Отпред се забелязва модифицираната решетка и променените брони, както и новите светлини.
Снимки Тони Тончев и Димитър Даков

Range Rover Sport се прероди за нови подвизи

Денислав Стоянов - събота, 24-03-2018 - 11:25

Новостите в луксозния всъдеход подчертават динамичния му характер

От момента на дебюта на Range Rover Sport през 2004 г. са продадени повече от 732 000 автомобила. Усъвършенстването на модела в съчетание с вълнуващата динамика позволиха на Range Rover Sport многократно да се появява на телевизионните екрани и да играе главната роля в няколко игрални филми. През 2013 г. беше представено второто поколение на Range Rover Sport, а 4 години по-късно се състоя и очакваното обновяване на модела. В края на миналата година британският производител на премиум автомобили Land Rover представи актуализирания Range Rover Sport, като издигна спортния и луксозен всъдеход на ново още по-високо ниво на динамичните възможности и го направи още по-привлекателен за клиентите.

Осветителното оборудване е напълно освежено, включително фаровете за мъгла и задните светлини.

В сравнение с предшественика си, новият Range Rover Sport е придобил малко по-различен дизайн на отделните елементи на каросерията. С просто око можете да забележите модифицираната решетка и променени брони. Основният акцент е поставен върху модернизираните светлини, тъй като осветителното оборудване е напълно освежено, включително фаровете за мъгла и задните светлини. Мигащите сигнали за завой са станали динамични под формата на лъч, който тече от вътрешния към външния ъгъл. Производителят е предоставил цели четири формата за фаровете, а именно Premium - стандартната версия с 12 светодиода на всеки фар, Matrix - матрична оптика с 26 LED-елемента, Pixel LED - така наречените пикселни фарове със 71 светодиодни елемента и Pixel-Laser High Beam – най-високото изпълнение на оптиката със 72 светодиода и два сегмента на лазерно-фосфорни задвижващи лъчи за дългите светлини, достигащи на разстояние от 500 метра. За новия Range Rover Sport са подготвени широка гама от алуминиеви джанти с размери от 19 до 22 инча. Не по-малко впечатляващ е броят на наличните цветови опции – предвидени са 31 цвята, а много цветови решения позволяват матово и гланцово покритие. Към всичко това се добавя възможността за поръчване на допълнителни пакети Black Exterior Packs и Carbon Fiber Exterior Pack, което позволява още по-уникално оформление и индивидуализация на Range Rover Sport.

Новост в салона е мултимедийната система Touch Pro Duo с два свързани 10-инчови сензорни екрана.

Основната новост в салона на обновения Range Rover Sport е новата мултимедийна система Touch Pro Duo с два свързани помежду си 10-инчови сензорни екрана, заемащи почти цялата централна конзола. Горният дисплей се използва основно за показване на мултимедийно съдържание, както и картите на навигацията и видеото от камерите за кръгов обзор, а долният дисплей представлява контролен панел за управление, с помощта на който се променя настройката на климатика, седалките и бордовата система на автомобила. Сред другите новости трябва да се отбележи 12-инчовият цифров екран на арматурното табло с множество режими и извеждането на всички необходими данни, както и прожекционният дисплей с по-ясни и точни графики. Освен това, новият Range Sport Rover може да се похвали с няколко незабележими на пръв поглед подобрения. Например, оптимизирана е дебелината на предните седалки, щората на подвижния панорамен покрив се отваря и затваря безконтактно само с махане на ръка пред огледало, появила се е система за йонизация на въздуха Nanoe, използваща се за неутрализиране на вредните вещества.

В салона са предвидени 12 изхода и USB, както за пътниците на предните, така и на задната седалка.

В салона на обновения всъдеход има нови материали и цветове на тапицерията, като се предлагат ексклузивни цветове Ebony Vintage Tan и Ebony Eclipse. Осветлението е с 10 нюанса, има до 14 точки за свързване на мобилни устройства и са предвидени 12 изхода и USB, както за пътниците на предните, така и на задната седалка, три варианта за акустична мощност от 380 до 1700 Вата с 12 до 22 на брой говорители. Предлага се и специална иновативна издръжлива гривна с функциите на ключ за дистанционно заключване или отключване, водоустойчива на дълбочина до 18 м, която може да издържи на температура от -50 до +125 градуса.

Обемът на багажника варира от 780 до 1686 л при сгънати задни седалки, а вътре има система за фиксиране.

В стандартното оборудване на новия Range Rover Sport влизат основните асистиращи системи - круиз контрол с ограничител на скоростта, система за аварийно спиране и предупреждение за напускане на лентата. Разширеният списък на асистентите за водача включва адаптивно регулиране на дистанцията, следене на състоянието на умората на водача, наблюдението на „слепите” зони, разпознаване на пътните знаци, екстремно спиране при високи скорости, активно управление на автомобила в лентата на движение, предупреждение за слизащите пътници на задния ред седалки при опасност от идващо отзад превозно средство, автоматично паркиране успоредно и перпендикулярно на пътя и много други.

Новият Range Rover Sport вече може да се тества в търговския център на „Мото-Пфое” в кв. „Люлин”.

 

Осем двигателя и 8-степенна автоматична трансмисия

За задвижването на новия Range Rover Sport се предлагат общо осем двигателя – четири бензинови и четири дизелови. Бензиновите мотори са 2.0 Si4 Ingenium с мощност 300 к.с. и 400 Нм, следват 3.0 V6 (340 к.с., 450 Нм), 3.0 V6 (380 к.с., 450 Нм) и 5.0 V8 (525 к.с., 625 Нм). Дизеловите агрегати са 2.0 SD4 (240 к.с., 500 Нм), 3.0 TDV6 (258 к.с., 600 Нм), 3.0 SDV6 (306 к.с., 700 Нм) и 4.4 SDV8 (339 к.с., 740 Нм). Всички двигатели се комбинират с 8-степенна автоматична скоростна кутия на ZF.

