Външно RAV4 Hybrid лесно се разпозна по синия цвят на логото и изцяло LED светлини.
Снимки Toyota

От нишов кросоувър до глобален хибрид

Денислав Стоянов - неделя, 08-05-2016 - 16:00

Toyota RAV4 Hybrid е съвременна алтернатива на дизеловите модели

Историята на Toyota RAV4 започва преди повече от 20 години. Първоначално RAV4 е в ролята на нишов кросоувър, а днес се е превърнал в глобален модел. От появата му се смениха четири поколения, като по света са продадени над 6 милиона, от които 1,5 милиона са в Европа. Двадесет години след появата на модела в неговата история идва още един важен момент. С фейслифта на четвъртото поколение на RAV4 дебютира и хибридна модификация. Хибридите вече не са екзотика и новият модел е следствие на засиленото им търсене във всички класове. Хората все повече предпочитат кросоувъри, а хибридите се разглеждат като алтернатива на дизеловите и бензиновите им версии, така че появата на RAV4 Hybrid е съвсем логична, особено ако цената на хибрида е сравнима с богато оборудвана дизелова версия на RAV4.

Ъгловите форми и задните светлини придават на кросоувъра солиден и скъп вид.

Като цяло автомобилите с хибридно задвижване се асоциират с ниска консумация на гориво и опазване на околната среда, но това далеч не е всичко, което те предлагат. Високата ефективност на комбинацията от бензинов двигател и два електромотора правят хибридната версия на RAV4 най-мощната и бърза модификация в Европа. Системната мощност е цели 192 к.с. Конструктивно хибридната система е много подобна на тази, която се прилага в Lexus NX 300h. Задвижването се състои от 2,5-литров бензинов двигател с мощност 155 к.с., работещ по цикъла на Аткинсън и два електромотора. Предният има мощност 143 к.с., а задният - 68 к.с.

Кросоувърът RAV4 Hybrid стандартно е качен на 18-цолови лети джанти.

Обичайно за хибридите на Lexus и Toyota, основният електромотор е поставен също под предния капак и е свързан с двигателя с вътрешно горене в единна система с планетарна предавка, която осъществява ролята на скоростната кутия. За версията RAV4 Hybrid се предлага само автоматична трансмисия, наречена E-CVT, но тя не е вариаторна, както може да си помислите заради обозначението CVT, а планетарна предавка, която няма никакви степени. Инсталирани са шест фиксирани виртуални предавки, които могат да се избират в ръчен режим.

Ускорението на хибридната версия се усеща енергично, но не и толкова пъргаво.

Можете да се изберете един от трите режима на хибридната система. Режимът EV Mode ви позволява да се движите само на електроенергия в рамките на 2 км със скорост до 55 км/ч. В режим ECO Mode педалът на газта не е толкова чувствителен, а двигателят и скоростната кутия работят в икономичен режим, а Sport прави газта и волана по-отзивчиви, а за ускорението се използва както тягата на бензиновия двигател, така и силата на двата електромотора. Хибридният RAV4 използва задвижване на четирите колела E-Four, при което няма физическа връзка между двигателя и задната ос. Тя се задвижва от малкия електромотор, който се включва при потегляне, при пробуксуване и за подобряване на пътното поведение в завоите.

Хибридът RAV4 е оборудван със система за кръгов обзор за по-лесно маневриране.

Ускорението на хибридната версия се усеща енергично, но не и толкова пъргаво. В действителност това чувство се дължи на факта, че задвижващата система е много тиха и няма превключване на предавки на трансмисията. Но цифрите в данните говорят сами за себе. Хибридният RAV4 набира първите 100 км/ч за 8,3 секунди. За сравнение, за същата дисциплина на 2,0-литровия дизелов вариант на RAV4 са му необходими още 1,1 секунди, а на бензиновия – още 1,3 секунди. Шофирайки RAV4 Hybrid в комбиниран цикъл – в града, на магистрала и на междуградски път, разходът на гориво се оказа 6,3 л/100 км, което е малко повече, отколкото е посочен в техническите характеристики. Но в града RAV4 Hybrid наистина харчи пет на сто, с което превъзхожда дизела и е много по-скромен от изцяло бензиновия вариант.

Салонът е просторен, а на предните седалки могат удобно да седнат хора с всякакво телосложение.

Когато създават хибриден автомобил на базата на вече съществуващ модел инженерите често се сблъскват с проблема къде да се поставят батериите и електрическите мотори. При RAV4 Hybrid електрониката е монтирана под капака, а компактната батерия се намира под задната седалка, но обемът на багажното отделение не е особено засегнат и в стандартно положение е 501 л, а при сгъване на задните седалки се увеличава до 1633 литра. Всички хибридни версии на RAV4 са с богато серийно оборудване, като изцяло LED фарове, 18-цолови лети джанти и др.

Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD E-CVT

2,5-литров бензинов двигател и два електромотора

197 к.с. максимална системна мощност

210 Нм максимален въртящ момент при 4200 об/мин

8,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

5,0 л/100 км комбиниран разход на бензин

117 г/км емисии на СО2

68 950 лева цена на модела

Тагове:  Toyota

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.