Новото Caddy дебютира в пътнически и лекотоварен вариант, както в удължената версия Maxi.
Снимки Volkswagen

Познат отвън, различен отвътре

Денислав Стоянов - вторник, 30-06-2015 - 17:22

Четвъртият Volkswagen Caddy прилича на предшественика си само по екстериора

Третото поколение на Volkswagen Caddy се произвеждаше повече от 10 години, като достигна тираж над милион и половина екземпляра. През тази година дойде време моделът да бъде сменен. На пръв поглед новото Caddy е като освежен вариант на предшественика си, но отвътре е съвсем различен автомобил. Макар четвъртото поколение на Volkswagen Caddy да е запазило познатия силует, то е усъвършенствано във всички аспекти и усещането от шофирането се е променило коренно.

Всъщност основата на каросерията е запазена, но външните панели са се променили. Четвъртото издание на Caddy е с освежено „лице” в новия корпоративен стил на марката, като излъчването му е станало още по-строго и делово. Нови са броните, фаровете, предните калници и капакът. Пътническата версия е оборудвана и с нови по-малки огледала, които са по-стилни, но намаляват обзора назад. По желание старите огледала могат да бъдат поставени на колата във всяка конфигурация. Опитът показва, че такава външност остарява бавно, което за лекотоварните модели е много важно. Задните светлини и разтварящите се задни врати не са се променили по форма.

За разлика от малките дизайнерски щрихи във външния вид, интериорът е променен до неузнаваемост. Кръглите въздушни отвори на системата за вентилация и полукръглата конзола са останали в миналото. Сега предният панел е изработен в стила на 7-о поколение на Golf, като от него Caddy е взело волана, който не се изплъзва от ръцете. Вратите вече са тапицирани отгоре до долу, а нишата над централната конзола добавя обем в салона. Всички инструменти и бутони са подредени още по-ергономично за по-лесен и интуитивен достъп. Седалката на водача е едновременно удобна, но и със странични опори за фиксиране на тялото в завоите. Както и преди, в новото Caddy е запазен комфортът на пътниците на втория ред седалки. Те имат запас от пространство за главите и краката си, като отзад могат да пътуват удобно дори трима човека.

В 7-местните версии има и две седалки

на третия ред, като там ще е удобно за хора с ръст до 1,75 м. Пътническият вариант на новото Caddy Maxi е стандартно с два реда седалки и в тази си конфигурация товарният обем в багажното пространство е 530 л. При наличие на трети ред седалки с падаща облегалка, както и възможността на седалката на втория ред да се сгъва напред, товарното пространство се увеличава значително. При необходимост двата реда седалки могат лесно да се извадят. Така за няколко минути товарният капацитет на купето осезаемо нараства. Без седалките на третия ред наличният товарен обем е 1350 л, а при премахване и на втория ред достига 3700 л. В тази си конфигурация Caddy Maxi предлага 848 л повече вместимост от стандартното Caddy, като максималният му капацитет без седалки в пътническата зона достига до 2852 л. Товарният вариант Caddy Maxi осигурява още по-голямо пространство до 4,7 куб.м. в сравнение със стандартната товарна версия на модела, която разполага с обем до 3,2 куб.м обем. Максималният полезен товар на удължения вариант Maxi е 1005 кг заедно с водача.

У нас новият Volkswagen Caddy ще се предлага с най-модерни двигатели, отговарящи на еконормата Евро 6. Базовият двигател е съвсем нов – това е бензинов 3-цилиндров турбомотор с работен обем от 1,0 литър и мощност 102 к.с. Благодарение на турбината и директното впръскване на горивото максималният въртящ момент е цели 175 Нм, което е напълно достатъчно за бодрото придвижване както в града, така и между селищата. Въпреки приличната динамика средният разход на бензин не надвишава 5,2 л/100 км, което прави базовото Caddy идеален партньор за бизнеса. За пъргаво ускорение двигателят трябва да е в по-високи обороти и въпреки малкия си работен обем 3-цилиндровият турбомотор бръмчи зряло като боксерен двигател. Освен

малкия бензинов турбомотор
1.0 TSI

се предлагат и 1,2-литров 4-цилиндров с 85 к.с. и 1,4-литров 4-цилиндров със 125 к.с. Разкошните турбодизелови двигатели са препоръчителни, ако с Volkswagen Caddy ще правите голям годишен пробег. Новият 2,0-литров 4-цилиндров дизелов мотор се предлага с мощности от 75, 102, 122 и 150 к.с. Най-икономичният вариант на новото Caddy BlueMotion е разработен специално за шофиране в градска среда и харчи под 5 л/100 км. Като алтернатива се предлага Caddy 1.4 TGI на природен газ, задвижвано от новия 1,4-литров бензинов турбодвигател, който изразходва само 4,1 кг метан на 100 км. Освен богат избор от мотори, Volkswagen предлага за новото Caddy 5- и 6-степенни механични скоростни кутии и автоматични роботизирани трансмисии с двоен съединител DSG с 6 или със 7 степени. Автоматиците работят отлично както в съчетание с бензиновите турбомотори, така и турбодизеловите агрегати. Тягата е достатъчна при всякакви обороти и почти на всички скорости, а средният разход на гориво не надхвърля 6 на сто. За някои модели се предлага и задвижване на четирите колела със система 4Motion.

Запазвайки всички предимства на предишната генерация, четвъртото поколение на Volkswagen Caddy е още по-приятно за шофиране. С увеличена товароносимост до 850 кг моделът е здрав работен „кон” за различни транспортни дейности. За всички, които търсят висококачествена кола за работа или за свободното време, без съмнение новото Caddy е отличен избор. Успехът до голяма степен ще зависи от цената, която започва от около 30 000 лева за базовата версия. Не е малко, но и реалните конкуренти не са по-евтини. Всички версии на Caddy се сглобяват в новия завод на Volkswagen в Полша.

Volkswagen Caddy 2.0 TDI BlueMotion

2,0-литров 4-цилиндров турбодизел102 к.с. макс. мощност при 2900-4500 об/мин250 Нм въртящ момент при 1300-2800 об/мин12,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч172 км/ч максимална скорост4,6 л/100 км среден разход на дизел119 г/км емисии на СО238 410 лева цена модела с ДДС