Магнезият облекчава пристъпите на мигрена.
Интернет
Експерти съветват да консумираме повече банани, цвекло и бобови растения

Дефицитът на магнезий води до стрес и хронична умора

Яна Йорданова - сряда, 10-05-2017 - 19:00

Липсата на минерала провокира мускулни болки и мигрена

Наричат го естествен антидепресант. Причината е, че може да регулира силата на реакцията на организма към дадена агресия - студ, внезапен шум и т.н. Колкото по-голям е дефицитът му, толкова сме по-чувствителни и притеснени. Става дума за магнезия. Затова един от първите симптоми за липсата му в организма ни е хроничната умора. В такива случаи се опитваме да я преборим с напитки като кафе или кола. Оказва се обаче, че това не е решение, защото те повишават нервно-мускулната възбудимост и всъщност задълбочават умората. Така стигаме до изтощение и дори депресия.

„За съжаление през последните години 90% от хората у нас страдат от дефицит на магнезий. Данните са неофициални и са на база наблюдения на специалисти, но това се превръща в проблем. Причината е в модела на хранене в съвременния начин на живот - стресът в ежедневието ни, злоупотребата с психотропни вещества

като кафе, алкохол и тютюнопушене. Заради това организмът ни има по-голяма нужда от магнезий“, коментира експертът по хранене и диететика проф. Донка Байкова. Тя обясни, че прекомерната употреба на захар и тестени изделия водят до по-голяма потребност от минерала. Затова е добре да консумираме повече пълнозърнест хляб, тъй като той съдържа два пъти по-голямо количество магнезий.

„Бобовите храни, като боб, леща и грах и нахут, също не присъстват достатъчно в менюто ни. Свежите плодове и зеленчуци са дефицит на трапезата ни. Затова е добре да консумираме повече тези продукти. Богати на магнезий са цвеклото, морковите, бананите, царевицата и особено черния шоколад“, обясни проф. Байкова.

Водата също е добър източник на този минерал, както и доматите, ябълките, овесените ядки, зелени листни зеленчуци. Според проф. Байкова потребността на организма от магнезий по принцип е 350 мг. дневно. Заради стреса и злоупотребата с кафе, тестени храни и алкохол обаче тя се повишава до 500 мг. минимум.

50% от магнезия се намира в костите а останалата част в клетките, особено в централната нервна система. От тук дефицитът на магнезий е свързан с болки в мускулите, крампите, но и с-тревожност, мигрена, депресия. Можем да получим дори аритмия.

„Магнезият е добър регулатор и на моториката на червата, на дейността на храносмилателния тракт, така че при дефицит имаме проблеми в храносмилането. Може да предизвика и метаболитни нарушения и риск от поява на диабет“, допълни проф. Донка Байкова.

 

 

Подобрява терапията при хипертония

 

Магнезият участва и в синтеза на клетъчните белтъци, в частност на колагена, на сухожилия и кожа. Така че липсата му в организма провокира стареене на кожата, ставни болки, дори остеопороза.

Магнезиевият дефицит е свързан и с хипертонични проблеми, стрес, паника и тревожност. Така че според специалистите, ако имаме някой от тези симптоми, особено мускулни болки, би трябвало да обогатим храната си с магнезий или да консумираме хранителни добавки. Благодарение на тях се намаляват мигренозните пристъпи, стресът и дори се подобрява терапията при високо кръвно налягане.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.