Предницата е с ефектен дизайн, благодарение на новите светодиодни фарове, брони и решетка.
Снимки Mitsubishi

Динамичен щит за Mitsubishi Outlander

Денислав Стоянов - сряда, 20-04-2016 - 21:00

Хибридният кросоувър PHEV минава над 60 километра на ток в града

Отказвайки се от фирмената радиаторна решетка Jet-fighter през 2012 г., третото поколение на Mitsubishi Outlander тотално промени имиджа си. Резултатът беше сякаш агресивен изтребител се е превърнал в заоблен пътнически самолет. Три години след появата си Outlander получи така желания и очакван фейслифт. Според създателите му в него има над 100 дизайнерски и конструктивни промени. С няколко смели щрихи дизайнерите са променили драстично лицето на кросоувъра. Сега той изглежда не само стилно и динамично, но и изпъква на фона на конкурентите си в класа. Новото лице на Outlander е променило коренно облика му. Предницата е с ефектен и агресивен дизайн, благодарение на новите светодиодни фарове, брони и радиаторна решетка.

Отзад обновеният Outlander се различава с по-широки светлини, свързани по между си с хромирана лайсна.

Отпред изпъкват защитните елементи, които подчертават неговите офроуд качества. Отзад новият Outlander е получил по-широки светлини, свързани по между си с хромирана лайсна. Моделът първият сериен автомобил на Mitsubishi, в който е въплътена новата дизайнерска концепция на марката Dynamic Shield (Динамичен щит). Много скоро тя ще бъде пренесена и в другите модели на Mitsubishi.

Интериорът е освежен с меки на допир покрития и комфортни предни седалки.

Интериорът на обновения Outlander е освежен с множество подобрения, най-съществените сред които са меките на допир покрития, воланът с нов дизайн, навигацията с 6,1-инчов сензорен екран, на който се показва изображението от камерата за заден ход, аудиосистемата Rockford и др. Седалките са меки, широки и комфортни, и ще се харесат на хората, които предпочитат голяма позиция за седене и повече пространство.

На просторния втори ред има достатъчно място дори за трима високи пътници.

На втория ред седалки има достатъчно място за трима възрастни пътници, тъй като Outlander е лидер в класа си по простор отзад. Наклонът на облегалките на задния ред може да се променя. Обемът на багажника стандартно е 451 л, а при сгъване на задните седалки достига 1590 л.

Под предния капак е бензиновият двигател, на предната ос е поставен електромотор, задните колела се задвижват от друг електрически мотор, а под пода е разположена литиево-йонна батерия.

Обновеното Mitsubishi Outlander се предлага с уникалното хибридно задвижване, известно като PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). Под предния капак на Outlander PHEV е поставен 2,0-литров 4-цилиндров атмосферен бензинов двигател с максимална мощност 121 к.с. и въртящ момент от 190 Нм при 4500 об/мин. Агрегатът е свързан чрез сух еднодисков съединител с предната ос, на която е поставен електромотор, произвеждащ мощност 60 кВт (82 к.с.) и 137 Нм въртящ момент. За задвижването на задните колела се грижи друг електрически мотор, който също осигурява мощност от 82 к.с., но с по-висок максимален въртящ момент от 195 Нм. Захранването на двигателите се осъществява от разположена под пода литиево-йонна батерия с капацитет 12 кВтч, но те се управляват от отделни блокове.

Кросоувърът Outlander PHEV тръгва уверено и се ускорява от 0 до 100 км/ч за 11 секунди.

В пълна тишина Outlander PHEV тръгва уверено, но не стремително, придвижвайки се само на електроенергия. С едно пълно зареждане пробегът на ток е около 50 км. Кросоувърът се ускорява от 0 до 100 км/ч за 11 секунди. Бензиновият двигател на PHEV идва на помощ, когато силата на електродвигателя не е достатъчна или почти няма енергия в батерията и се старае да зареди батерията чрез генератор. При движение в града бензиновият агрегат се включва много рядко, а разходът на гориво е едва 1,9 л/100 км. Когато токът свърши, консумация е около 6 л/100 км. Основната задача на водача на Outlander PHEV е да използва максимално електрическата тяга. За това той не трябва да ускорява над 120 км/ч, тъй като тогава бензиновият двигател се задейства задължително.

В града хибридът върви на ток, но на магистралата и при динамична езда се движи на бензин.

При високи скорости се препоръчва режимът Save, в който натрупаната енергия се съхранява за по-нататъшна употреба в града или при всяка удобна възможност се зареждат батериите, дори и в движение. За зареждане е предназначен режимът Charge, който принудително стартира двигателя и го кара да генерира енергия за батериите. Перата зад волана не са за смяна на предавки, а чрез тях се променя интензивността на възстановяване на енергията. В режим В1 зареждането е минимално, а в В5 - максимално. При управлението на Outlander PHEV трябва да се наблюдава разпределението на енергийните потоци, зареждането на батерията и да се избира оптимален режим на работа. Така с минимално количество гориво можете да се движите предимно на ток и да изминете над 60 км с едно зареждане, но основно в града. На магистралата и при динамична езда хибридът се движи на бензин.

Кросоувърът е стабилен в завоите и няма склонност към недозавиване, което прави управлението сигурно.

Въпреки солидното си тегло от почти 2 тона, Outlander PHEV е много приятен за шофиране. Разположението на батерията е допринесло за понижаване на центъра на тежестта, а електромоторите разпределят тягата между колелата не по зле от модерните активни диференциали. Воланът се върти много лесно, без да възниква синтетично усилие, а колелата стриктно следват неговото движение. Кросоувърът е стабилен в завоите и няма склонност към поднасяне или недозавиване, което прави неговото управление сигурно. Колата предразполага към влизане в завоите с висока скорост и дава възможност за шофиране много близо до границите на разумното. Макар като цяло Outlander PHEV да не е много динамичен, той може да се движи изцяло на ток в градовете и да не замърсява въздуха в пренаселените мегаполиси. Безспорно хибридният Outlander е автомобил от бъдещето, който вече е тук. Той превъзхожда останалите хибриди, тъй като е направен да бъде наистина ефективен и чист, и отново доказва, че Mitsubishi е пионер в развитието на градската мобилност.

 

Mitsubishi Outlander PHEV

2,0-литров бензинов двигател + два електромотора

121 к.с. мощност при 4500 об/мин + 164 к.с.

190 Нм въртящ момент при 4500 об/мин + 332 Нм

11,0 секунди ускорение от 0-100 км/ч

170 км/ч максимална скорост

1,9 л/100 км среден разход на бензин

42 г/км емисии на СО2

98 990 лева цена на модела

Тагове:  Mitsubishi

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.