От широката шестоъгълна радиаторна решетка с масивна хромирана рамка тръгват правоъгълните фарове с LED светлини.
Монитор Архив

Властелинът на технологиите

Денислав Стоянов - петък, 22-05-2015 - 22:30

Новото Audi Q7 запазва величествената си осанка, но е изцяло променено отвътре

През 2005 година германската марка Audi представи своя първи всъдеход в историята си с индекса Q7. Буквата „Q” е символ на системата за двойно задвижване Quattro, а цифрата „7” обозначава мястото в моделната гама на Audi. Първото поколение на Audi Q7 беше в производство почти цяло десетилетие. Сега щафетата поема изцяло новото второ поколение на Q7, представено през януари на автосалона в Детройт. С второто поколение на големия всъдеход Audi поставя нови стандарти в този пазарен сегмент. Задвижването, ходовата част, леката конструкция, асистиращите функции и мултимедийната система впечатляват със своите модерни и технологични решения. С новото Q7 дебютира новата модулна платформа MLB, която ще се използва за голяма част от бъдещите модели на Audi от A4 до A8. Противно на съвременните тенденции, автомобилът не е пораснал на размери, а дори е леко намален в сравнение с предходния модел. Дължината му е 5,05 м, а междуосието е почти 3 м. Широчината е 1,97 м, а височината - 1,74 м. Въпреки че е по-къс с 37 мм и по-тесен с 15 мм от предходния модел, в салона на новото Q7 разстоянието между първия и втория ред седалки е нараснало с 21 мм, а височината в интериора се е увеличила с 41 мм на предния ред. Благодарение на използваните алуминиеви сплави

общото тегло е намалено с цели 325 кг
и вече е под 2 тона, а коефициент на челно съпротивление е 0.32.

Промените във външния вид на новото Audi Q7 не са толкова радикални, а по-скоро в дизайна са добавени свежи елементи. Ето защо моделът е запазил характерния си силует с изключение на най-задните колони, които са с по-малък ъгъл на наклон. Плавните линии са отстъпили място на правите контури и ъгловати ръбести детайли. Най-значимата новост в Audi Q7 е широката шестоъгълна радиаторна решетка с масивна хромирана рамка. Правоъгълните фарове могат да бъдат със светодиоди (LED), а също и с новата матрична технология, която може да променя посоката и интензивността на светлинния лъч. Запазени са разширените арки на калниците, както и обгръщащата багажна врата, покрити отгоре със спойлер. В цялостния стил добре се вписват и новите продълговати задни светлини. Моделите с пакет S line се разпознават по аеродинамичния бодикит и 21-инчовите джанти, вместо стандартните 18-инчови.

Докато промените във външния дизайн не са кардинални, в интериора на новото Q7 всичко е ново. В салона преобладават хоризонтални линии. В интериора са съчетани кожа и полиран алуминий. Вентилационните отвори се простират върху целия преден панел. Данните от приборите

се показват на 12,3-инчов TFT дисплей

като водачът може да променя неговата конфигурация и да вижда например картата на навигационната система. Данните могат да бъдат прожектирани и върху предното стъкло. От средата на таблото се показва горният дисплей на мултимедийната система MMI, като в зависимост от версията екранът е с диагонал 7,0 или 8,3 инча. Управлението на менюто става чрез сензорния панел, който разпознава написаните букви с пръсти. Бутоните на аудиосистема и контролирането на климатроника са малко и подредени рационално. Обхватът на регулиране на кормилната колона и предните седалки е разширен, така че новата Q-седмица може да се шофира от миньончета до баскетболисти. Електрическите седалки са удобни и стандартно включват отопление. Пакетът S line предполага спортни седалки с подобрени странични опора. Колоните на покрива са станали по-тънки, което е подобрило видимостта. Шофьорът и пътникът до него са разделени от големият тунел, на който е поставен новият по форма селектор на трансмисията и подлакътник, в който се крие кутия за малки вещи. Клиентите могат да избират формата на втория ред седалки - диван с три места или две отделни кресла. И в двата случая седалките се регулират хоризонтално, като се движат напред-назад в предела на 110 мм. Мястото за краката и над главите на пътниците отзад е малко повече от преди. Освен това седалките на третия ред сега са предназначени не само за деца, но и за възрастни със среден ръст. Обемът на багажника е цели 890 литра в конфигурация с 5 места, а при сгъване на втория ред седалки се отваря пространство с обем до 2075 л. Багажната врата се отваря и затваря с електрическо задвижване и може да се задейства със сензори, като водача протегне крака си под задната броня.Стандартното оборудване на новото Audi Q7 включва система за безключов достъп, пълен електрически пакет, двузонов климатроник, сензори да светлина и дъжд, сензори за паркиране, адаптивен круйз-контрол с ограничител на скоростта, система за автоматично намаляване на скоростта и асистент за следене на лентата на движение. Стандартни са 6 въздушни възглавници и 2 завеси, система за контрол на стабилността, както и система за следене на налягането в гумите. Като опции се предлагат 4-зонална климатична инсталация, предни седалки с функция за масаж и отопляеми задни седалки, панорамен покрив, аудиосистема с мощност 1920 вата, камери за пълен 360-градусов обзор от птичи поглед, автопилот за успоредно и перпендикулярно паркиране и излизане от мястото, безжичен Интернет, монитори под формата на таблети за пътниците отзад и др. Сред допълнителното оборудване са и системите за нощно виждане, за разпознаване на пътните знаци и за спазване на лентите за движение.