Стилният дизайн се подчертава от големите фарове със светодиодни дневни светлини.
Снимки Ford
Умна система за двойно задвижване прехвърля тяга на задните колела

Ford Edge - американец с европейски гени

Денислав Стоянов - събота, 31-12-2016 - 15:33

Кросоувърът изглежда солидно, просторен е и предлага много удобства

Когато преди години за пръв път се появи кросоувърът Ford Edge, по всичко личеше, че това е автомобил от САЩ или Канада. През 2014 г. дебютира второто поколение на Ford Edge, което в рамките на концепцията One Ford се продава в над 100 страни по света, включително и у нас. Европейската премиера на новия Ford Edge се състоя през есента на 2015 г. по време на автомобилното изложение във Франкфурт, а през 2016 година първите автомобили пристигнаха в шоурумите на официалния вносител на марката Ford у нас - „Мото-Пфое”. Второто поколение на Ford Edge е построено върху новата платформа CD4, на която са базирани модели като Mondeo, Galaxy и S-MAX. При адаптирането на кросоувъра за европейския пазар той е получил мощен турбодизелов двигател в два варианта, както и избор между ръчна и автоматична скоростна кутия. Дължината на новия Ford Edge е 4808 мм, широчината е 1928 мм, височината е 1692 мм, а междуосието е 2848 мм. Моделът се сглобява в Канада.

Светодиодните стоповете минават по ширината на задния капак, оформяйки модерна и характерна визия.

Дизайнът на новия Ford Edge до голяма степен е еволюция на предходния модел и се отличава с остри линии на каросерията, придаващи му мощен и солиден вид. Дизайнерите са решили да изваят малко по-строг вид и излъчване, което да се хареса на всички континенти. Кросоувърът изглежда хармонично и се вписва идеално в новата моделна гама на Ford. Долната част на вратите обгръща праговете, което ги прави по-тънки и улеснява слизането и качването в автомобила. Най-впечатляващо е оформлението на задната част, в която страничните светлини са свързани с широка лента, простираща се от единия блок към другия. Двата хромирани накрайника на изпускателната система засилват спортната и агресивна визия.

От 8-инчовия сензорен дисплей на централната конзола се управляват функциите на системата SYNC 3.

Влизайки в салона на новия Ford Edge ще се озовете в луксозна обстановка, като най-голяма заслуга за премиум излъчването имат седалките, покрити с перфорирана тънка кожа. В интериора са използвани меки пластмаси, които са приятни на външен вид и на пипане, а централната конзола е декорирана със сива матова пластмаса. Всичко това успешно е допълнено с вложки от кожа върху вратите. В предлаганите у нас нива на оборудване Titanium и Sport тапицерията е изцяло кожена. Стандартното оборудване включва вентилация и подгряване на предните седалки, подгряване на задните седалки, електрическо задвижвани предни седалки и отопляем волан, 19-инчови алуминиеви джанти и др. Единствено при Sport има спортно окачване, активно управление, алуминиеви педали, 20-инчови джанти, аудиосистема Sony с 12 високоговорителя и субуфер, спортни брони със сребристи панели и без релси на покрива.

Необичайно тънките облегалки на предните седалки се използват в съвременните самолети.

На седалката на водача могат да седнат комфортно хора с всякакъв ръст и телосложение – от такива с ръст от 1,50 до 2 метра и тежащи до 150 кг. И на предните седалки, и в салона като цяло е много просторно. Воланът е мек и удобен за хващане, има бутони за дистанционно управление на най-важните функции, като те са интуитивно разположени и са удобни за използване. С мултимедийната система SYNC 3 на пръв поглед всичко изглежда много добре. От удобния сензорен екран с 8-инчов дисплей се управляват основните функции. Има навигация, камера за задно и предно виждане с широк зрителен ъгъл и без заслепяване през нощта, умен интерфейс и много функции, включително Интернет на борда, добри и много подробни възможности за настройки. На централния тунел на Edge има поставки за чаши, подлакътник с ниша под нето с внушителни размери, места за дребни неща, като най-потайното от тях е зад централната конзола.

Багажното пространство от 602 л нараства до колосалните 2080 л при сгъване на задните облегалки в 40:60.

На задния ред седалки е много просторно и комфортно. Дори ако отпред седят високи и едри хора, зад тях има достатъчно място да седнат нормално дори и трима човека. Това се дължи на липсата на голям тунел по средата, който обикновено пречи на краката на пътника по средата, а на конзолата между предните седалки има отвори за вентилация и контакт за ток 12V. Необичайно тънките облегалки на предните седалки сега се използват в съвременните самолети. Пътниците на задната седалка могат да коригират ъгъла на облегалката, което е полезно при едно дълго пътуване. Багажното пространство е цели 602 литра, а при сгъване на облегалките на задните седалки в съотношение от 40:60 само с натискане на бутоните в багажника, обемът се увеличава до колосалните 2080 литра. За закрепване и подреждане на багажа служат куки за чанти и няколко ниши за дребни неща. Под пода има няколко кутии.

