Закусвайте с ябълка, обядвайте с броколи

Чаша горещ шоколад гони диабета

Поли Пантева - събота, 09-09-2017 - 15:00

Неутолимата жажда първа издава болестта

Диабетът е едно от най-коварните и разпространени заболявания. Той се дели най-общо на тип 1 и тип 2, но в основата им стои общ проблем в организма – повишената кръвна захар. B нaчaлнитe cтaдии нa това заболяване обикновено няма никакви симптоми и в повечето случаи то се открива съвсем случайно, когато пациентът дава кръв за изследване на нивата на кръвната захар. В по-късен етап, когато нивaтa нa глюкoзaтa в кpъвтa пpeвишaвa c мнoгo нopмaтa, неутолимата жажда първа издава диабета.  Заедно с нея се появяват и симптоми като често уриниране, рязко напълняване или отслабване, повишена умора и др. За щас-тие обаче диабетът може лесно да бъде повлиян от правилен начин на живот.  Целесъобразното хранене и достатъчната физическа активност намаляват рискът от това заболяване с 50%.

Изследване

В есенните месеци няма нищо по-хубаво от това да изпием чаша горещ шоколад на балкона, увити в меко одеяло. Оказва се обаче, че освен приятно, това е и много полезно. Група американски учени са установили, че чаша топъл шоколад на ден предпазва от диабет. Причината – черният шоколад е богат на флаваноли, които подобряват кръвообращението, като разширяват кръвоносните съдове. Какаото на прах пък намалява с около 1/3 количеството вредни мазнини, които се отлагат в черния дроб, наречени триглицериди. За целите на изследването мишки били хранени с човешкия еквивалент на 10 супени лъжици какао на прах, което се равнява на около четири-пет чаши горещо какао, в продължение на десет седмици. Ефектът – редица индикато-ри за възпаление, което причинява диабет от втори тип, като предизвиква инсулинова резистентност, били значително по-ниски в края на проучването. Освен какаото, кафето също намалява риска от развитието на диа-бет. При продължило 18 години изследване в Харвард е установено, че при сериозните пиячи на кафе – тези с повече от 6 напитки дневно вероятността от развитие на диабет е между 29% и 54% по-ниска, отколкото на дру-гите.

Меню

Ободряващите напитки обаче далеч не са единственото нещо, което може да ни предпази от заболяването. Всъщност от огромно значение за това е нашето меню. Така например изключително полезно би било, ако закусваме с ябълка. Пектинът в този плод осигурява на организма галактуронова киселина, която намалява нуждите от инсулин и дори може да помогне в лечението на диабета. Към ябълката можете да добавите и малко бадеми. Тези вкусни ядки подобряват чувствителността към инсулина и понижават количеството холестерол при хората с преддиабет. За обяд пък е добре да си похапнете кисела салата. Установено е, че приемането на 2 лъжици оцет преди основното хранене смъква рязко нивото на кръвната захар в последствие. Друг вариант за обяд са броколите, които помагат за намаляване риска от появата на диабет и за регулиране на кръвната захар при диабетиците. Като цяло в менюто ви трябва да присъстват повече плодове и зеленчуци и много малко сол. Избирайте ястия с печено или приготвено на грил месо – пилешко, риба, морски дарове. Хапвайте картофи и юфка, пийте много вода и спрете газираното.

 
 
 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.