Синдикалистът Димчо Иванов и общинският съветник Христо Атанасов
Снимки: petel.bg

Скандал във Варна: Общински съветник заплашвал със смърт синдикалист

Добромир Радушев - сряда, 30-11-2016 - 15:15

„Този господин винаги е бил противник на таксиметровия бранш и даже ме е заплашвал с убийство!“ Това заяви лидерът на таксиметровия синдикат „Авто'94“ Димчо Иванов, като визира общинския съветник Христо Атанасов от ЗНС „Ал. Стамболийски“. В отговор на репликата му Атанасов бе категоричен, че ще го съди за тези думи. Невижданият междуличностен скандал се разигра по време на заседанието на транспортната комисия към общинския съвет във Варна. В хода на разгорещения дебат за минималната цена на такситата, общинският съветник подложи на съмнение основанията на шофьорите от бранша да искат вдигането й. В отговор синдикалният лидер извади като коз историята отпреди 3 години, при която двамата влизат в конфликт за паркомясто и Атанасов е разследван от прокуратурата за смъртните заплахи срещу Иванов. Конфликтът им се превърна в акцент на дебата, в който варненските таксиметрови шофьори искаха промяна, с която да возят на по-висока минимална тарифа - 90 стотинки през деня и 1 лв. през нощта. Основният им аргумент бе, че себестойността на услугата им се изчислява от тях самите, тъй като няма официална методика за това, на 0,93 лв./км. Общинарите обаче настояха да се запазят сегашните минимални параметри - 0,75 лв. през деня и 0,85 лв. през нощта. Комисията имаше и друг акцент, свързан с такситата - обявената от общинският превозвач „Градски транспорт“ война срещу тези, които задръстват спирките, от които вземат и возят пътници на цената билетчето по техните линии. В писмо до комисията шефът на фирмата, инж. Злати Златев потърси съдействие от общината, като посочи, че проблемът води не само до загуби на дружеството, а и за икономиката на града. „Тези нерегламентирани превози създават напрежение и конфликтни ситуации, в които често нашите шофьори са заплашвани от таксиметровите водачи. Ежедневните конфликти пък са заради събиране на пътници от автобусните спирки, струпването на жълти коли в района на обръщачите, преминаването непосредствено пред автобусите и престрояването на самите спирки, пише още инж. Златев, като сочи и най-невралгичните точки в града. На заседанието на комисията транспортният шеф обясни пред общинските съветници, че дружеството търпи преки материални загуби, тъй като фирмата разполага със 70 нови автобуси и 69 стари, някои от които след рециклиране са изминали над 1,5 млн. километра и имат нужда от обновяване. Това няма как да стане, ако не се следи стриктно за приходите, коментира Златев. „Трябва да вземете мерки, ако се наложи дори да се отнема лиценза на тези таксиметрови превозвачи“, настоя той пред комисията. „Това е проблем, който стои пред общината от дълги години. На Централна поща има такива превозвачи, които буквално дърпат пътниците от спирката. Всички сте ги виждали. Това са истински Карибски пирати, организирана престъпна група“, коментира ситуацията и общинския съветник Димитър Карбов. Димчо Иванов пък се позова на Наредба 34, според която тези таксиметрови коли са регистрирани, касовите им апарати са пуснати и затова, по закон са неуязвими. Именно заради това, инспекторите на ДАИ няма за какво да се хванат. Може би единственото решение е със скрити клиенти да се засече нередност, ако на последния качен пътник не бъде издаден касов бон, например, коментира синдикалистът от Авто'94. Според него, проблемът обаче е по-дълбок, защото вече е написал близо 100 жалби, правени са проверки с Икономическа полиция, но се оказало, че самите служители предупреждавали таксиджиите и нарушителите изчезвали за по седмица от спирките. Според логиката на таксиметровия бранш, изразена от Димчо Иванов, ако общинарите проемат по-високите минимални тарифи, за жълтите таксита няма да е изгодно да возят на цената на автобусен билет и те сами ще изчезнат от автоспирките. Засега общинарите обаче решиха да се упражнява системен натиск за засилен и по-стриктен контрол така, че нерагламентираните таксита да изчезнат оттам. Очаква се Общинският съвет да вземе и решение за регламентирането на нови таксиметрови стоянки в града, които да са далече от автобусните спирки, с което престоят на жълтите коли там вече ще е незаконен.

 

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.