Хибридът има бордово зарядно устройство, скрито зад емблемата Land Rover в решетката.
Снимки Land Rover

Range Rover Sport стана хибрид с 404 конски сили

Денислав Стоянов - петък, 05-01-2018 - 16:18

Луксозният британски SUV съчетава бензинова и електрическа мощност

Поредната стъпка на британската марка Land Rover към електрификацията е новият луксозен всъдеход Range Rover Sport, който вече е трансформиран от технологиите и се задвижва с plug-in хибриден електрически силов агрегат, предлагащ невиждани досега икономичност, динамика и офроуд възможности. Освен чистото задвижване, което съчетава бензинова и електрическа мощност PHEV, новият Range Rover Sport има усъвършенстван дизайн и нови потребителски технологии. Новият SUV е с още по-динамични възможности, с привлекателен дизайн и чар.

От пускането на Range Rover Sport на пазара през 2004 г. досега са продадени над 732 000 бройки от луксозния SUV, който е проектиран, конструиран и произвеждан от британската компания. Ненадминатото му съчетание на финес и въодушевяваща динамика са завладели милиони хора по целия свят.

Новият модел P400e съчетава 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател Ingenium и електрически мотор.

Най-новият Range Rover Sport е първият plug-in хибриден електрически автомобил на марката Land Rover. Новият модел носи името P400e и предоставя устойчива динамика чрез съчетанието на 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател Ingenium с мощност 300 к.с. и електрически мотор със 116 к.с. Общата мощност от 404 к.с. е налична благодарение на системата за постоянно задвижване на четирите колела и ускорява автомобила от 0 до 100 км/ч само за 6,7 секунди, а максималната му скорост е 220 км/ч. С впечатляващия въртящ момент от 640 Нм, новият силов агрегат съчетава динамични показатели с типичните за Land Rover проходимост, комфорт и финес. Благодарение на електрифицирания си силов агрегат, Range Rover Sport P400e отделя едва 64 г/км емисии CO2 при комбиниран цикъл и предлага

51 км пробег в изцяло електрически режим

без да работи бензиновият двигател. За първи път клиентите на Land Rover могат да се движат почти безшумно в офроуда с нулеви емисии в съчетание с безкомпромисна проходимост върху всякакъв терен. Хибридният SUV има и достъп до всички зони, за които важат ограничения по отношение на качеството на въздуха, включително най-натоварените зони за зареждане.

Двата 10-инчови сензорни екрана с висока резолюция са с интуитивен интерфейс и висока функционалност.

Водачите на Range Rover Sport P400e могат да избират между два режима на шофиране според нуждите си. Режимът Parallel Hybrid е за шофиране по подразбиране и съчетава бензиново и електрическо задвижване. Водачът може да оптимизира заряда на батерията или разхода на гориво с помощта на една от двете функции за управление на заряда. Функцията SAVE не позволява на заряда на батерията да падне под предварително избрано ниво, а функцията PEO оптимизира енергията чрез интелигентно комбиниране на електрическия мотор и бензиновия двигател за максимално увеличаване на икономията на гориво. Режимът EV (Electric Vehicle) позволява на автомобила да се движи само с електрическия мотор, използвайки съхранената в батерията енергия за тихи пътувания с нулеви емисии.

Отпред има нови интелигентни лазерни LED фарове, нова решетка и нова броня с по-агресивен профил.

Електрическият мотор е задвижван от 13,1 кВтч литиево-йонна батерия с високо напрежение. 2,0-литровият бензинов двигател Ingenium е надлъжно монтиран, с електрически мотор, разположен в 8-степенната автоматична трансмисия ZF в центъра на автомобила наред с бордово зарядно устройство със 7 кВт. Точката за достъп до кабела е в предната част на автомобила, а клетъчната литиево-йонна батерия с формата на призма е монтирана в задната част под пода на багажника. Бързото зареждане отнема само 2 часа и 45 минути с помощта на специална 32-амперова стенна кутия. Батерията може да бъде заредена напълно за 7 часа и половина с помощта на 10-амперов кабел, който се предоставя като стандартно оборудване.

Технологията Terrain Response 2 разпределя интелигентно и прецизно въртящия момент към четирите колела.

Технологията Terrain Response 2 на Land Rover има уникална настройка, за да разпределя интелигентно и прецизно въртящия момент от електрическия мотор, който няма скорост на пълзене и осигурява постоянен максимален въртящ момент към четирите колела. Това дава възможност за по-голям контрол при офроуд маневри с ниска скорост, утвърждавайки

високата проходимост на Range Rover Sport P400e.

Екстериорът на новия Range Rover Sport е развит със съществени промени, така че да го модернизира, придавайки по-динамичен вид, но без да променя характера му и да бъде в хармония с дизайна на модела. Новият Range Rover Sport P400e е проектиран и конструиран във Великобритания, произвежда се в завода на компанията в Солихъл и вече може да се поръчва, като първите доставки ще започнат през 2018 година.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.