На автосалона в Париж Hyundai разкрива новия си състезателен прототип RN30.
Снимки Hyundai

Hyundai RN30 е като засмукан от пистата

Денислав Стоянов - петък, 30-09-2016 - 14:44

Прототипът ще еволюира в сериен модел, готов за състезателните трасета

На автосалона в Париж корейците от Hyundai разкриват новия си концептуален автомобил RN30. Състезателният модел е вдъхновен от моторните спортове и е разработен да предоставя страст и удоволствие на пистата за всеки водач. Моделът RN30 е роден като състезателен автомобил, базиран на новото поколение на Hyundai i30. Впечатляващият концептуален спортист се отличава с аеродинамичен дизайн и специализирани технологии за постигане на висока динамика, които предоставят вълнуващо шофиране с високи скорости. Скоро прототипът RN30 ще еволюира в първия сериен модел на Hyundai, готов за състезателните трасета.

Мощността на новия Hyundai RN30 се доставя от 2,0-литров бензинов двигател с по-голям турбокомпресор, който да увеличава налягането при пълно натискане на газта. Блоковете на двигателя са изработени от ковани вместо лети части, за да се увеличи тяхната трайност и устойчивост. В резултат RN30 е готов за високи резултати и може да се похвали с максимална мощност от 380 к.с. и максимален въртящ момент от 451 Нм. За да управлява мощността на автомобила и в същото време да позволява прецизно управление при високи скорости, RN30 е оборудван със система за задвижване на всички колела AWD. Тягата се предава към четирите колела от трансмисия с двоен мокър съединител DCT, която предоставя по-бързи реакции при смяна на предавките и директно свързване за да осигури динамично ускорение.

Новият Hyundai RN30 се отличава със специализирани технологии за постигане на висока динамика, проектирани да увеличат вълнението на водачите и да им позволят да овладеят и най-предизвикателните състезателни писти. Синхронизацията насърчава вдъхновеното шофиране чрез бързо и точно ревизиране на оборотите на двигателя, когато водачът сменя предавка в спортен режим. Системата за отработени газове с електронно управление допринася за въодушевлението на водача, като осигурява изблик на удоволствие за слуха чрез издаване на силен звук в съответствие с дълбоките усещания, създавани от бързото ускорение.

Най-съвременните технологии в индустрията са специално предназначени да увеличат безопасността и контрола на автомобила. Усъвършенстваният електронен диференциал с ограничено приплъзване eLSD гарантира, че всяко колело получава достатъчно въртящ момент, като измерва задвижващата сила на гумите. Това спомага да се предотврати буксуването и осигурява бързо и прецизно завиване при преминаване през високоскоростни завои, като позволява на водачите да контролират този мощен спортен автомобил лесно, точно и уверено.

При разработването на Hyundai RN30 дизайнерите и инженерите на Hyundai са установили нов подход към намаляване на теглото и снижаване на центъра на тежестта. Вместо да използва полимер, усилен с карбонови влакна, типичен за повечето състезателни автомобили, Hyundai разчупва стереотипа с напълно нови пластмасови материали, разработени в сътрудничество с водещата световна химическа компания BASF. Спестяващата тегло иновация е лека, много издръжлива и щадяща околната среда. Тя се използва навсякъде в новия концептуален автомобил за да спомогне за по-добро управление и ускорение. Вътре излишните части са отстранени, а по-тежките детайли са разположени възможно най-ниско. Центърът на тежестта е понижен чрез отместване назад и сваляне на седалките, като всички тези елементи се обединяват, за да постигнат ниско тегло за по-динамично шофиране.

Силуетът на RN30 е наследен от изчистените линии на новата генерация на Hyundai i30, но с по-ниска и по-широка стойка, която позволява по-голяма стабилност при шофиране с високи скорости и при завиване. За да се постигнат по-целеустремени пропорции, широчината на RN30 е увеличена с 30 мм в сравнение с i30 до 1950 мм. Височината е значително намалена с 84 мм до 1355 мм. Елементите на външния дизайн подсказват възможностите на RN30 и включват технологии за висока динамика и аеродинамични подобрения. „Плаващият“ калник над всяко колело на RN30 заедно със страничните сплитери работи за подобряване на аеродинамичната ефективност, като създава усещане, че автомобилът е засмукан от пистата.

Аеродинамичната форма на RN30 създава усещане, че автомобилът е засмукан от пистата.

Дизайнът на предната част съдържа новата характерна каскадна радиаторна решетка на Hyundai и предни фарове, които създават агресивен облик в комбинация с отличителните дневни светлини. Въздушният поток от предната към задната част преминава през мрежестата каскадна радиаторна решетка и отворите за въздух, като не само се подобрява притискащата сила, но и оптимизира охлаждането за динамично шофиране. В горната част на предния капак има голям въздушен отвор, подсказващ впечатляващата мощност на двигателя на RN30.

Големият заден спойлер създава притискаща сила при високоскоростно шофиране и отличава RN30, като му придава естетично балансирани пропорции. Вертикалният стабилизатор, разположен по протежение на централната линия на покрива и проникващ в задния спойлер, създава уникален външен вид на задната част. За оптимална и балансирана притискаща сила автомобилът разполага с голям заден дифузьор над централно монтирания двоен ауспух от бяла керамика, докато 19-инчовите олекотени алуминиеви джанти завършват динамичния вид.

При проектирането на интериора дизайнерите на Hyundai RN30 и експертите по състезанията от Hyundai Motorsport са работили заедно, за да гарантират, че водачите ще фокусират вниманието си изцяло върху автомобила и пътя. Обгръщащата седалка дава идеална опора на тялото на водача, а интегрираният ролбар увеличава якостта на каросерията, като поддържа и защитава водача във всички ситуации. За да заснемат реакциите на водача и динамичните моменти на пътя или пистата, във всяка А-колона има камери, а външна камера е прикрепена към централния вертикален стабилизатор на покрива. Водачите могат да създават професионално изглеждащ филмов материал от състезанията или да представят своите преживявания като по телевизията, за да споделят своите вълнуващи истории с приятели.

Новият Hyundai RN30 е последното попълнение от поредица динамични спортни концептуални автомобили, което сочи бъдещето на серийно произвежданите модели. Моделът i30N ще бъде наличен през следващата година и ще направи страстта ни към динамичното шофиране достъпна за всеки. Всички спортни модели на Hyundai се разработват от експерти в центъра за проучване Намянг в Южна Корея и след това се тестват до краен предел на пистата „Нюрбургринг” в Германия, обявена за най-трудното състезателно трасе в света. Логото N представлява шикан на състезателна писта, където балансът на автомобила се доказва енергично. Всички динамични модели разчитат на успешния експертен опит на Hyundai в моторните спортове и демонстрират желанието на компанията да постави вълнуващите преживявания на водача в основата на новите автомобилни разработки.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.