Широката радиаторна решетка наподобява щит, а квадратните фарове са допълнени от тънки LED дневни светлини.
Снимки Audi

Най-малкото високопроходимо Audi

Денислав Стоянов - понеделник, 20-02-2017 - 07:55

Q2 се откроява от големите братя с прави линии и остри ъгли

През последните десетина години марката Audi разви цяла гама високопроходими модели, или както е модерно да се наричат кросоувъри или SUV. След Q7 се появи Q5, после Q3, а през миналата година Audi представи най-малкия си кросоувър Q2. При дължина от 4,19 м новото Q2 е най-малкото високопроходимо Audi, но в същото време междуосието му от 2,60 м е сходно с това на по-големия брат Q3. Ширината достига 1,79 м, а височина е 1,51 м. Моделът е изграден върху модулната платформа MQB и е близък роднина на Audi A3. Базовият вариант е лек и тежи едва 1205 кг. Коефициентът на челно съпротивление от 0,30 е много добър за кросоувър.

Обликът на кросоувър е подсилен с големи арки на калниците, къси надвеси и висока линия на прозорците.

На външен вид новото Audi Q2 не е умалено копие на големите си братя, а се откроява от тях със собствени черти. Дизайнът е с геометричен стил, в който преобладават правите линии, отсечените ръбове и остри ъгли. Променена е дори корпоративната радиаторна решетка, която е още по-широка и наподобява щит. В модела има много нестандартни решения, като почти квадратните фарове, допълнени от тънки светодиодни дневни светлини, интересните щампи в профила, където две линии се срещат в една под формата на триъгълник, широката задна колона, която може да бъде с различен цвят и т.н. Динамичният силует на Q2 е умело съчетан с облика на кросоувър, благодарение на големите арки на калниците, късите надвеси, високата линия на прозорците, спойлера отзад и трапецовидните задни светлини.

Мултимедийната система MMI с 8,3-инчов дисплей се управлява с кръгъл джойстик на централния тунел.

Първото нещо, което ми прави впечатление влизайки в Audi Q2, е удобната позиция на седене. На пръв поглед не се усеща, че се намирам в компактен модел. Затова пък почти всичко пред очите вече ми е познато от седана и хечбека Audi A3. Разликите са едва забележими, като например 8,3-инчовият дисплей на мултимедийната система. Интересно изглеждат опционалните панели върху таблото, които светят в различни нюанси в тъмното.

Предните седалки имат добри странични опори и позволяват тук да седнат хора с почти всякакъв ръст.

Виртуалните прибори на таблото показват ясно и отчетливо цялата информация, необходима на водача. Мултимедийната система MMI се управлява с джойстик под формата на шайба на централния тунел, като в нашия случай тя е със сензорна повърхност. Всички настройки и опции се избират от менюто на системата, като с нея се оперира удобно и интуитивно. Ако използвате навигацията, може да напишете с пръст търсената дестинация върху сензорната повърхност.

При необходимост на задните седалки има място да седнат и трима възрастни с ръст до 1,80 метра.

Корекциите на волана и седалката на водача позволяват тук да седнат хора с почти всякакъв ръст, а седалките имат добри странични опори. На задните седалки не е толкова широко, както отпред, но въпреки това има възможност да седнат трима възрастни с ръст до 1,80 метра. Обемът на багажника е 405 литра, а при сгъване на облегалката на задната седалка в съотношение 40/20/40, товарният капацитет нараства до 1050 литра.

Обемът на багажника е 405 литра, а при сгъване на облегалката на задната седалка нараства до 1050 литра.

