Предните криловидни светлини преливат в радиаторната решетка с хромираната лайстна.
Монитор Архив
Петото издание на бестселъра на Opel е по-атрактивен и по-модерен отпреди

Новата Astra идва от бъдещето

Денислав Стоянов - петък, 05-06-2015 - 16:38

Напълно новият Opel Astra е не само по-безопасен, по-атрактивен и по-модерен автомобил отпреди, но и по-лек, по-динамичен и с по-добра управляемост в завои, по-аеродинамичен и по-ефективен във всеки един смисъл на думата. Петото поколение на Opel Astra ще дебютира официално на автосалона във Франкфурт на 17 септември. В разгара на лятото обаче от Opel разпространиха официална информация за своя бестселър, който ще отбележи световната си премиера през есента. Следващото поколение Astra е изградено на абсолютно нова лека архитектура, ще се задвижва само от последно поколение двигатели и ще предлага характеристики, с които преди разполагаха само автомобилите от по-високите сегменти. Лекият дизайн комбинира ефективност с елегантност и прави новата Astra да изглежда още по-атлетична. Със своите иновации моделът ще даде ново определение на компактния сегмент.

Дизайнът на новия Opel Astra привлича погледа с по-лекото си и по-атлетично излъчване, вместо да създава тежко усещане за мускули. Светкавицата на Opel е поставена в централната част на хромираната предна лайстна върху решетката, която завършва с характерните извивки като острието в нейния край. Предните светлини преливат в радиаторната решетка. Особено значим стилистичен елемент е третата колонка, създаваща впечатление, че покривът сякаш плува. Играта на светлини и сенки се подчертава от хоризонталния напречен ръб над логото, свързващ задните светлини. С дължина от 4,37 м Astra не само изглежда по-малка - тя е с почти 5 см по-къса от предшественика си, а с височината от 1,46 метра е също и 2,6 см по-ниска. Намалените размери са подобрили аеродинамиката и сега коефициентът на обтекаемост е под 0,29.

Въпреки, че е по-малка отвън,
новата Astra е по-голяма отвътре

Междуосието е намалено с 2 см, но размерът на вътрешното пространство е увеличен. В комбинация със седалките с нова конструкция, пътниците в задната част на автомобила се радват на 35 мм допълнително пространство за краката. Разстоянието между предните и задните седалки също е увеличено, а това подобрява комфорта при пътуване и усещането за простор. Новото поколение на Astra се характеризира с изчистена визия на интериора, намалено количество бутони и превключватели и голям 8-инчов цветен сензорен екран в централната конзола, които допринасят за ергономичното арматурно табло.

Новият Opel Astra е бил подложен на успешна фитнес програма. В зависимост от модела и нивото на оборудване Astra е с до 200 кг по-лека от предшественика си. Крайният резултат от тази фитнес програма е, че новият компактен модел на Opel вече е по-лек, по-икономичен и същевременно още по-пъргав, като комфортът на шофиране се е подобрил. Новата Astra е по-отзивчива, има много по-директно управление, което я прави много по-приятна за шофиране отпреди. Под капака на новия Opel Astra може да бъде намерен някой от абсолютно новите двигатели. Мощността се простира от 95 до 200 к.с. Дизеловите и бензиновите двигатели с работен обем до 1,6 литра комбинират най-висока степен на ефективност с отлична динамика и плавна работа. Дизеловият мотор 1.6 CDTI се предлага в няколко версии на максимална мощност, започващи от 95 к.с., докато 1,0-литровият 3-цилиндров турбомотор със 105 к.с. е базовото бензиново предложение. За първи път Astra ще се предлага с напълно новия изцяло алуминиев 4-цилиндров

бензинов двигател 1.4 Turbo с мощност 145 к.с.
и максимален въртящ момент от 250 Нм, наличен в интервала между 1800 и 4000 об/мин. Само алуминиевият блок на двигателя е с 10 кг по-лек от стоманения на настоящия 1,4-литров турбомотор.

Новото поколение Astra е първият модел на Opel, който ще се предлага с асистента за персонална свързаност и услуги Opel OnStar още от самото си представяне. Opel OnStar предлага на клиентите широка гама от услуги в областта на безопасността и комфорта. Освен това OnStar ще превърне новата Astra в 4G мобилен Wi-Fi хотспот. В купето ще могат да бъдат свързани едновременно до 7 устройства, от смартфони до таблети. Новото поколение информационно-развлекателна система IntelliLink също ще отбележи своя дебют в Astra. Тъй като е съвместима с Android Auto и Apple CarPlay и ще осигурява възможност за пренасянето на функциите на смартфон в автомобила. Всяка система е изградена на базата на функциите и приложенията, използвани най-много от потребителите. Те ще могат да ползват приложенията Google Maps, Google Now и възможността за разговори с Google, както и WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify и възпроизвеждане на записи. Поддържаните от Apple CarPlay приложения включват телефон, съобщения, карти, музика и съвместими приложения на други доставчици. Функциите могат да бъдат управлявани с помощта на големия 8-инчов сензорен екран, разположен високо на централната конзола, с помощта на дистанционно на волана или чрез гласов контролНовият Opel Astra е оборудван със система за матрични изцяло LED предни светлини от ново поколение, която позволява шофирането с дълги светлини без заслепяване на другите водачи. Новата матрична LED система автоматично и постоянно адаптира дължината и разпределението на светлинния сноп във всяка пътна ситуация. Системата не само осветява околностите по-ярко от конвенционалните светлини, но елементите й имат и много по-дълъг експлоатационен живот от халогенните и ксеноновите крушки.Бъдещите собственици на Astra ще разполагат с много технологии за безопасност, като например система за асистенция на водача и за комфорт, система за разпознаване на пътните знаци, за поддържане на лентата с предупреждение за непреднамерено напускане на лентата и индикация на дистанцията до предния автомобил, система за предупреждение за опасност от удар отпред с аварийно задействане на спирачките и др. Автопилотът с ограничение на скоростта гарантира че скоростта винаги е в рамките на ограниченията. Системата за самопаркиране подобрява комфорта и може да паркира автоматично автомобила след натискане на бутон. Камерата за обратно виждане се активира при включване на задна предавка, а друга система разпознава обекти в диапазон от 3 м зад автомобила, които иначе остават скрити от погледа на водача.