Предните фарове са интегрирани в хромираната решетка, а повърхностите са релефни.
Снимки Тони Тончев
Две десетилетия след спирането на популярния хечбек

Fiat Tipo се завръща за да повтори успеха на оригинала

Денислав Стоянов - петък, 03-06-2016 - 09:00

Новият модел с познато име има всички качества да стане бестселър

Моделът Fiat Tipo се произвеждаше от 1988 до 1995 г., като за това време са пуснати над 2 милиона автомобила. Хечбекът беше отличен с престижната награда „Кола на годината на Европа” за 1989 г. и беше много популярен и у нас, тъй като съчетаваше компактни външни размери и голямо вътрешно пространство. Наследникът на Tipo се казваше Bravo, а по-късно беше заменен от Stilo, но никой от тях не успя да повтори успеха на Tipo. Две десетилетия след спирането на Tipo, италианците от Fiat решиха да върнат познатото име и неотдавна представиха новия си модел Tipo, предназначен да замени не само хечбека Bravo, но и седана Linea. Новият Fiat Tipo е създаден за да се справи с предизвикателствата на съвременния пазар и да повтори успеха на оригинала. Новият модел е проектиран в Италия от Centro Stile Fiat, като ще се произвежда в завода на Tofas в Бурса, който е един от най-добрите в света.

Задната част е изваяна хармонично и завършва с C-образни светлини, свързани с хромирана ивица.

Най-напред у нас дебютира седанът Fiat Tipo, а скоро към него ще се присъединят и версиите хечбек и комби. Седанът е с дължина 4,53 м, широчина 1,79 м, височина 1,50 м и междуосие 2,64 м. Базовата версия тежи скромните 1150 кг. Новото Tipo се позиционира като бюджетен модел, но това не означава, че неговият дизайн е семпъл. Колата изглежда доста интересно и малко по-различна от предварително представения концептуален автомобил Aegea.

Широката радиаторна решетка е украсена с хром, а стреловидните фарове леко се врязват в нея.

Новото Tipo се отличава с елегантен дизайн с релефен капак и изпъкнали повърхности, изтеглен назад салон и наклонени стойки на покрива. Широката радиаторна решетка е украсена с хром, а стреловидните фарове леко се врязват в нея. В бронята има голям отвор за въздух. На покрива се забелязват два малки чупки. Задните стойки привличат вниманието с грациозна извивка в основата. В капака на багажника е интегриран спойлер, а C-образните светлини са свързани с хромирана ивица. Базовата версия е с 15-инчови стоманени джанти с тасове, а в най-високото ниво на оборудване Lounge колелата са 16-инчови с лети джанти.

Централната конзола е украсена с 5-инчовия сензорен дисплей на мултимедийната система.

Материалите във вътрешното пространство на Tipo са по-добри, отколкото в Bravo и много по-качествени от тези в Linea. Предният панел е изпъкнал и по цялата му ширина се простира сребриста ивица. Мултифункционалният волан с три лъча е облицован с кожа от ниво Urban и е много удобен за управление. Окръжностите на скоростомера и оборотомера са разделен от екрана на бордовия компютър, а около него има тънки ивици, които изпълняват ролята на показателите за гориво в резервоара и температурата на двигателя. Широката централна конзола е украсена с 5-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система UConnect.

Предните седалки са меки и удобни, имат добра странична опора, а между тях има удобен подлакътник с кутия.

Кормилната колонка в Tipo е регулируема по височина и в дълбочина, като също така може да се променя и височината на седалката за водача. Предните седалки са меки и удобни, и имат добра странична опора. Тънките предни стойки на покрива осигуряват по-добра видимост. Между предните седалки има удобен подлакътник с кутия вътре.

На втория ред седалки могат удобно да пътуват двама пътници, а ако е необходимо се побират и трима.

Отзад мястото за краката е доста голямо за стандартите на моделите от C-сегмента, а и над главите има прилично пространство. На втория ред седалки могат удобно да пътуват двама пътници, а ако е необходимо се побират и трима. Едно от най-големите предимства на новото Tipo е огромният багажник с обем 520 литра, който обаче има относително малък отвор.

У нас Fiat Tipo се предлага с четири варианта на задвижване, от които два бензинови и два дизелови двигателя.

Гамата на новия Fiat Tipo в България включва четири варианта на задвижване, от които два бензинови и два дизелови двигателя. Базовият бензинов мотор е 1,4-литров с мощност 95 к.с. и 127 Нм въртящ момент, като е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Той е доказано надежден и работи гладко, но не винаги тегли добре при изпреварване, особено когато колата се движи с пет човека и пълен багажник. По-големият бензинов мотор е 1,6-литров с мощност 110 к.с. и 152 Нм. Уникалното при него е, че той е комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия, която е идеална за градско шофиране. На междуселищен път, за по-добра динамика, водачът може да използва и ръчния режим за превключване на предавките на трансмисията. Турбодизеловите двигатели са 1.3 MultiJet с мощност 95 к.с. в съчетание с 5-степенна ръчна скоростна кутия и 1.6 MultiJet със 120 к.с. и 6-степенна механична трансмисия. Последният се отличават с висок въртящ момент от 320 Нм при 1750 об/мин, както и с нисък среден разход на гориво от едва 4,2 л/100 км.

Окачването е меко, с дълъг ход на пружините и леко абсорбира дори и дълбоки дупки.

Новият Fiat Tipo използва доказано окачване за прецизно шофиране, отлично пътно поведение и комфортно возене. Неговото окачване е меко, с дълъг ход на пружините и леко абсорбира дори и дълбоки дупки. Управлението е точно и не много остро, а за по-лесно маневриране в града е предвиден режимът City, който се активира с бутон на централната конзола. Сцеплението с пътя и стабилността при шофиране с висока скорост в завоите са добри.

На българския пазар новият Fiat Tipo е позициониран със специални серии на цени между 22 900 и 32 900 лева с ДДС като дори базовият модел включва завидно за цената си оборудване като климатик, електрически стъкла, аудиосистема с LCD-дисплей и входове за AUX и USB, динамичен контрол на стабилността, ABS с EBD, система против потегляне по наклон, фарове за мъгла, централно заключване и др.

Fiat Tipo 1.4 16V Fire 95

1,4-литров 4-цилиндров бензинов двигател

95 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

127 Нм макс. въртящ момент при 4500 об/мин

6-степенна автоматична скоростна кутия

11,5 секунди ускорение от 0-100 км/ч

185 км/ч максимална скорост

5,7 л/100 км среден разход на бензин

133 г/км емисии на СО2

22 900 лева базова цена на модела

Тагове:  FiatBravoTipoStiloLinea

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.