Пресметливите шефове избират чудесното BMW 520d с двойно задвижване xDrive.
Снимки BMW

Изборът на пестеливите шефове

Денислав Стоянов - неделя, 17-09-2017 - 17:09

BMW 520d xDrive е пъргаво и стабилно, вози комфортно и харчи малко

Турбодизелов мотор с 4 цилиндъра вместо огромен бензинов V12, стандартни амортисьори вместо въздушно окачване, Серия 5 вместо Серия 7. Днес шефовете пестят от всичко. Дори и от лукса в колите си. В миналото заможните господа масово избираха удължената лимузина BMW 760Li, но днес все повече от бизнесмените се задоволяват и с по-малката Серия 5, а най-пестеливите шефове дори я поръчват с 2,0-литровия 4-цилиндров турбодизелов двигател. Новият седан BMW 520d се тегли от „скромните” 190 к.с. Сигурно смятате, че шефовете са се лишили от удоволствието да шофират или да се возят в по-скъпа кола за да получите увеличение на заплатата. Всъщност въобще не е така. Просто новото BMW 520d xDrive е пъргаво и стабилно на пътя, и вози толкова комфортно, че обезсмисля необходимостта от значително по-скъпата Серия 7. Освен това, ако шофирате, спазвайки ограниченията на скоростта по пътищата, BMW 520d xDrive харчи средно около 5-6 литра дизел на 100 км.

Дизайнът на новата Серия 5 се различава значително от предшественика и прилича на новата Серия 7.

Новия седан Серия 5 със заводското обозначение G30 е по-голям от предходния модел с дължина 4,94 м и междуосие 2,98 м. Моделът е базиран на платформата на Серия 7. Използваните алуминиеви и магнезиеви сплави са намали теглото със 100 кг. Седмото поколение на седана BMW Серия 5 е спортно, елегантно и стилно. „Петицата” има рекордно нисък коефициент на челно съпротивление от едва 0,22.

На външен вид новото BMW Серия 5 се различава значително от предшественика си, но силно наподобява новата Серия 7. Моделът запазва характерния за марката профил с дълъг капак и изтеглен назад салон. Фирмената бъбрековидна радиаторна решетка е малко по-голяма, а фаровете са издължени и започват още от решетката. Светлините са напълно светодиодни още от базовата версия. Приликата със 7-а серия се подчертава от вентилационните отвори в предните калници, но въпреки това Серия 5 се отличава с по-хармонични пропорции и изглежда едновременно спортна и елегантна. Извивките на задните стойки на покрива, релефните профилни стени, големите фарове и задните L-образни светлини са типични за BMW.

В салона централната конзола е насочена към водача, а на таблото преобладават хоризонтални линии.

В новата Серия 5 цари луксозна атмосфера, макар да отстъпва на моделите от по-високите серии. Просторният интериор е обзаведен с качествени материи и изпъква с внимание към детайла. Екранът на мултимедийната система iDrive е 10,25-инчов, а самата мултимедия може да разпознава жестове. Стартовото оборудване на BMW 520d е много богато и напълно подхожда на един бизнес седан. Моделът разполага с пълен електрически пакет, климатроник, сензори за дъжд и светлина, аудиосистема, връзка Bluetooth, адаптивен круйз-контрол със система за автоматично задействане на спирачките при опасност от сблъсък. За безопасността на пътниците се грижи електронна система за стабилизация и контрол на налягането в гумите. Списъкът от опции е дълъг, но най-впечатляващата е функцията за дистанционно автономно паркиране, която се управлява от ключа, като водачът е извън колата, а тя се намества сама на свободното място в подземен паркинг или излиза от тесен гараж например.

На задните седалки могат да седнат дори трима пътници, има достатъчно място за краката и над главите.

Освен това се предлага и система за автономно движение, която държи колата в лентата и спазва зададеното разстояние до автомобилите отпред със скорост до 210 км/ч. Пътниците могат да се поглезят с 4-зонален климатроник, Wi-Fi, камери за 360-градусов кръгов обзор и от птичи поглед, 1400-ватова аудиосистема и др.

Предните седалки на BMW 520d са с подобрени странични опори, но са меки и удобни. Те са оборудвани с електрическо регулиране и отопление, а като опция се предлага и вентилация с функция за масаж. В двата централни подлакътника има кутия за предмети. На втория ред е увеличено пространството за краката, а мястото над главите е на нивото на предшественика. На задната седалка могат да седнат дори трима пътници, като пространството не е ограничено. Обемът на багажника е 530 л, а капакът може да бъде със сензорно електрическо отваряне.

За по-пунктуално описване на завоите седанът е снабден със система за завиване и на задните колела.

Под предния капак на BMW 520d е скрит 2,0-литров 4-цилиндров турбодизел, който се отличава с много добро развитие на въртящия момент и заедно с 8-степенната автоматична скоростна кутия гарантира повече динамика още при достигане на 1750 об/мин. Агрегатът работи спокойно и балансирано, без осезаем шум дори във високите оборотни режими. Ускорението от място до 100 км/ч отнема само 5,4 секунди, а при спокойно шофиране на междуселищен път разходът се укротява в рамките на 5,5 л/100 км, което е отлична стойност за автомобил с тегло 1800 кг. Новото BMW 520d е един чудесен избор, особено със задвижване на четирите колела от системата xDrive. Тя е полезна както през зимата, така и за по-добро сцерление.

Ускорението от място до 100 км/ч отнема само 7,6 секунди, а разходът е в рамките на 5,5 л/100 км.

„Петицата” демонстрира отлично сцепление и стабилно пътно поведение. Кормилното управление е  още по-остро и точно, така че да дава отлична обратна връзка с пътя. За по-пунктуално описване на завоите седанът е снабден със система за завиване на задните колела, която е нова опция за модела. За да се радвате на комфортно возене, можете да изберете и адаптивни амортисьори, които позволяват драстично да се промени характера на колата. В комфортен режим те правят колата да вози много меко, а в спортен режим вози твърдо, което помага за намаляване на наклона на каросерията в завоите. Подобрената изолация на шума не допуска никакви смущения в салона, което се усеща особено при високи скорости.

Задните светлини са L-образни и продълговати, а в капака на багажника е интегриран малък спойлер.

BMW 520d xDrive

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

190 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

7,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

232 км/ч максимална скорост

4,9 л/100 км среден разход на дизел

129 г/км емисии на СО2

105 550 лева цена на модела

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.