За задвижването на Audi Q2 се предлагат два бензинови и два дизелови двигателя, като един от най-добрите варианти е 1,4-литровият 4-цилиндров бензинов мотор с мощност 150 к.с. Двигателят е снабден с технология за изключване на два от цилиндрите, но моделът е само с предно предаване. Двойното задвижване Quattro се предлага само за големия дизелов агрегат 2.0 TDI. Бензиновият двигател 1.4 TFSI е съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя S-tronic. Максималният въртящ момент от 250 Нм осигурява ускорение от място до 100 км/ч за 8,5 секунди. Още при леко натискане на газта се чувства, че колата тръгва пъргаво. Динамиката се дължи на бързата реакция на 7-степенната автоматична трансмисия S-tronic, която мигновено избира най-подходящата предавка без прекъсване на тягата. Системата Audi Drive Select може лесно да коригира характера на автомобила с помощта на няколко режима. В режим Efficiency ще пестите гориво, а режимът Sport ще позволи да реализирате по-пълно потенциала на колата. Реалният разход на бензин в града е 7 литра на 100 км, а на междуселищен път Q2 консумира не повече от 5 литра на сто километра.

Бензиновият турбодвигател е много отзивчив както при старт от място, така и при ускорение за изпреварване.

Шофирането на Audi Q2 много ми допадна и определено ще се хареса не само на нежния пол, но и на мъжете с бензин в кръвта. Управлението е прецизно, в бързите завои водачът има точна обратна връзка с волана, а окачването е стабилно и не се усещат странични наклонявания. Благодарение на променливото предавателно отношение, воланът прави от край до край само две завъртания, така че по-голямата част от завоите могат да се вземат без прихващане на ръцете. Очакването впечатлява със своята плътност, като отработва неравностите много комфортно. Това донякъде се дължи и на 16-инчовите гуми с висок профил, които поемат дълбоките дупки с лекота, без сътресения за пътниците и без опасност да се срежат на някой ръб. Обзорът напред и в огледалата е добър, но широките задни колони възпрепятстват видимостта назад, което се компенсира от опционалната камера за заден ход.

Управлението е прецизно, в бързите завои има точна обратна връзка и не се усещат странични наклонявания.

Сред помощниците на водача много полезни са асистентът за движение в задръствания, системата за наблюдение на мъртвите зони при престрояване, системата за запазване на лентата на движение, камерата за разпознаване на пътните знаци, асистентът за автономно паркиране и адаптивният круйз-контрол, който плавно забавя кросоувъра и ако ситуацията го налага работи до пълно спиране. Въпреки, че на външен вид Audi Q2 изглежда като високопроходим автомобил, той не е всъдеход, но може да се кара по черен път. Моделът с бензинов двигател е само с предно предаване, а ако държите да имате задвижването на всички колела Quattro, трябва да изберете модела с дизелов мотор 2.0 TDI. Благодарение на двойното задвижване и пътния просвет от 20 см, Audi Q2 е добре подготвено за приключения и извън асфалтираните пътища.

Благодарение на пътния просвет от 20 см, Q2 е подготвено за приключения и извън асфалтираните пътища.

С новото Audi Q2 производителят от Инголщат отваря нов сегмент и ясно флиртува с младите и амбициозни жени. Те ще бъдат изкушени с интересен и свеж дизайн, мощни двигатели, впечатляващо допълнително оборудване, сред които и всички съвременни функции. За да си позволят Audi Q2 обаче, бъдещите клиенти трябва да приготвят сериозна сума. Въобще няма да поглеждаме към постния базов вариант, а ще се спрем на модела с приятни опции. Цената с лекота достига 70 000 лева, което е доста сериозна сума за компактен кросоувър. Все пак, нека не забравяме, че говорим за премиум сегмента и основните конкуренти на Audi Q2 са съпоставими като цена, а някои дори са по-скъпи.

Audi Q2 1.4 TFSI S-tronic

1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична кутия с двоен съединител

150 к.с. максимална мощност при 5000-6000 об/мин

250 Нм въртящ момент при 1500-3500 об/мин

8,5 секунди ускорение от 0-100 км/ч

212 км/ч максимална скорост

5,2 л/100 км среден разход на дизел

119 г/км емисии на СО2

69 500 лева цена на модела

Тагове:  AudiQ5Q7Q2Q3

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.