Всеки един от нелоялните търговци е обжалвал наложената му санкция.
СНИМКА PIXABAY.COM
Бавят поръчките по месец

Онлайн магазини мамят с фалшиви цени и безплатни доставки

Агенция Монитор - вторник, 14-02-2017 - 18:15

Искат ни 40 лева отгоре заради уж изчерпано количество

Масово онлайн магазините ни мамят с фалшиви цени и уж безплатни доставки. За тези нелоялни практики алармираха от Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Така например интернет магазинът за облекла megz.eu в повечето случаи не доставял поръчките в срок. „За кратък период от време няколко клиента на търговеца са подали оплаквания в КЗП, че покупките се бавят повече от месец, въпреки че в условията за доставка е посочен срок до 5 работни дни“, категорични са от регулаторния орган.

В своите жалби клиентите посочвали, че са предпочели именно този търговец поради краткото време за получаване на покупките. Опарените дори представили документи на КЗП, чрез които удостоверели забавянето на поръчаните от тях стоки.

Електронният магазин www.printed-bags.net пък е заблуждавал пазаруващите, че при поръчка на стойност над 100 лева доставката е безплатна до всяка точка на страната.

Жалба на потребител и последвалата я проверка на контролния орган обаче установили, че

 

търговецът не спазвал въведените от самия него условия

 

които несъмнено имали за цел да му дадат приоритет пред потенциалните клиенти спрямо конкуренцията. В конкретния случай потребителят е закупил артикули за 109,44 лева, но въпреки това е заплатил такса за куриерската услуга в размер на 24,23 лева, която фигурира и в товарителницата.

Друга забранена и санкционирана от комисията нелоялна практика е на онлайн търговеца "ОПТИМА МКБ" ЕООД (www.apteka-optima.com), който е подвеждал клиентите си с фалшиви отстъпки за козметика и хранителни добавки.

„Промоциите привличат потребителите и ги изкушават да правят по-големи покупки. Това се случва и с дама, която поръчва три броя от един вид шампоан, тъй като забелязва, че е намален от 35,59 лева на 21,30 лева“, обясняват от комисията.

Ден след като получава писмено потвърждение от търговеца за доставка на избраните артикули на обща стойност 63,90 лева, е информирана по телефона, че

 

поръчката ще струва 106,77 лева

 

Така се оказва, че крайната цена е с 42,87 лева по-висока от първоначално обявената в сайта.

Некоректният търговец се оправдал, че причината за оскъпяването е, че складовата наличност на козметичния продукт е изчерпана и той може да бъде доставен на редовната му цена. В това поведение на търговеца експертите съзират користна цел потребителят да бъде спечелен с по-ниска цена и впоследствие убеден да потвърди поръчката при новите, макар и по-неизгодни за него условия.

Повторни проверки на регулатора установили, че търговците са отстранили нарушенията. Независимо от това на всеки от тях са наложени предвидените в закона

 

санкции – от 1000 лева до 30 000 лева

 

които обаче дружествата обжалват.

От КЗП припомнят, че през 2016 г. инспекторите са забранили близо 300 подобни на тези и други нелоялни търговски практики в различни сфери на икономиката.

Експертите ни съветват винаги, когато поръчваме през интернет да изискваме от фирмата писмено потвърждение на поръчката при условията, с които сме се съгласили. Това най-често може да стане чрез получаване на имейл, в който да бъдат ясно разписани цената и дните на доставка.

Освен това трябва и внимателно да четем общите условия, за да сме наясно при какви условия можем да се възползваме от безплатната куриерска услуга.

Друг момент е, че срокът за доставка на онлайн покупки по закон е 30 дни, но ако търговецът е поел ангажимент за по-бързо изпълнение на поръчката, той е длъжен да го спази.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.