Алгоритъм премахва светофарите

Агенция Монитор - вторник, 20-06-2017 - 13:17

Автономните превозни средства не само ще направят живота по-безопасен, но и ще са много по-удобни. Начина, по които това може да се осъществи е като премахнат задръстванията в градовете, чрез нов алгоритъм разработен в Сингапур. Системата ще позволява на автономно управляващите се автомобили да адаптират скоростта при преминаване през кръстовища без необходимост да спират, посредством безопасен „виртуален балон”.

Системата е разработена от екип от Сингапурската агенция за наука, технологии и научни изследвания (ASTAR) използвайки комбинация от интелигентен контрол на управлението и връзка между превозните средства, което би позволило премахването на светофарите предоставяйки безпроблемно пътуване през града.
Тази система работи на принципа, наречен от учените ​​„адаптивна отблъскваща сила”, което означава, че колкото повече две коли се приближават един към друга по своите траектории, толкова по-силно те се отблъскват. Това не включва промяна на скоростта, спиране или избягване на сблъсъка в последния момент, а системата вземе под внимание сигналите от комуникационните сензори инсталирани в автомобилите, които предават данни за разстоянието и скоростта при приближаването им към кръстовища.

Всички приближаващи се автомобили изпращат тези данни към алгоритъм, натоварен с контрола на трафика за съответното кръстовище, който прави преминаването безопасно, настройвайки автоматично скоростта на всяка кола. При тестове на алгоритъма, който симулират дори сравнително сложни кръстовища, екипът е установил, че дори тогава коригирането на скоростта не трябва да е прекалено голямо.

„В повечето случаи превантивното забавяне само намалява скоростта на автомобила, което води до безопасното преминаване на всяко превозно средство през кръстовището, без да се стига до пълно спиране”, казва ръководещият проучването Бо Янг ​​от ASTAR.
Това не означава напълно премахване на светофарите и знаците стоп, тъй като системата не изисква напълно автономни превозни средства за да работи и следователно може да бъде въведена постепенно. Много от съвременните автомобили вече имат адаптивен круиз контрол, а фактът, че по-старите модели нямат не би било пречка.

За начало светофарите ще останат, за да помагат на по-старите автомобили преминаващи през кръстовищата. Адаптивните възможности за круиз контрола стават по-често срещани, както и сензорите описани в това проучване, така светофарите може да бъдат изключват за все по-дълги периоди и да бъдат задействани, когато неавтономно превозно средство се движи в района.
 

 
Тагове:  KASTAR

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.