Голямата осмоъгълна решетка, контрастираща с тесните фарове, придава доста внушителен вид.

Ford EcoSport съчетава най-доброто от двата свята

Денислав Стоянов - четвъртък, 05-11-2015 - 17:51

Новият модел комбинира практичността на малка кола с гъвкавостта на кросоувър

През последните няколко години пазарният дял на кросоувърите стабилно расте. На сцената се появиха моделите с компактни размери и повишен просвет Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur и Peugeot 2008. Сега в този оживен сегмент влиза и Ford с новия модел EcoSport, който ще посрещне растящото търсене на малки кросоувъри в Европа. Според прогнозите на Ford продажбите на този клас автомобили ще се увеличат двойно през следващите няколко години. Новият Ford EcoSport е базиран на платформата на Fiesta и съчетава практичността на компактен автомобил с гъвкавостта и стила на SUV.

Новият Ford EcoSport е дълъг малко над 4 метра и това му дава много предимства, като в същото време колата изглежда като сериозен кросоувър. Голямата осмоъгълна решетка, контрастираща с тесните фарове, осигурява доста внушителен външен вид.

 

Черната защитна пластмаса в долната част и резервната гума на задната врата издават суров вид на SUV.

 

Високата странична линия, черната пластмаса в ниската част и резервната гума на задната врата са предназначени да докажат, че EcoSport е малък, но горд всъдеход. С оглед на общата височина на каросерията, 16-цоловите джанти изглеждат твърде малки. На външен вид автомобилът впечатлява с модерен дизайн с ясно изразени акценти, които му придават още сила. Кросоувърът е с двойни уплътнения на вратите, подобрени уплътнения на стъклата и облицовка на салона, която поглъща шумовете.

Арматурното табло е в стила на Fiesta с дизайн на мобилен телефон, красиви стрелки и ергономичен волан.

 

Приятна изненада поднася салонът на Ford EcoSport, в който има много пространството за водача и пътника до него. Лесно ще намерите удобното положение за шофиране с движение на шофьорската седалка по височина и по дължина, и с регулиране на волана в дълбочина и по ъгъл на наклон. Арматурното табло е близо, а предното стъкло е далеч напред. Благодарение на високата позиция на седене, водачът лесно вижда какво се случва на пътя. Като цяло таблото на EcoSport е в стила на Fiesta, дизайнът е като на мобилен телефон, а воланът е удобен за хващане. Отпред има достатъчно място, а зад скоростния лост има малко отделение с гумено покритие, в което удобно да държите мобилния си телефон. Близо до ръчната спирачка има още един отсек за вещи и големи джобове във вратите.

 

Задната облегалка се разделя в отношение 60:40 и се регулира по ъгъл на наклон.

На задната седалка има достатъчно място за двама пътници, но за трима възрастни ще е тясно. Задната седалка е много удобна, а облегалката се регулира по ъгъл на наклон. Достъпът до товарното пространство се осъществява от отварящата се настрани врата. Обемът на багажника е 375 литра, а при сгъване на задните седалки нараства до 1238 л. Пътниците на борда на EcoSport разполагат със системата SYNC, която им позволява чрез гласови команди да провеждат телефонни разговори и да избират музика от външни музикални устройства, свързани чрез Bluetooth или флашка.

 

Вратата на багажника се отваря настрани, а товарното пространство е с обем от 375 до 1238 литра.

 

За задвижването на новия Ford EcoSport се предлага успешният 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с директно впръскване 1.0 EcoBoost или турбодизеловия мотор 1.5 TDCi. Отличеният с три поредни награди „Световен двигател на годината” EcoBoost се представя отлично и под капака на новия кросоувър на Ford. Със своята мощност от 125 к.с. и в съчетание с 5-степенната ръчна скоростна кутия двигателят тегли пъргаво EcoSport. Трансмисията е послушна и предавките се сменят с лекота. Максималният въртящ момент от 170 Нм е наличен в широкия интервал от 1400 до 4000 об./мин, което прави двигателят много еластичен и не налага често превключване на скоростите.

Шофирането на новия EcoSport в града е удоволствие, като на ниски обороти 3-цилиндровият двигател работи меко и тихо. Ако го пришпорите, EcoBoost става динамичен, особено на по-ниска предавка. Моторът ускорява колата от 0 до 100 км/ч за 12,7 секунди и в същото време я засилва бързо при включване в магистрала.

Потенциалът на EcoSport извън пътя е подчертан от големия пътен просвет от 190 мм.

 

През последните 10 години Ford прави коли, които са много приятни за шофиране и новият EcoSport не е изключение. Той е построен на платформата на Fiesta и използва независимо окачване тип McPherson отпред и торсионна греда отзад. Воланът с електрическо сервоуправление се върти приятно и дава директно усещане за пътя, което прави пътуването много сигурно. Окачването е тихо, за което основна заслуга имат хидравличните буфери и допълнителна шумоизолация. В града шофирането на EcoSport е приятно, като изключим ограничената видимост. Водачът ще трябва да използва активно сензорите за паркиране и огледалата. Компактните размери на автомобила позволяват лесно да си намери място за паркиране. Потенциалът на Ford EcoSport извън пътя е подчертан от големия пътен просвет от 190 мм, както и от ъглите на атака - 21 градуса отпред, 33 градуса отзад и ъгъл на рампата от 23 градуса. Според Ford колата ще може с лекота да преодолее водно препятствие с дълбочина до 550 мм. EcoSport се предлага стандартно с ABS, ESP и асистент при потегляне по наклон.

 

Технически характеристики

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор

5-степенна механична скоростна кутия

125 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

170 Нм въртящ момент при 1400-4000 об/мин

12,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

5,4 л/100 км среден разход на бензин

125 г/км емисии на СО2