Голямата хромирана трапецовидна предна решетка засилва внушителното излъчване на кросоувъра.

За европейския пазар за задвижването на Ford Edge се предлага само един двигател в два варианта на мощност. Това е 2,0-литровият дизелов мотор, който с една турбина развива мощност от 180 к.с. и се съчетава с 6-степенна механична скоростна кутия, а с две турбини капацитетът на мощността е 210 к.с. Благодарение на големия въртящ момент от 450 Нм, наличен в сравнително тесния интервал от 2000 до 2250 об/мин, кросоувърът има достатъчно тяга когато се ускорява от място или при изпреварване. Когото почувствате запаса на мощност и тяга под педала на газта, имате чувството, че двигателят работи като 3,0-литров турбодизелов V6 и за нормално шофиране е достатъчно само леко да натиснете газта. Не може да се каже, че Edge е спринтьор, но ускорението от място до 100 км/ч отнема 9,4 секунди, което е прилично за голям кросоувър с тегло близо 2 тона. Така че като се има предвид съотношението на тегло към мощност, тази цифра може да се смята за много добър показател. Двигателят е комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя PowerShift. Тя работи бързо и превключва предавките своевременно, а ако това не е достатъчно, в режим Sport можете да превключвате предавките ръчно с помощта на пластини зад волана. Обявеният среден разход на гориво от Ford е 5,8 л/100 км, но това се оказа трудно постижимо в реални условия.

Задният прозорец е леко наклонен и завършва с изразен спойлер, подсилващ динамичния вид.

Окачването отпред е независимо тип McPherson, а отзад е многораменно. Новият Ford Edge вози гладко по хубавите пътища, но по лоша настилка с неравности големите 19-инчови колела с нископрофилни гуми нарушават комфорта. Пътният просвет от 200 мм държи Edge високо над пътя, а системата за задвижване на четирите колела с многодисков съединител за свързване на задните колела помага на хлъзгави пътища и при снежна зима, и в крайни случаи за много лек офроуд. По-голямата част от въртящия момент се насочва към предните колела, но системата винаги е нащрек и е готова да прехвърли тяга и на задните. Умната електроника на системата AWD превантивно насочва мощността, за да се избегне превъртане на колелата, улеснявайки водача и доставяйки комфортно и спокойно пътуване.

Повдигната линия и широките арки на калниците подчертават мощта и характера на автомобила.

Зад волана на новия Ford Edge чувството е по-скоро като в лек автомобил, отколкото в голям SUV. Кросоувърът се управлява с лекота, воланът е достатъчно остър и става приятно тежък с увеличаване на скоростта, което прави управлението още по-точно и прецизно. Удоволствието от шофирането и добрата маневреност се дължат на усъвършенстваната адаптивна система за кормилно управление, която променя характеристиките си спрямо скоростта на движение. При ниски скорости, като паркиране или минаване през тесни пространства, системата прави автомобила лесно управляем и маневрен. При по-висока скорост Edge се държи стабилно и прецизно изпълнява командите на водача. Водачите с по-динамичен стил на шофиране могат да превключат на спортен режим, който увеличава чувствителността на волана. Така при висока скорост съвсем леки завъртания са достатъчни за умело шофиране по планински пътища със завои. Това прави Edge добър за предизвикателни пътища.

Просветът от 200 мм държи Edge високо, а системата AWD подобрява сцеплението извън пътя.

Високата позиция на водача и голямото предно стъкло осигуряват отличен обзор напред и настрани. Външните огледала могат да бъдат и по-големи, но при маневри за паркиране Ford дава пълна информация, като в помощ на водача има сензори за паркиране по цялата периферия, както и камера с изглед напред и назад, а също и много електронни асистенти. Звукоизолацията на кросоувъра е с високо качество и е допълнена от добрия саунд на аудиосистемата. Дори и с висока скорост, новият Ford Edge се управлява се сигурно, има стабилно поведение на пътя и в салона остава приятно тихо.

С дебюта на Ford Edge на европейския пазар в моделната гама на марката вече има голям кросоувър, който запълни една толкова празна ниша. Безспорно Edge е добър автомобил, изглежда смело и сериозно, модерен е и привлича погледите на водачите и минувачите. Той е създаден да задоволи съвременните вкусове на потребителите и стриктно следва модата. Това е кросоувър, който през по-голямата част от времето ще се движи на асфалт. По рождение Edge е американец, но с европейските си гени ще се хареса на жителите на Стария континент.

Ford Edge 2.0 TDCi AWD

2,0-литров 4-цилиндров битурбодизелов двигател

6-степенна автоматична трансмисия PowerShift

210 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

450 Нм въртящ момент при 2000-2250 об/мин

9,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

211 км/ч максимална скорост

5,8 л/100 км среден разход на дизел

149 г/км емисии на СО2

91 300 лева цена на модела

Тагове:  Мото-ПфоеFordEdge

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.