Пациентът Андрей Танев (в ляво) недоволства, че служителите го бавят
Монитор
Заради прекъснат оптичен кабел в София болни чакат по час за рецепта

Здравната каса мина на ръчно управление

Силвия Николова - четвъртък, 28-12-2017 - 17:21

За да не останат хората без лекарства, отвориха допълнително гише

Столичната здравноосигурителна каса мина на ръчно управление. Служителите й оформяха протоколите за отпускане на нови лекарства, заверяваха рецептурни книжки и приемаха документите на личните лекари за записани нови пациенти на ръка, тъй като нямаше връзка с централата на осигурителната институция. Скъсан оптичен кабел на БТК остави без интернет не само районната здравноосигурителна институция, но и цял квартал.

Повредата е от 22 декември, уточни говорителят на Националната здравноосигуярителна каса Багряна Маркова. Повредата води до това, че районната здравноосигурителна каса – София град, няма достъп до базата данни на НЗОК и служителите трябва да пишат всичко на ръка. За справки с централата повечето от тях използваха личните си джиесеми, тъй като в района не работят и стационарните телефони. Допълнително беше разкрито и гише в сградата на централата на улр. „Кричим“ 1.

Независимо от неудобствата Столичната здравноосигурителна каса не спря работата с пациенти нито за миг в четвъртък, установи репортерска проверка.

Въпреки неудобството да оформят всички документи на ръка, към 16.10 ч. служителите успяха да приемат 138 човека. Толкова показваше автоматът за издаване на поредни номерца, който беше инсталиран вчера.

В други дни обикновено минават около 200 човека, поясни дежурният от охраната.

Седем човека изчакваха реда си, за да бъдат обработени документите им в последния час от работния ден.

Ще чакаме, случва се. Това са рисковете на технологичното време, казва с усмивка Веска Димитрова, която е за презаверяване на рецептурната книжка.

Как можете да ги оправдавате с рисковете на технологичното време. Такова им е управлението в касата, трябва да имат паралелна система за работа в случаи на аварии. Да ме попитат, ще им кажа как да я направят, не ги оправдавайте, сопва й се Андрей Танев. Всичко в здравната ни система е на този хал, все нещо не й работи, продължава да роптае пенсионерът, видимо изнервен от това, че трябва да чака по-продължително време служителката да му завери протокола за безплатен медикамент.

Танев е претърпял неотдавна инфаркт и сега за пръв път си изважда документи за новите лекарства, които ще пие от тук нататък, за да не се повтори кардиологичният му проблем. След като никой не му репликира и той се оказва без събеседник, млъква.

Служителите на Столичната каса обработваха ръчно и пациентските листи на общопрактикуващите лекари. Трима джипита обаче се отказаха да чакат и отложиха да впишат новите си пациенти след Нова година, след като се увериха, че касата няма да ги санкционира за забавянето.

Междувременно от Виваком заявиха, че компанията своевременно е отстранила всички възникнали проблеми с предоставяни услуги и текущите технически затруднения на НЗОК се дължат на повреда извън мрежата на телекома.

Повредата е при тях, не при нас, категорични бяха от НЗОК и допълниха, че се надяват тя да бъде отстранена в петък.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.