Широката радиаторна решетка напомня усмивка, а в централната част над нея е логото.
Снимки Skoda
Двойно задвижване и голям пътен просвет са предимствата извън пътя

Голямата мечка на Skoda идва с тежка стъпка

Денислав Стоянов - сряда, 28-12-2016 - 18:48

Новият Kodiaq има всички качества да стане лидер при моделите с 4х4

Дълго време марката Skoda не произвеждаше кросоувъри и всъдеходи, с изключение на специалните автомобили за армията с повишена проходимост. Първият SUV на Skoda беше Yeti, който се появи през 2009 г. Успехът на Yeti, от който вече са продадени над половин милион автомобила, накара управлението на Skoda и компанията-майка Volkswagen да се замислят за по-големи високопроходими модели. Резултатът е един модел с необичайно име Kodiaq, наречен в чест на особено голям вид кафява мечка в Аляска. Новата Skoda Kodiaq е построена върху платформата MQB и е близък роднина на второ поколение на Volkswagen Tiguan. Въпреки това, чешкият SUV е много по-голям. Дължината му достига 4697 мм, широчината е 1882 мм, височината е 1676 мм, а междуосието е цели 2791 мм. В базовото ниво моделът тежи 1450 кг. Коефициентът на челно съпротивление от 0,33 е много нисък за класа на всъдеходите, което осигурява отлична аеродинамика.

На покрива е монтиран спойлер, а в задната част са разположени стреловидните светодиодни светлини.

Kodiaq e първият модел на Skoda в новия дизайнерски стил на марката. Новият SUV изглежда сдържано и солидно, като от пръв поглед привлича вниманието с величествените си форми и триъгълни фигури. Широката радиаторна решетка напомня хищна усмивка, а централно над нея е логото на Skoda. Продълговатите фарове могат да бъдат напълно светодиодни. Под тях са компактните светлини за мъгла, а в бронята е интегриран огромен въздухозаборник. Предният капак и двете страни са релефни и се отличават със сериозно изпъкнали арки на калниците. При отваряне на вратите, ръбовете им се покриват със специални защитни протектори, които ги предпазват от увреждане. В задната част правят впечатление триъгълните стреловидни светлини, които подчертават масивната стойка на Kodiaq.

Воланът и таблото са заимствани от Superb, а на централната конзола изпъква 8-инчовият сензорен дисплей.

Строгите линии преобладават и в интериора на Skoda Kodiaq. Воланът с три лъча е познат от Skoda Superb. Салонът е обзаведен щедро с черни лакирани детайли. Циферблатите на таблото са украсени със сребристи рингове. На широката централна конзола е монтиран сензорният екран на мултимедийната система с диагонал 6,5 или 8 инча в зависимост от нивото на оборудване. Бутоните за аудиосистемата и климатика са големи и са подредени рационално. Кормилната колона и седалката на водача се регулират в широки интервали, така че зад волана могат да седнат удобно всички шофьори с нестандартни размери – от слаби дами с височина 1,50 м до едри и високи мъже с ръст над 2 м.

На втория ред седалки има предостатъчно място за краката и над главите на пътниците.

Предните седалки са много удобни, като имат ненатрапчиви странични опори. Под седалката на водача има ниша със светлоотразяваща жилетка. Ръчната спирачка вече е електромеханична и по този начин се е освободило повече място за поставките за чаши и подлакътника с голяма кутия вътре. Високата позиция зад волана и не много дебелите колони на покрива осигуряват добра видимост във всички посоки. Вътрешно пространство е едно от най-големите предимства на Skoda Kodiaq в сравнение с конкурентите. На втория ред седалки има предостатъчно място за краката и над главите на пътниците. Задните седалки могат да се регулират в хоризонтална посока и да се местят напред и назад в рамките на 180 мм, а също така имат и механизъм за регулиране на ъгъла на наклон на облегалката.

В салона има възможност за 7 седалки, като дори тогава остава багажно пространство с обем 270 литра.

Дори и на опционалния трети ред има място за възрастни пътници със среден ръст, въпреки че по време на дълги пътувания там по-удобно ще бъде за деца. Дори с всички 7 места в купето остава багажник с обем 270 литра. В конфигурацията с 5 места той е 720 л, а при сгъване и на втория ред седалки капацитетът набъбва двойно - до 2065 литра. В Kodiaq може да се превози товар с дължина до 2,80 метра. В най-високата версия на оборудване е предвидено електрическо задвижване на багажната врата със сензорно отваряне чрез докосване.

На пътя новата Skoda Kodiaq се проявява като стабилен и в същото време пъргав автомобил.

