Веганите не приемат достатъчно протеини
Соята замества протеините от месото

Веганите с по-ниски нива на холестерол

Силвия Николова - сряда, 12-04-2017 - 18:34

Инфарктът щади мъжете на растителен режим

Веганството от екзотика, следвана от малобройни групи до преди десетина години, става все по-популярно. Последователите основно са сред хора в млада и средна възраст, които печелят добре и държат на доброто си здраве и кондиция.

Независимо, че изцяло растителният режим на хранене е спорен сред средите на учените, привържениците му са подтикнати към него, заради ползите, които той предоставя безспорно. Факт е, че продължителното приемане само на плодове, зеленчуци, кореноплодни и ядки, както и на тестени изделия, дори само по време на християнския православен пост, понижава нивата на холестерола и представлява потенциална защита от сърдечносъдови заболявания.

Веганите са хора, които изцяло отхвърлят употребата на продукти от животински произход, дори на мляко, млечни изделия и яйца, не ядат и риба, както и морски дарове. Проучвания доказват, че в резултат на този режим на хранене, мъжете вегани по-рядко умират от сърдечно-съдови заболявания. За жените – вегани това правило не важи, което към момента няма научно обяснение. Причината е, че употребяваните от тях продукти са с ниско съдържание на наситени мазнини. Оказва се, че въпреки по-високия прием на въглехидрати, веганите са с по-ниски нива на триглицеридите, те почти не познават високото кръвно налягане както и костно-ставните заболявания.

Обикновено веганите имат по-висок прием на фибри, в сравнение с консумиращите животински храни. Разтворимите фибри, по-специално, могат да намалят нивата на холестерола в кръвта. Така те подобряват и своя метаболизъм, което обяснява фактът, че дебел веган няма.

Независимо от ползите, има и някои липси на важни за организма витамини, минерали и протеини, които са в дефицит от този строг режим на хранене.

Соята е от важно значение за набавяне в организма на протеини, тъй като той няма от къде да си ги набави заради зачеркнатото от менюто месо и яйца. Ядките от това растение не само, че ги замества, но и намалява нивата на холестерол. Изофлавоните, които се намират в тях пък, намалят риска от коронарна болест на сърцето и подобряват здравето на артериите

В организма на веганите често се наблюдава дефицит на витамин В12. В резултат нивата им на аминокиселината хомоцистеин са много по-високи от нормалното, което подлага сърцето на риск. С изключение на обогатените зърнени закуски и тофу, където е в малки количества, той се съдържа в изобилие в месните храни. Тъй като веганите трудно могат да си го набавят се препоръчва да го приемат под формата на хранителна добавка.

Веганите също така имат и по-ниски нива на плазмата на дългата верига омега-3 мастни киселини, съдържащи се в рибата и рибните изделия. Затова и тях те трябва да си ги набавят с хранителни добавки.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.