Етикетите ще бъдат оцветявани в зелено, жълто и червено в зависимост от съдържанието на съставките.
PIXABAY.COM

Световни компании въвеждат светофарно етикетиране на храните

Агенция Монитор - неделя, 12-03-2017 - 16:51

Шест световни компании обявиха, че ще въведат светофарната система за етикетиране на своите продукти, информира в бюлетина си Асоциация „Активни потребители“.

The Coca-Cola Company, Mars, Mondelez International, Nestlé, PepsiCo и Unilever ще прилагат цветно кодиране на хранителната информация.Това означава, че когато съдържанието на даден хранителен елемент, например мазнини, надвишава препоръчителната дневна доза, то стойността ще бъде оцветявана в жълто или червено спрямо количеството. Когато то е по-ниско, ще бъде оцветявано в зелено. Асоциацията смята, че този подход трябва да бъде възприет в целия Европейски съюз.

През последния месец в Европа се разрази скандал относно различните съставки на храни от една и съща марка и производител, чиито състав е различен в зависимост от страната, където се продават. Срещу подобна практика се обявиха първи страните от Вишеградската четворка – Полша, Чехия, Словакия и Унгария.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.