Цял ден гадаят как да завъртят фалщивите си новини

Кръгът Капитал в транс заради Хемус

Агенция Монитор - неделя, 22-01-2017 - 17:30

„Медиапул” уцели най-голямата греда с „Техномаркет”

Тенденцията, наречена „фалшиви новини” (fake news), е пропагандното оръжие за манипулиране на обществото, изобретено от медийните пипала на магната Джордж Сорос и употребявано в угода на интересите му по цял свят. Стартираме кампания, в която изобличава „фалшивите новини“, които слугите на Сорос у нас и по света публикуват с цел обслужване на конкретни олигархични интереси.

Медиите от кръга „Капитал” и присъдружните им сайтове изпаднаха в транс заради разкритията на „Телеграф” и „Монитор”, че Агенция „Пътна инфраструктура” е замесена в скандална афера с корупционен дъх при търга за изграждането на участъка Ябланица – Боаза от магистрала „Хемус”. Победителят за 9 км е спечелил поръчката заради ветроупорни фенери за осветяване на строителен обект. 66 млн. лева от джоба на българските данъкоплатци отиват в консорциум ХВП „Ябланица” ДЗЗД, в който влизат „Хидрострой” АД, „Водстрой 98” АД и „Пътстрой Бургас” ЕООД.

Гигантска манипулация

В петък след половин ден гадаене около кристалната топка коя от фирмите, участвали в търга, да бъде приписана на депутата от ДПС и наш издател Делян Пеевски, първоначално за „вражеска” беше посочена „Водстрой 98” АД.

Още половин ден обаче беше отделен на хвърляне на боб, за да нарочат хасковската „АБ” АД като свързана с Пеевски. Ако си бяха направили труда да проверят в Търговския регистър, както изисква обективната журналистика, щяха да установят, че нито едната, нито другата имат нещо общо с нашия издател. Това обаче е неотменна част от професионалната практика на истинските и обективни медии и по никакъв начин не се вписва в стратегията за произвеждане на фалшиви новини. Целта на тази гигантска манипулация е да се съсипват бизнеси и фирми, да се удрят хора с репутация, които не мислят както тях. На всички е ясно, че тези писания са поръчка. Резонният въпрос е обаче срещу каква сума е изпълнена? В тази кампания освен бутиковите медии „Капитал” и „Дневник” са включени и присъдружните им сайтове „Офнюз”, “Клуб Z”, „Фрогнюз”, „Терминал 3” и „Биволь”, Така например от последния сайт тръгва и фалшивата новина с някакво участие на издателя ни в снегопочистването.

Лъжа

Една от най-бруталните квалификации тогава бе на сайта „Медиапул”, който написа: Компания, свързана с Пеевски, се провалила с чистенето на „Марица”.

Въпросният грантово захранван сайт обаче в петък удари особено голяма греда. Бутиковата медия тиражира поредната фалшива новина, че фирмата „Техномаркет” на Делян Пеевски е осъдена да плати 33 хил. лв. разноски по загубено съдебно дело за наем на магазин в Благоевград, като преди това е загубила аналогично дело и в Русе. Това, разбира се, е поредната опашата лъжа. Истината е, че Пеевски не е акционер в „Техномаркет” от ноември 2016 г., което също може да се провери в Търговския регистър. “Медиапул” е собственост на Стояна Георгиева – гласа на Иван Костов в неговия кабинет. Всеизвестен факт е, че Драгалевския лаборант е задкулисният акушер на новия политически проект „Да, България”, който обществото сполучливо нарече в социалните мрежи „Дай, България”. Спонсор на проекта е банкерът беглец Цветан Василев. Енергийният олигарх Иво Прокопиев, който се смята за гуру на бутиковата партия, миналата неделя си призна, че е част от нея. За капак за партиен шеф беше поставен провалилият се правосъден министър и грантов барон Христо Иванов.

Балони

Прави впечатление, че стратегията за разпространение на фалшиви новини от петък включва надуването на балони по различни теми от различни пипала на медийната кохорта около Прокопиев. „Капитал” и „Дневник” например помпят балона за „Хемус”, а „Медиапул” за „Техномаркет”. Колкото е по-голям балонът, толкова е по-видим. Уви, последните два балона за съжаление на техните автори се спукаха с гръм и трясък.

 
 
 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.