Министър Николай Нанков даде символичен старт на строителството на пътя Пловдив – Асеновград
Авторът

Пътят Пловдив – Асеновград става аутобан с 24.792 млн.лв.

Ели Крумова - четвъртък, 10-08-2017 - 12:35

Регионалният министър: „Ще свържем сърцето и главата на Южна България – Тракия с Родопите”

11-километровата отсечка между Пловдив и Асеновград до 15 месеца ще стане аутобан. За целта ще бъдат вложени общо 24 792 216,98 лева, от които 21 073 384 лева са европейски средства от оперативната програма „Региони в растеж”, а останалата сума е национално съфинансиране.

Пътят Пловдив – Асеновград е наричан от хората „пътят на смъртта” заради многото катастрофи с жертви в последните години

Строителството включва изграждане на второ пътно платно и рехабилитация на съществуващото. Във всяка посока ще има по две ленти за движение и една аварийна с обща широчина от 9 метра, а между тях ще има 2 метра разделителна ивица. Така отсечката, наричана „пътят на смъртта” между Пловдив и Асеновград, ще се разшири до автомагистрален габарит. Това съобщи по време на символичната първа копка на трасето министърът на регионалното развитие Николай Нанков. Той припомни, че още в далечната 1982г. пътят е бил проектиран за автомагистрала, но тогава било изградено само едното платно.

Финансирането на пътната отсечка е по оперативната програма „Региони в растеж”

„Отсечката 11 км ще има наистина габарити на автомагистрала. И това не е случайно, защото около 24 000 автомобила средногодишно на денонощие минават през тази отсечка. Това е около 70 % от средногодишния трафик между София и Пловдив по магистрала „Тракия”, каза Нанков. По думите му отсечката е изключително важна както за смолянчани, така и за туристите, които пътуват към Гърция. „Отделно от това пътят е изключително необходим, защото родопската област е необлагодетелствена у нас от транспортна гледна точка. В Южна България не са важни само хоризонталните връзки, които изградихме и рехабилитирахме в предходните години, а и вертикалните. Да свържем сърцето и главата на Южна България – Тракия с Родопите”, каза министърът на регионалното развитие.

На началото на строителните дейности присъстваха инж. Светослав Глосов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, кметове и зам.-кметове на съседни общини, депутати

 

Тунел през Кресненското дефиле е безумие, районът е сеизмичен

Кресненското дефиле се намира в сеизмичен район. Само преди около 100 години там е имало земетресение с магнитут от 7 по Рихтер. Наред с това скалите са магмени и в тях са били открити радиоактивни елементи, един от които е уран. Поради тази причина изграждането на 18-километров тунел не е най-удачният вариант, заяви министърът на регионалното развитие Николай Нанков.

„Проектът не е национален, а е паневропейски, тъй като е част от европейския транспортен коридор № 4. Той съчетава устойчивото екологично, икономическо и социално развитие. Гарантира пътната безопасност и сигурност”, каза той. Нанков бе категоричен, че тунел няма да се копае. „Не, тунел няма да се копае. Безумно е, ако трябва да разсъждаваме реално, безумно е в най-сеизмично тежкият район в България да има 18 километра тунел”, заяви министърът. Вариантът, който се предлага, е да се качи трасето посока София източно от дефилето. „А в дефилето запазваме, уширяваме и изправяме завоите на съществуващия път. Ще изградим такава еко инфраструктура, че да запазим и защитим абсолютно всички биологични видове, било то мрежови съоръжения, тунели, надлези за животни. Правим 6 връзки между тези две трасета”, обясни още той. Този вариант ще е и 4 пъти по-евтин от строеж на тунел, както и ще се изгради много по-бързо. Заложените 6 г. за строителство на тунел няма да стигнат. За подземната връзка ще трябват поне 10 години. Наред с това не е ясно и къде ще отидат радиоактивните скали, които ще бъдат изкопани при изграждане на тунел. Министърът коментира и действията на кмета на община Кресна с думите: „същият кмет на същата община – кметът на Кресна, преди 2 г. спъна водната реформа и затова Кресна ще остане без европейско финансиране. Преди месец – два той изпрати емисари държавата да финансира ВиК Кресна. Преди година и половина той твърдеше, че държавно финансиране на ВиК Кресна не е необходимо. Очакваме спънки. Ние ги виждаме вече спънките. Но те не могат да променят глобалната държавна политика, която се провежда”. 

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.