На пътя новата Skoda Kodiaq се проявява като стабилен и в същото време пъргав автомобил. Всички двигатели са 4-цилиндрови и са снабдени с турбокомпресор, директно впръскване на горивото и система за гасене при спиране. Първоначално се предлагат три бензинови и два дизелови двигателя. Базовият бензинов мотор е 1.4 TSI със 125, има го във версия и със 150 к.с., а най-големият мотор е 2.0 TSI със 180 к.с. Двигателят със 150 к.с. е оборудван със система, която изключва два от цилиндрите при малки натоварвания и по този начин пести гориво. В комбинация с 6-степенната ръчна скоростна кутия, бензиновият мотор тегли отлично Kodiaq по планинските пътища, като в също време разходът на гориво е в рамките на 7 л/100 км. Като опция се предлага 6-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител и с възможност за ръчно превключване. Тя е отличен избор ако шофирате по-често в града и попадате в задръстванията на трафика.

На асфалт системата 4х4 подобрява сцеплението, а XDS+ преодолява недозавиването при динамична езда.

Турбодизеловите мотори 2.0 TDI са със запас от 150 и 190 к.с. Най-добре от всички се проявява по-мощният агрегат със 190 к.с., който разполага с голяма тяга от 400 Нм още от 1750 об/мин. Двигателят е гъвкав и еластичен, работи учудващо тихо и плавно, като става шумен само по време на силно ускорение. Автоматичната 7-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя DSG показва много бързи реакции при смяна на предавките и не се налага водачът да се възползва от планките зад волана. Ускорението е динамично, а в същото време разходът на гориво в смесен цикъл е само 5,7 л/100 км.

При движение по пресечен терен, режимът Off road на работа на системата 4х4 подпомага шофьора.

Новата Skoda Kodiaq се предлага във версии с предно предаване и със задвижване на всички колела 4х4. Моделът има пътен просвет от 188 мм и е оборудван със система за помощ при стръмно спускане. На асфалт системата 4х4 подобрява сцеплението, а технологията XDS+ имитира диференциал с ограничено приплъзване и преодолява евентуалното недозавиване при динамична езда. Извън пътя новият Kodiaq се справя чудесно с големи гърбици, кални коловози и странични наклони, благодарение на пътния си просвет от 188 мм и системата 4х4, която предава въртящия момент на колелата с най-добро сцепление. Всъдеходът вози комфортно, а с опционалните адаптивни амортисьори високата Skoda Kodiaq се наклонява минимално в завоите. Ако изберете режим Sport амортисьорите стават по-твърди, воланът се върти по-тежко, управлението се изостря и става точно и информативно. Шумоизолацията е направена качествено и дори след скорост от 130 км/ч в салона е приятно тихо.

Kodiaq може да тегли ремарке, тежащо до 2,5 тона, като маневрирането на заден ход е улеснено максимално.

Skoda Kodiaq може да тегли ремарке, тежащо до 2,5 тона, като системата Tow Assist улеснява максимално маневрирането при движение на заден ход. В базовото ниво Active новата Skoda Kodiaq е оборудвана с всичко необходимо за удобно пътуване, като електрически стъкла и огледала, климатик, аудиосистема с 8 тонколони, 17-инчови алуминиеви джанти и много други. За безопасността са осигурени 7 въздушни възглавници, електронна система за стабилизация и технология за автоматично намаляване на скоростта. В най-скъпата версия Style тапицерията на салона е кожена, има датчици за дъжд и светлина, отопляеми предни седалки, Wi-Fi, камера за обратно виждане и система за наблюдение на „слепите” зони. В списъка с опциите са се появили безключов достъп, тризонов климатроник, електрически и вентилирани предни седалки, отопляеми първи и втори ред седалки, автопилот за паркиране, 575-ватова аудиосистема и др.

Новият Kodiaq със задвижване 4х4 и пътен просвет 188 мм преодолява възвишенията с лекота.

Можете също така да изберете адаптивен круйз-контрол с функция за движение в задръстване, система за разпознаване на пътните знаци и спазване на платното. Моделът предлага интелигентно свързване на с всички видове смартфони и богато разнообразие от нови технологии и функции, както и мобилни онлайн услуги. Продажбите на новата Skoda Kodiaq в Европа и у нас ще стартират от началото на 2017 година. Имайки предвид характеристиките и функциите на модела, цената е много приемлива. Базовият модел струва 45 280 лева, а в най-високото ниво на оборудване Style с мощен 2,0-литров дизелов двигател и 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG цената достига 69 560 лева.

Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4х4 Style

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DSG

190 к.с. максимална мощност при 3500-4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-3250 об/мин

8,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

210 км/ч максимална скорост

5,7 л/100 км среден разход на дизел

150 г/км емисии на СО2

69 560 лева цена на модела с ДДС

Тагове:  SkodaKodiaq

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.