Очаква се обновеният Range Rover Sport да бъде най-търсен с 3,0-литровия дизел SDV6 с двоен турбокомпресор и с мощност 306 к.с. и 700 Нм въртящ момент. С него спортният всъдеход ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,3 секунди. Двигателят комбинира завидна динамика със скромен за модела разход на гориво от 7,0 л/100 км в смесен цикъл.

С двигател с мощност 306 к.с. спортният всъдеход ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,3 секунди.

Моторът звучи приятно, а тягата от 700 Нм още при 1500 об/мин помага за мощен спринт от място и за пъргаво изпреварване при къса видимост. Дизеловият Range Rover Sport е много бърз и динамичен, а системата против наклоняване в завои с помощта на активни стабилизатори го заставя да се движи като по релси в завоите и му позволява да щурмува виражите с високи скорости. Обновеният Range Rover Sport е оборудван и с умна система за стабилизация, която изборно оказва спирачно усилие върху колелата в завоите, създавайки допълнителен въртящ момент. Всичко това превръща Range Rover Sport в пистов болид, а на лъкатушещ път с остри завои автомобилът е способен да засрами много именити спортисти. Новата 8-степенна автоматична скоростна кутия в спортен режим избира оптималната предавка за ускорение. При необходимост спирачките Brembo светкавично укротяват големия SUV, а острият волан позволява стриктното следване на зададената траектория.

Range Rover Sport може да преодолява водни препятствия с дълбочина до 85 см и реките не го затрудняват.

 

Офроудът е неговата стихия

Уникалният характер на Range Rover Sport се изразява в способността му да напусне пътя и да се отправи към най-високите планински върхове, независимо от къде ще се наложи да мине и какви препятствия ще трябва да преодолее. По време на тестовете на новия модел в ролята на инструктор влезе легендарният рали-пилот Владимир Илиев, който е председател на Българската Федерация по Автомобилен Спорт (БФАС) и преподавател по специалност „Автомобилен и мотоциклетен спорт” в Национална Спортна Академия. На черен път Range Rover Sport върви уверено, а окачването плътно и без осезаемо друсане отработва всички неравности на грапавата настилка. Постепенно черният път преминава в дълбоки кални коловози, но и през тях Range Rover Sport минава без да се замисля и да губи тяга. Неколкократното прекосяване на пълноводна река се превърна в детска игра за всъдехода, като на места дълбочината беше доста сериозна, но Range Rover Sport с лекота се озоваваше на другия бряг. Големият пътен просвет и завидните ъгли на атака позволяват щурмуването на стръмни наклони и спускането по хълмисти местности.

Шофирането по течението на реката е предизвикателство, което също не затрудни Range Rover Sport.

Истинско предизвикателство е шофирането по течението на реката, което също не затрудни спортния Range, благодарение на възможността да гази водни препятствия с дълбочина до 85 см, което е със 35 см повече от легендарния Land Rover Defender.

Новият Range Rover Sport се предлага с избор между две системи за задвижване на четирите колела 4WD. Основният вариант е постоянното задвижване и на двете оси с разпределение на тягата в съотношение 42:58 в полза на задните колела. Като опция е налична конфигурация със симетричен диференциал, който може да бъде заключен и има понижаваща предавка. Пневматичното окачване е стандартно оборудване за всички модификации на Range Rover Sport, с изключение на версията с дизелово гориво SD4. Шасито ви позволява да промените просвета в зависимост от режима на шофиране или от нуждите на собственика. Например, при скорости над 105 км/ч всъдеходът „кляка” с 15 мм, което подобрява аеродинамиката и допринася за икономия на гориво.

Благодарение на големия пътен просвет и завидните ъгли на атака, всъдеходът щурмува стръмни наклони.

Новата система за въздушно окачване и нейната междинна настройка позволяват off-road режимът да се използва и при по-висока скорост от 80 км/ч, което представлява ценна опция при дълги и неравни пътища. Извън пътя въздушното окачване увеличава пътния просвет и прави това на два етапа. При сравнително равни черни пътища каросерията се повдига с 40 мм, а при по-екстремни неравности - със 75 мм. Революционната система Terrain Response ІІ може да се управлява ръчно, като водачът избира най-подходящия режим на движение с помощта на въртящия се селектор. В режим Auto умната електроника разпознава терена и се справя сама. При необходимост колата сама включва понижаваща предавка, блокира централния диференциал и активира системата при спускане по наклон. За да не скучае водача, на екрана на мултимедийната система може да следи разпределението на тягата по осите и режима на работа на системата 4х4. Патентованият от Land Rover сензор за газене Wade Sensing дава информация за дълбочината при преминаване през вода.

Под капака е скрит 3,0-литровия V-образен 6-цилиндров дизелов двигател с двоен турбокомпресор.

Range Rover Sport 3.0 SDV6 4WD Auto

3,0-литров 6-цилиндров битурбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

306 к.с. макс. мощност при 4000 об/мин

700 Нм въртящ момент при 1500-1750 об/мин

7,3 секунди ускорение от 0-100 км/ч

209 км/ч максимална скорост

7,0 л/100 км среден разход на дизел

185 г/км емисии на СО2

153 610 лева базова цена на модела

191 260 лева цена на тествания модел

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.