Външният вид на ADAM определено ми допада, защото обликът му не е дамски, а дори смел.
Снимки Opel
Easytronic 3.0 осигурява комфортно придвижване на достъпна цена

Opel ADAM превзема града с автоматик

Денислав Стоянов - четвъртък, 09-11-2017 - 08:38

Робот натиска съединителя и превключва скоростите вместо шофьора

Малките автомобили са много популярни в големите градове, където трафикът е доста гъст и няма достатъчно място за паркиране. Но колкото и да е малка градската кола, шофирането й е досадно, ако в задръстванията постоянно трябва да натискате съединителя и да превключвате скоростите. Преди години повечето от автомобилните производители не предвиждаха автоматична скоростна кутия за компактните градски мъници с малък работен обем на двигателя. Освен това традиционните хидравлични автоматични трансмисии са значително по-скъпи от механичните скоростни кутии, което е особено важно в класа на малките коли.

Малкият Opel ADAM е много подходящ за града със своите компактни размери - дължина 3,70 м, широчина 1,72 м, височина 1,48 м и междуосие 2,31 м. С тези габарити той лесно си намира място за паркиране по централните софийски улици, а маневрирането става с приятна лекота.

Дръзкият дизайн се допълва от визуално отделения от каросерията „плаващ” покрив в контрастен цвят.

Моделът е оборудван стандартно с функцията за кормилно управление City, която се активира с натискане на бутон и воланът става толкова лек, че може да се върти буквално от едно пръстче. Още по-практичен и удобен за града стана Opel ADAM, откакто е оборудван с роботизираната 5-степенна скоростна кутия  Easytronic 3.0, благодарение на която мъникът превзема с лекота големия град, прекосявайки го както през натоварената централна част, така и заобикаляйки го по Околовръстния път.

Роботизираната скоростна кутия Easytronic 3.0 съчетава комфорта на автоматичната трансмисия, на една напълно коректна и достъпната цена от 1035 лева. Новата 5-степенна скоростна кутия е изградена на основата на механична трансмисия с понижена степен на вътрешно триене и оптимизация за употреба в съчетание с по-малки двигатели.

Скоростният лост се движи в позиции D, R и N, както в „+” и „-”, а педалите са само два – газ и спирачка.

В автоматичен режим работата със съединителя и смяната на предавките се поемат от електрохидравличен механизъм. Управляващата електроника на трансмисията автоматично подбира най-икономичната предавка за съответните условия на движение, с което дава възможност за ефективно намаляване на разхода на гориво. Задвижването и електрохидравличните модули осигуряват плавна смяна на предавките. Водачът може и ръчно да сменя предавките в полуавтоматичен режим, при който преминава към по-висока или по-ниска степен с леко избутване напред или издърпване назад на скоростния лост.

Логиката на трансмисията е в състояние да проследи начина на шофиране на водача и да се приспособи към неговия стил. Всички, които някога са изпробвали роботизираната механична кутия Easytronic на Opel от старите модели на Corsa, трябва да имат предвид, че третото поколение на Easytronic е значително подобрено в сравнение с предишните разработки.

Над стъклата преминава дъгообразна рамка, която визуално отделя покрива от каросерията.

Превключването на предавките е по-пъргаво, но не за сметка на комфорта. Производителят сериозно е оптимизирал режимите на движение при старт и изпреварване, така че водачът на Opel ADAM да се чувства сигурен зад волана. Трансмисията се отличава и с повишен комфорт на шофиране. Последното поколение на Easytronic впечатлява с намалено време за реакция, което спомага за по-бърза и плавна смяна на предавките. Подобрението е осъществено благодарение на използването на нов изпълнителен модул, на по-добри сензорни технологии и електроника за управление, както и на цялостната модернизация на механичната трансмисия, използвана за основа. Освен това Easytronic 3.0 предлага и „пълзящ” режим, подобен на този при традиционните автоматични трансмисии, който е удобен при маневриране с ниска скорост.

ADAM е много подходящ за града със своите компактни габарити - дължина 3,70 м и широчина 1,72 м.

Въпреки, че роботизираната скоростна кутия не е в състояние да достигне нивото на комфорт, осигурено от съвременните хидравлични автоматици, тя значително улеснява шофирането на автомобила, в сравнение с традиционната ръчна кутия, а също така и намалява консумацията на гориво. Малкият Opel ADAM с 1,4-литров бензинов атмосферен двигател с мощност 87 к.с. харчи в градски цикъл 7,1 литра на 100 км с 5-степенната механична скоростна кутия, а с роботизираната автоматична трансмисия разходът е 6,6 л/100 км. Тягата на двигателя от 130 Нм е напълно достатъчна за градския трафик и за спокойно пътуване извън населените места.

Извън града Opel ADAM впечатлява със стабилното си пътно поведение, тъй като е базиран на шасито на последната Corsa. Мъникът следва стриктно движенията на волана, обратната връзка е пряка, а страничните наклонявания са неосезаеми. Колата везма с лекота острите завои и се държи стабилно на пътя, особено със 17-цоловите колела с алуминиеви джанти.

 

Opel ADAM 1.4 Ecotec Easytronic Jam

1,4-литров 4-цилиндров бензинов двигател

5-степенна роботизирана скоростна кутия

87 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

130 Нм въртящ момент при 4000 об/мин

13,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

178 км/ч максимална скорост

5,1 л/100 км среден разход на бензин

118 г/км емисии на СО2

26 930 лева базова цена на модела

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.