Предните фарове вече са оборудвани с напълно нови светодиодни С-образни светлини.
Снимки Volkswagen
Модерен и стилен отвън, пълен с нови технологии и системи отвътре

Ъпдейт и ъпгрейд за Volkswagen Golf

Денислав Стоянов - неделя, 30-04-2017 - 10:15

Германският бестселър тръгва с по-ефективен бензинов турбодвигател

В превод ъпдейт (update) означава актуализация, а ъпгрейд (upgrade) – надстройка. Точно с тези две понятия най-точно може да се опише обновяването на Volkswagen Golf. Седмото поколение на германския бестселър дебютира през 2012 година, а неотдавна започна производството на обновения модел. Модернизацията е обхванала цялата гама на Volkswagen Golf 7, включително спортните модели GTI, GTD и R, както и хибрида Golf GTE, и разбира се електромобила e-Golf, който вече е със значително увеличен автономен пробег. Без съмнение Volkswagen Golf е един от най-успешните съвременни модели. От дебюта на първото поколение през 1974 г. до днес са произведени над 30 милиона коли, което го прави достоен наследник на легендарния Beetle.

Задната част е леко променена, а независимо от оборудването, светлините винаги са изцяло светодиодни.

Дизайнерите на Volkswagen никога не са променяли радикално стила на Golf дори при смяната на поколенията на модела, така че обновяването не е повлияло сериозно върху външния вид на автомобила. Стилът на Volkswagen Golf е лесно разпознаваем, благодарение на познатия силует с масивни задни колони на покрива и релефни стени. Въпреки това, предната част е освежена, забелязват се нова радиаторна решетка и по-голям отвор за въздух в бронята. По-различни са и фаровете, които могат да бъдат изцяло светодиодни, а в тях изпъкват новите С-образни дневни светлини. На покрива има малък спойлер, а задните светлини са леко актуализирани.

Воланът е с плоско дъно, а на страничните му спици има бутони за дистанционно управление на функциите.

Оформлението на салона и местоположението на всички бутони и превключватели не са е променило. Добавени са много хромирани детайли, както черни лакирани повърхности. Воланът е с плоско дъно, а на страничните му спици има бутони за дистанционно управление на аудиосистемата, телефона и адаптивния круйз-контрол. Новост е дигиталното табло пред водача с 12,3-инчов дисплей, познато от флагмана Volkswagen Passat B8. Централният панел е леко насочен водача, а в горната му част е поставен 9,2-инчов сензорен екран, който се управлява с жестове. Под него са бутоните и регулаторите за климатроника, отоплението на седалките и волана. Те са добре организирани в модули и са лесни за използване.

Предните седалки са удобни, регулират в широки интервали назад и нагоре, и имат изразени странични опори.

Освен жабката, в салона има множество отделения за малки предмети в таблото и централната конзола, в джобовете на вратите и чекмеджетата под предните седалки. Предните седалки на Volkswagen Golf са удобни и се регулират в широки интервали. Електромеханичната ръчна спирачка е освободила място за по-голяма кутия в подлакътника. В нея като опция може да бъде поставено безжично зареждане на смартфон. На втория ред седалки има достатъчно място за двама възрастни пътници, а при необходимост могат да се съберат и трима. Обемът на багажника е 380 л в нормално състояние и 1270 л със сгънати облегалки на задните седалки.

Обемът на багажника е 380 л в нормално състояние и 1270 л със сгънати облегалки на задните седалки.

Най-високата версия на оборудване Highline включва парктроник, климатроник, круйз-контрол, 17-инчови алуминиеви джанти и салон от алкантара. Сред опциите са Wi-Fi модул, система за разпознаване на пътните знаци, камера за задно виждане, навигация, автопилот за паркиране и др. Освен това Golf може да бъде оборудван с адаптивен круйз-контрол с автоматична система за аварийно спиране, определяне на умората на водача, автоматични къси и дълги светлини, проследяване на „слепите” зони и спазване на лентата за движение.

В горната част на централния панел е поставен 9,2-инчов сензорен екран, който се управлява с жестове.

За задвижването на Volkswagen Golf се предлагат бензинови и дизелови двигатели, оборудвани с турбокомпресори. Базовият мотор е 3-цилиндров с работен обем 1,0 литър и развива 110 к.с. Скоро се очаква новият 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор със 150 к.с. и 250 Нм въртящ момент, оборудван със система за изключване на два цилиндъра. Ще има и екологична версия на този агрегат – BlueMotion със 130 к.с. Германците обещават среден разход на гориво при по-мощната версия от 5,0 л/100 км, а при BlueMotion – едва 4,7 л/100 км. Все още в гамата остава бензиновият двигател 1.4 TSI във варианти със 125 и 150 к.с. Най-мощни са спортните модификации GTI с 2,0-литров бензинов турбомотор с 230 и 245 к.с., а на върха е Golf R с 310 к.с. Дизеловите мотори са 1.6 TDI във варианти с 90 и 115 к.с. и 2.0 TDI с мощност от 150 и 184 к.с. във версията GTD. Стандартни са 5- и 6-степенните механични скоростни кутии, а като опция се предлага автоматична трансмисия с два съединителя DSG. С нея ускорението е по-бързо, а разходът на гориво е по-нисък. Като опция се предлага и задвижване на всички колела.

Традиционно Golf вози стегнато, въпреки че по-голямата част от нередностите се абсорбират гладко.

Управлението на Volkswagen Golf е приятно, а воланът е точен и информативен. С недозавиването се бори технологията XDS, имитираща диференциал с повишено триене. Дори и 2,0-литровият турбодизелов Golf с тежка предна част е удивително маневрен. За хечбека се предлагат два вида окачване отзад - в базовите модели то е с торсионна греда, а в по-мощните модели е многораменно. Последното е по-добро за стабилността и комфорта на возене. Традиционно Golf вози стегнато, въпреки че по-голямата част от нередностите се абсорбират гладко. Срещу доплащане се предлагат адаптивни амортисьори. Значително е подобрена шумоизолацията в интериора. Дори при 140 км/ч шумът от вятъра и от гумите е едва доловим. Новият Golf вече е при дилърите на Volkswagen у нас, а цените започват от 34 665 лева.

Под предния капак на този Golf е 4-цилиндровият турбодизеловият двигател 2.0 TDI с мощност 150 к.с.

Volkswagen Golf 2.0 TDI 7DSG Highline

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DSG

150 к.с. макс. мощност при 3500-4000 об/мин

340 Нм въртящ момент при 1750-3000 об/мин

8,6 секунди ускорение от 0-100 км/ч

214 км/ч максимална скорост

4,5 л/100 км среден разход на дизел

114 г/км емисии на СО2

47 775 лева цена на модела

Тагове:  VWGolf

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.