани. Арките на калниците са изваяни около 23-инчови джанти в сив цвят с черни вложки и красиво диамантено покритие, което внушава чувството за целеустременост на I-Pace. Гумите по поръчка са с размери 265/35 R23 с уникален мотив на грайфера. Съвместната работа между дизайнерския екип и този по аеродинамика е постигнало много нисък коефициент на въздушно съпротивление за автомобил от този клас - 0,29. Елегантните изцяло светодиодни предни фарове с характерния за Jaguar двоен мотив на дневните светлини подчертават стилните линии на автомобила.

Стремителният наклон на задното стъкло контрастира с правоъгълната задна част и тънките LED светлини.

В задната част на I-Pace има тънък спойлер, който подсилва спортното излъчване на модела, а освен това намалява подемната сила при висока скорост, без да генерира въздушно съпротивление. Задните въздухозаборници канализират турбулентната въздушна струя от арките на задните калници в дирята, оставяна от автомобила. Задният дифузьор подчертава ниската стойка на колата. Задните LED светлини правят по-квадратен заобления стил, което придава на колата по-ъгловат и технически изглед. Монтираният високо широк LED стоп се вписва незабележимо под задния спойлер и става видим само при натискане на спирачките.

В просторния и луксозен салон на новия I-Pace има място за петима пасажера, които да се качат през 4 врати.

В просторния и луксозен салон на новия Jaguar I-Pace има място за петима пасажера, а дизайнът на уредите е ориентиран към бъдещето. Впечатляващо е съчетанието на свръхмодерни технологии и традиционни материали, характеризиращо визията на Jaguar за лукс в бъдещия електромобил. Електрическият силов агрегат и изнесената напред кабина поставят водача в по-предна позиция, увеличавайки свободното пространство за пътниците на задните седалки. Това дава възможност вместимостта на багажника да бъде 530 литра. Водачът и пътниците седят по-ниско в елегантните седалки на прототипа, отколкото в стандартните кросоувъри. Ниската позиция на водача вдъхва усещане за пряка връзка с пътя, характерно за спортен автомобил.

Централната конзола е с 12-инчов TFT сензорен екран и тактилни въртящи се уреди за управление.

Концептуалният Jaguar I-Pace предлага мощта и бързите реакции, ориентирани към водача, с които са известни автомобилите Jaguar. За тази цел той е снабден с два електромотора, разположени до предния и задния мост, които заедно осигуряват мощност 400 к.с. и мигновен въртящ момент от 700 Нм. Електрическото задвижване на всички колела предоставя възможност за шофиране по всякакъв терен и при всякакви метеорологични условия. Реакциите са мигновени и системата осигурява бърз контрол върху разпределението на въртящия момент между предния и задния мост, като реагира незабавно на подадените от водача команди и на пътните условия и на характеристиките на автомобила.

Мястото за коленете на задните седалки е над 70 мм, което осигурява първокласен комфорт за пътниците.

Електрическите мотори осигуряват незабавна реакция без забавяне, без смяна на предавките и без прекъсвания, благодарение на което I-Pace ускорява от 0 до 100 км/ч за около 4 секунди. Динамиката и бързите реакции се подобряват от идеалното разположение на батерията под пода и между двата моста, което снижава центъра на тежестта. Автономният пробегът на I-Pace е над 500 км според европейския комбиниран цикъл на шофиране и над 220 мили според американския цикъл. При средно дневно пътуване от 40-50 км, повечето клиенти ще трябва да зареждат автомобила само веднъж седмично. Батерията може да се зарежда на обществени станции за зареждане, на специална зарядна станция у дома или просто като се използват стандартните домашни контакти на електрическата мрежа.

Благодарение на електрическите мотори новият Jaguar I-Pace ускорява от 0 до 100 км/ч за около 4 секунди.

Зареждането е лесно и бързо, като 80% от заряда се постигат за 90 минути, а 100% – само за малко над 2 часа, при използване на 50-киловатов източник на ток. Съхранението на енергия в Jaguar I-Pace се извършва посредством литиево-йонна батерия с течно охлаждане с капацитет 90 кВтч. Енергийната ефективност се подсилва още повече чрез интегрирането на свръхмодерна термопомпа в климатроника. Термопомпата е много по-ефективна от стандартните електрически нагреватели, защото използва енергия от външния въздух, за да отоплява купето, вместо да разчита единствено на ток от батерията. В резултат на това тя може да увеличи пробега на Jaguar I-Pace с до 50 км дори при вледеняващи зимни условия.

Тагове:  Jaguar

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.